bare sånn fordi jeg ikke kan sånt... HVA er DS?

Tarlica skrev:
Ja, den runden har jeg vært med på også!! Flere ganger Jeg har endt opp med å kjøpe en, og bare ønske Lek og lær spill.. så får vi se!!!

Fin tanke det. Kanskje. Eg er og for begrensing av DS-speling og annan speling, men skal det verkeleg ikkje vere lov å spele noko "berre for gøy" lenger? Skal alt vere så pedagogisk at det ikkje er lov å ha littegranne tanketom underholdning ein gong i blant? Må ein på død og liv lære noko viktig heile tida?

Sjølv kooosar eg meg med MarioKart på wii'en eg... Lærer eg noko særleg av det? Neppe. Men jaggu er det gøy!

Ranveig R skrev:

Tarlica skrev:
Ja, den runden har jeg vært med på også!! Flere ganger Jeg har endt opp med å kjøpe en, og bare ønske Lek og lær spill.. så får vi se!!!

Fin tanke det. Kanskje. Eg er og for begrensing av DS-speling og annan speling, men skal det verkeleg ikkje vere lov å spele noko "berre for gøy" lenger? Skal alt vere så pedagogisk at det ikkje er lov å ha littegranne tanketom underholdning ein gong i blant? Må ein på død og liv lære noko viktig heile tida?

Sjølv kooosar eg meg med MarioKart på wii'en eg... Lærer eg noko særleg av det? Neppe. Men jaggu er det gøy!

Jeg mener du lærer av det også. Ikke minst å bruke slike spill. Bevege seg i menyer. Finne løsninger på hvordan du kjører bedre. Konsentrasjon, reaksjon når noe skjer. All lek har læring.

Jeg er ikke motstander av spill, ungene våre kommer helt sikkert til å få mange duppeditter opp gjennom årene. Men om valget sto mellom ski og spill ville jeg ikke tvilt et sekund! Og gledelig nok så jeg at du også valgte skipakke. Ski er gøy! Og det å ha med ungene ut på skitur er virkelig en investering i deres livskvalitet og helse. Barn som er vant til og liker å leke ute, fortsetter gjerne med det i voksen alder også. Jeg håper virkelig jeg klarer å videreføre noe av friluftsgleden som jeg selv vokste opp med! 

mammatileijente skrev:
Får man Josefine spill til DS?

Hva går Josefine ut på egentlig? Vet at de har et sånt spill i barnehagen..

Woolfmother.. går det ann å laste ned Josefine spill? Eller må det kjøpes?

Det er forskjelige josefin spill og vankselighetsgrader, får også lillesøsteren til josefine også
Spillne går ut på alt fra tall,bokstaver, former og etc Som barne da ska løse forskjelige ting for evt få poeng eller sette sammen en ting

Andre spil som en også lærer litt av er flåklypa der ska en sette sammen ting og løse forskjelige opgaver
Postman Pat er også slik at en ska løse oppgaver som å putte pakker inn i bilen, sortere post og etc

Jeg mener at det å ha basis pc kunnskaper, og kunnskap om annen teknologi er viktig for dagens barn.
Nå foregår det aller meste på pc, tlf er døds avanserte, og det er en eller annen teknologisk duppeditt over alt...

En DS med enkle lærespill tror jeg bare er en god ting jeg.

Mini får mest sannsynlig sin andre til jul nå, han hadde DSlite, men micen har konka. Så nå får han en skikkelig DSi.
Da har min 5,5åring to Ds, en egen iphone til å spille på, nintendo wii og han spiller mye på pcen min...

Og han er så absolutt ikke dum i det hele tatt ;)

Vi har DS (min =P), Wii og selvfølgelig data.

Her spiller 4 åringen mest og jaggu har han blitt skikkelig god på alle tre.

6 åringen, som har begynt på skolen, liker best data'n. Finner frem til spill på internett (ligger i favorittlinja). Finner frem filmer og spiller av helt selv, leker seg i paint.  Noe av dette er ting han skal ha kunnskap om når 1.klasse er ferdig.

