Bare oul eller tul også?

Trestubb1

Blir kjent med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Er det noen som bare tenker OUL og sjekke hjertelyd hos lege/jordmor eller velger dere også privat TUL før OUL? Har min første legetime med tilhørende blodprøver imorgen og vet legen vil sjekke etter hjertelyd... veldig usikker på om jeg skal bruke penger på TUL eller bare vente til OUL....o_O

Det må du føle på selv. De fleste vennene mine har bare gått på oul. Tror TUL hauses litt opp i forumverden, muligheten for missed abortion blir veldig tydelig når folk skriver om det, mens det ikke er noe folk jeg snakker om utenom er særlig opptatt av.

Jeg var glad da jordmor så liv i uke 7, og fikk TUL på sykehuset i uke 12 pga forrige svangerskap, men hadde jeg ikke fått det hadde jeg nok ventet til oul.

Blir begge deler for min del. To stk. TUL(uke 8 og 13) og så OUL. Det gir meg den tryggheten jeg trenger. Men det er noe du må føle på selv. Det er ikke noe galt i bare å ta OUL:) Mange som ikke tar TUL:) Det er jo et økonomisk spørsmål også. Koster jo en del å ta TUL privat.

Jeg fikk TUL i uke 6 pga usikkerheten på hvor langt jeg var på vei (veldig uregelmessig mens før graviditeten). Hadde jeg ikke fått den, hadde jeg heller ikke betalt for å gjøre det. I uke 6 så vi «ingenting», bare en liten rosin på 5 mm. Så kjenner på spenningen på hvilket kjønn det er, i uke 18 :joyful: så lenge man ikke har blødninger og er usikker på om det er liv, ser jeg ikke noen grunn til å ikke bare vente :happy:

Jeg skal bare til OUL. Jeg tenkte å dra på TUL siden det er fint å vite om det er liv og alt som det skal være, men her i byen er tilbudet dårlig på det. Nå har jeg kommet såpass langt (13+4) og jeg tenker at hvis noe ikke ha vært i orden ville det ha vist seg på et eller annet vis. Og det er ikke så lenge til OUL heller. :)

I min omgangskrets velger alle TUL (1-2) og noen tar en 3D-UL etter OUL også.

Vi går for TUL i ca uke 12. Mest for å få en kontroll av fosteret og at alt ser ok ut før vi deler nyheten.

Vi valgte tul i uke 12 fordi vi ville være sikker på at det var liv før vi delte nyheten med venner og familie

Vi var på TUL da jeg var 10+2. Jeg har få symptomer på graviditet og føler alt normalt som før minus mens. Syntes det var godt å se at det var noe inni der og var jo utrolig nysgjerrig. Man er kanskje litt ekstra spent som førstegangsgravid?

Jeg valgte å dra på TUL. Aldri vært gravid før, og derfor heller ikke opplevd SA eller MA. Men var godt å dra å se lille bebisen! En god bekreftelse var det:Heartred

Vi var på TUL for å sjekke hjertet, men det var veldig koselig å se lille nurket også. :love7 Hadde jeg vært andregangs hadde det sikkert holdt bare å vite at hjertet slår. :thumleft

Jeg skulle ikke på tul denne gangen, men så henviste jordmor til det for å få igang oppfølging på sykehuset fortere. Planen var hjertelyd hos jordmor frem til OUL :happy:

Jeg skulle ikke på tul denne gangen, men så henviste jordmor til det for å få igang oppfølging på sykehuset fortere. Planen var hjertelyd hos jordmor frem til OUL :happy:
Men hjertelyd hører de vel ikke etter før uke 16?

JM hører etter fra uke 14 eller noe her hvertfall. Er stor forskjell. Hørte i uke 15 forrige svangerskap.
Jeg fikk beskjed om at de ikke leter så tidlig, regner med det er pga hvis de ikke finner lyden blir vi stresset :rolleyes:

Eg har hatt tul i nesten alle mine svangerskap. Ikkje privat då. Men det er kun pga terminbestemmelse og oppfølging pga eg har 9 sa/ma bak meg og kun eit levande barn føreløpig.

Jeg fikk beskjed om at de ikke leter så tidlig, regner med det er pga hvis de ikke finner lyden blir vi stresset :rolleyes:

Her også sa jordmor at hun prøver fra uke 14, så neste time skal vi høre. :love7

Har hatt tul i alle 3 svangerskapene. I det forrige å nå fikk jeg tidlig ul bla pga prematur fødsel første gang og lav fødselsvekt på første.

Nå ble det rett å slett bestilt ein privat tul, siden legen ikke prøvde seg på å finne hjertelyden :shifty: hadde ein tul i uke 14 mitt første svangerskap men har vært i tvil denne gangen, men hashtagg utålmodig :hilarious:

Jeg var på TUL i dag, og er glad for det :) alt var bra, og vi har fått sjekket det vi trengte for å slappe av videre. Ville også gjøre det mtp sønnen vår, sånn at vi kan begynne å forberede han på å bli storebror allerede nå. Endte opp med å kun betale for fotopapiret, for resten fikk de dekt av staten visstnok o_O:DHadde tatt timen selv om det hadde kostet, og var jo forberedt på å betale en del. Med førstemann var vi kun på oul :)

Back
Topp