Bare noen ord...

Jeg blir så lei av meg selv.. jeg har brent vekk alle bortsett fra 3 tester og jeg er 10 dpo (vel, 11 nå over midnatt) og jeg greier ikke å slutte å teste, håpet er for sterkt.
I går var jeg sint på meg selv for at jeg ikke bare kunne slutte å teste, men våkner allikevel i dag tidlig å følger rutinen med å ta tester, til tross for å ha forsovet meg og ikke har tid til å hverken våkne sikkelig eller vente på tester. I mitt trøtte øyeblikk bestemmer jeg meg for at 10 dpo betyr at jeg kunne jo bare prøve en CB+ for å sjekke, og jeg presiserer med å dyppe den ALT for lenge. Ikke med bare litt heller.. så joda jeg så streken jeg, men jeg så også en skikkelig klatt med fargestoff spre seg over hele greia. Jeg tok en babyplan tidlig på same urin, og den negative testen blandet med trøtte og hormonelle meg blir forbannet som fy og tenker "fuck it" jeg gidder ikke å teste mer, jeg kan bare bruke de opp, så MÅ jeg vente uansett.. selvfølgelig etterfulgt av å teste med en vanlig strips fra Normal. Negativ igjen.
Jeg innser nå at jeg gjør alle i huset sene ved å låse meg inn på badet, så jeg legger fra meg alle tester og løper på jobb.

Når jeg kommer hjem må jeg tisse og jeg følger automatisk teste-rutinen min uten så mye som en tanke. Jeg ser min siste CB+ ligge i skapet og irriterer meg over hvor dum jeg er som greier å ødelegge en slik test tidligere. Impulsen tar overhånd til tross for at jeg VET jeg egentlig må ha den til søndag/mandag slik at mannen får et svar før han må reise vekk. Men jeg tester med den allikevel og jeg angrer hardt når jeg står med nok en negativ test..
Nå har jeg kun 1 babyplan tidlig, 1 Normal test og 1 CB digital igjen liggende og det klør etter å bruke de. Bare for å se.. Jeg krangler med meg selv. Bildene på telefonen av testene er ikke nok lengre, jeg vil sjekke igjen.
Jeg vet jeg bør ihvertfall vente til i morgen, men jeg vet ikke om jeg greier å vente.. alt dette til tross for at jeg vet så alt for godt at jeg vil bare få nok en negativ test. Og når alle er borte så vil jeg ikke kunne få tak i fler før etter IKM.. Jeg vet ikke hva jeg tror vil dukke opp på testene, men jeg har sett meg lei av skygger som ikke betyr noe som helst.

