Bare trass?

Lussetassens mamma

Første møte med forumet
Jeg har en gutt som ble født i juni 2008. Han kan være verdens søteste og snilleste, så lenge ting går hans vei. I det han møter motstand "klikker" det for han. Han kaster alt rundt seg veggimellom, slår, biter, sparker osv. Han skriker i en evighet. Når dette skjer om kvelden, sovner han av utmattelse midt i skrikeperioden. Er det flere der ute som opplever dette? Begynner å føle at det ikke skal være normalt.

Faren hans er ute av bildet, så jeg er alene med han, og føler meg ganske rådløs akkurat nå...
 
Min er ikke sånn, men jeg kjenner en som er det. Og han sliter veldig med å kontrollere sine egene følelser. Det har hjulpet veldig etter at foreldrene og barnehagen begynte bevisst å hjelpe han å sette navn på følelsene, forklare dem osv.
 
Har opplevd en del trass, men ikke så voldsomt som du beskriver det.

Jeg pleier å ta turen innom helsesøster iblandt for å få positive inspill og informasjon.
Har du en helsesøster i nærheten du føler du kan snakke åpent med så vil jeg anbefale deg å ta en prat med henne.
For eksempel pleier jeg å gå til henne for å få utdrag fra boken "De utrolige årene" som handler om positiv læring.
Jeg har hvertfall hatt stor nytte av det og kunne være forut i barnets utvikling og "forberedt" meg på det som kan måtte komme:)
 
Back
Topp