Selv om de liker godt å holde på med dette blir de med uten krangling eller syting om vi skal finne på noe annet sammen.

I dagens samfunn tror jeg jammen det er viktig å ha slik basiskunnskap. På skolen har de smartboards i stedet for tavle og mye av underisningen forgår på denne og på data.

¤Woolfmother¤ skrev:
og dette er noe som unger har glede av, eller er det noe som "fordummer" våre håpefulle små?
Kan det brukes til noe nyttig liksom?
Jeg har bestanding vært "motstander" av spillegreier, fordi jeg innbilder meg at det er fordummende :P
Men så snakker jo nesten alle om det, og det virker som de fleste har det. Så jeg har vurdert å kjøpe til sønnen til jul...

Mulig jeg alikevel havner på ski altså, men hvis DS kan være lærerikt på en måte så er det absolutt mulig.

Begge mine har hver sin. Til stor glede. Vi har kjøpt minnekort til dem, lastet ned spill fra nettet, og satt minnekortene i spillerede. vips 30-40 gratis spill.. Mange lærerike spill, men også noen just for fun spill. Man kan også bruke DS`en uten spill. Det er to kameraer på den, ungene syntes det er kjempestat å ta bilder. Deretter kan de redigere bildene, legge på effekter, tegne osv osv.. Artig artig!
Snuppa har pet shop spillet, det er en kombinasjon mellom læring og gøy, ser det ut til.

Etter det jeg leser her så virker det jo som det kan brukes litt fornuftig også.
Vet egentlig ikke noe om noen spill jeg for jeg har aldri hatt noe sånt selv. Eksen min hadde en ps som jeg hata! han spilte gta og noen sånne skyt og løp-spill og grand turisomo HELE TIDA!!! Etter det ble jeg motstander av alt sånt. Har en wii som ikke er i bruk...

Kan vurdere om han kanskje kan ønske seg det. Søstra får endel ishockeyutstyr til jul. Og det er ganske dyrt, så da kan han få noe mer enn en skipakke ;)

har kjøpt dsl vi - ds light - den kan man ikke komme på internett m.

kjøpte en brukt en, åsså har jeg kjøpt noe sånn klistremerkegreier man kan pynte den  med så blir den tøff.  og veske og spillbrikke til å legge spill på.  kom på 800 kr tilsammen da. har veldig smal økonomi og to unger - så da ble d brukt i år - siden han ønsket seg ds =) hihi

bare håper han egentlig skjønner hva han har ønsket seg ;P

¤Woolfmother¤ skrev:
Etter det jeg leser her så virker det jo som det kan brukes litt fornuftig også.
Vet egentlig ikke noe om noen spill jeg for jeg har aldri hatt noe sånt selv. Eksen min hadde en ps som jeg hata! han spilte gta og noen sånne skyt og løp-spill og grand turisomo HELE TIDA!!! Etter det ble jeg motstander av alt sånt. Har en wii som ikke er i bruk...

Kan vurdere om han kanskje kan ønske seg det. Søstra får endel ishockeyutstyr til jul. Og det er ganske dyrt, så da kan han få noe mer enn en skipakke ;)

Hvis du har en wii kan du jo ønske deg mariokart, ratt og en ekstra kontroll da.. så kan dere spille sammen.. det er grisegøy :D
T er en rev på alt av tekniske duppeditter, og grisebanker meg i angry birds... :P
Når vi spiller mariokart vinner han alltid, jeg taper og gidder ikke spille mer enn en runde eller noe... Ja.. dårlig taper... hahaha...
Selv om han er en spillfrik er han også aktiv og elsker å løpe rundt og herje... er med på barneidrett og elsker å spille fotball.. Så det ene utelukker heldigvis ikke det andre :)
Men ja - ds er dyrt.. Ski er heldigvis ikke sååå dyrt... men til neste år, når du må ha nye skisko - ikke kjøp frost for de er dobbelt så dyre som de andre... :)

Back
Topp