Vedlegg

• Screenshot_20190105-005257_Gallery.jpg
    Screenshot_20190105-005257_Gallery.jpg
    179,4 KB · Visninger: 174
  • Screenshot_20190105-005135_Gallery.jpg
    Screenshot_20190105-005135_Gallery.jpg
    500,4 KB · Visninger: 160
  • 20190105_005521.jpg
    20190105_005521.jpg
    555 KB · Visninger: 316
  • 20190105_005726.jpg
    20190105_005726.jpg
    154,3 KB · Visninger: 256
  • Screenshot_20190105-004449_Gallery.jpg
    Screenshot_20190105-004449_Gallery.jpg
    260 KB · Visninger: 188
  • Screenshot_20190105-004533_Gallery.jpg
    Screenshot_20190105-004533_Gallery.jpg
    341,7 KB · Visninger: 173
Jeg skrullet meg til et lite knekk tror, men vet du, dette skjedde sist runde også! Jeg er i dag på CD 6, så nei, jeg var ikke gravid, men det visste jeg egentlig hele veien. Mannen var borte hele uken hvor IKM tok sted så jeg ble sittende med tankene min lenge nok til å ta det helt greit - til slutt. På IKM dagen, 9. januar, hadde jeg vært tom for tester i et par dager allerede, og siden jeg bruker 3 apper til å følge syklusen så trodde jeg først jeg da var 1 dag sen. Så jeg brente av min aller siste test, den digitale. Jeg visst den ville være negativ, men jeg følte at jeg bare måtte ha det skriftlig foran meg for å bli ferdig. Og negativ var den :)
Jeg har tatt det rolig nå disse 5-6 dagene, og det er utrolig hvor raskt dagene går når man ikke skruller haha!
I kveld ble jeg sittende oppe for å jobbe (jobber frilans i tillegg til min andre "dag"jobb, så jeg jobber hjemmefra hele døgnet rundt og kan velge timer selv) og før jeg visste ordet av det så var klokken nærmet seg 2 før jeg kom på at så ta pause var en ting også. Så sitter jeg å fikler med telefonen og kommer på at åja.. vi prøver å lage barn vi, ja (at det går an :hilarious:) så går tankene videre til da vi ble gravide med vår siste. Ja, hvordan gikk egentlig den historien? Jeg finner en app jeg ikke hadde rørt siden mars 2013, blåser av støvet og åpner den opp for å se. Og det var som å åpne en boks med gamle minner, og en tid som hadde gått i glemmeboken. Jeg ser jeg målte temperaturen litt av den måneden og det er tydelig at jeg ikke stresset med å bli gravid så mye den måneden. Så begynner jeg å se tilbake og sammenligner med hvordan ting blir gjort nå. Månedene førut virket jeg mer skrullete med en hel masse informasjon skrevet ned, men den måneden gutten ble unnfanget enten skrev jeg det ikke ned eller så hadde vi omtrent ikke sex heller. Helt rolig og "skjer det, så skjer det" mentaliteten i orden. Og det er der jeg er nå, i denne runden. Jeg har ikke EL tester liggende, jeg har kun et fåtall tester liggende, hvor ingen av dem er tidligtester. Jeg har ikke en gang en digital test liggende. Jeg stresser ikke.
Kanskje det er dette jeg trenger nå. Hvem vet.
Kanskje jeg begynner å skrulle først etter EL, men jeg vil jo ikke ane når jeg er i DPO-land en gang. Jeg sanser at jeg kommer til å finne det ut allikevel, enten det er av smerter, tafsing eller et desperat forsøk å finne tempen med et termometer som ikke har 2 desimaler. Men det betyr bare at jeg kanskje finner ut når EL har vært, ikke når det kommer, og det er den delen jeg er usikker på om det er så sunt å vite om i det hele tatt.
Jeg tror også jeg stresser mindre nå pga når termin vil lande. Klaffer det nå, så er termin i september og september er greit det - jeg hadde termin i september med førstemann også, dog så sent at han endte med å bli født i oktober, men klaffer det ikke nå, så kan det like godt la seg vente til termin blir i 2020. Jeg har barn født i oktober og januar, så om jeg kunne velge nå, så ville jeg ha valgt i den andre enden av året, når det er litt varmere. Vår eller sommer høres perfekt ut for meg :) Så jeg tar det med ro denne måneden, og selv om jeg ikke kommer til å avslutte prøvingen ved å unngå graviditet etter det, så kommer jeg nok til å slutte å følge syklusen og prøve "med vilje" i et par måneder fremover.
Dette blir derfor min siste aktive prøverunde, og det er noe med det også.
Begge barna min er skapt "med vilje", og siden dette blir vårt siste barn, så hadde det vært litt spennende med det å ikke styre alt på samme måte. Et "uhell" kan det vel kalles, og det kan fort bli en gledelig overraskelse på den måten også. Ikke drikker jeg eller generelt gjør noe som kan være til skade, så jeg er ikke redd for å ikke finne det ut før litt senere heller. Nei, da skåler vi vannflaskene for en siste kontrollert prøverunde, jenter! Det er enten nå, planlagt, eller en gledelig overraskelse senere! :D

PP2
EL: ca 23.01
IKM: 06.02

Bilder lagt ved:
Tempkurven ved unnfangelse av vår yngste sønn, nå 5 år, og test tatt ved IKM 9. januar.

Vedlegg

• Screenshot_20190114-013733_FF Mobile.jpg
    Screenshot_20190114-013733_FF Mobile.jpg
    462,9 KB · Visninger: 133
  • Screenshot_20190109-101221_Gallery.jpg
    Screenshot_20190109-101221_Gallery.jpg
    179,2 KB · Visninger: 167
Slik gikk PP2:

Dagene gikk overraskende raskt fram til EL og denne runden brukte jeg ikke EL tester, men gikk tilbake til gamle metoder og sjekket livmortappen og brukte det jeg hadde til å måle temp - et øretermometer. Ikke det beste å måle med, men det var det jeg hadde så jeg tok det med ei grov klype salt, det var mer som en indikasjon.
Utifra alt dette så merket jeg at EL var senere enn antatt, og både jeg og tempen var enige i at på CD 16 så var egget sluppet.
Jeg hadde eggløsning på min høyre siden denne gangen og pga en kul av arrvev/villvev i buken etter KS på den siden, så jeg kjente jeg omtrent ingenting. Jeg merket at det var den siden pga mild murring og strekk en sjelden gang, men det var ekstremt stille i motsetning til hva jeg bruker å ha på den andre siden. Jeg tror jeg har fått noen nerver skadet på den siden, så det er nok derfor jeg omtrent ikke kjenner noe på den siden.
Dagene fram til ca 4 dpo gikk radig for seg, men så kjørte de seg bom fast og det føles ut som en evighet til 4 dpo nå. Jeg begynte å teste så alt for tidlig selvsagt, så det spilte nok en rolle i å gjøre dagene ekstremt langsomme.
Når jeg var 8 dpo så begynte jeg å miste troen helt og følte ikke at noe var i gang i det hele tatt, men tenkte det er fortsatt tidlig, la oss se hva testen sier i morgen..
Morgen kom og testen var like blank som før. Det jeg IKKE forventet denne dagen, når EL allerede hadde kommet sent, var å begynne å spotte! Jeg spottet først bare litt rosa/brunt og tanken om festeblødning slo meg, men ble raskt skylt vekk når rødt, ferskt blod kom noen timer senere. Nei, det gikk ikke denne gangen. Men hvor jeg begynte å spotte tidlig vet jeg ikke. Selv om EL kom til vanlig tid, så er det enda for tidlig. Noe tidligere er ikke mulig da tappen var lukket før det og jeg var så absolutt ikke fertil.

I dag er jeg 10 dpo.
Jeg venter på TR, men tempen er høy og tappen virker ikke helt klar for TR heller. Testene på morgenen var negative og jeg kjenner TR krampene komme. Jeg hadde kanskje ikke fått noen forklaring på hvorfor jeg begynte å spotte enda, men jeg var ferdig med PP2 følte jeg og begynte å planlegge for prøve-ferien da vi ikke skal aktivt prøve før til sommeren/høsten igjen pga den potensielle termindatoen. Men mot kvelden så merker jeg at jeg har ikke blødd friskt blod siden 9 dpo. Jeg ser kun gammelt blod og jeg er dum nok til å se igjennom bildene av testene mine. Jeg ser *noe* men jeg slår det vekk som bare skygger som jeg alltid får på disse testene.
Senere på kvelden blir jeg styggkvalm og tenker at dette er vel et vanlig symptom som mange får ved TR, men tingen er at jeg blir aldri kvalm ved TR så hvorfor nå? Jeg kan ikke ha blitt kvalm allerede dersom jeg var gravid nå heller, testene er negative, jeg spotter og ingenting tyder på graviditet.. Så begynner jeg å Google og det er her jeg snubler. Det er ikke bare hcg som kan gjøre deg kvalm mtp graviditet, men også andre hormoner som kan slå til allerede før en positiv test. Og da hadde jeg gjort det store og håpet gnistret når jeg legger symptomene sammen mens jeg lyver for meg selv. Jeg er som Jekyll og Hyde. Jeg vet jeg lyver for meg selv, men galskapen bryr seg ikke.
Jeg tar en test, knapt 1 time etter jeg tisset sist, og både jeg og galskapen ser *noe*. Jeg tenker javel, vi får se i morgen om det faktisk er noe der eller ei, men for nå så er det 0 som tilsier at dette er en festeblødning eller at kvalmen kommer av graviditet.
Jeg vet jeg snubler enda, og jeg vet jeg kommer til å lande på trynet i morgen når jeg ser nok en blank test, men jeg følte allikevel at jeg kanskje burde få ut noen ord om dette her for å slippe på trykket litt. Jeg krangler med meg selv og jeg har ingen jeg kan tømme meg til, og det er i disse situasjonene slike dagbøker er gode å ha!
Vil du se på skyggen min? Haha! Det verste var nok når den hadde begynt å tørke såvidt for da kunne jeg ikke nekte for at jeg så noe heller, men den er selvfølgelig ikke gyldig etter fristen.

Vedlegg

• Screenshot_20190204-001045_Gallery.jpg
    Screenshot_20190204-001045_Gallery.jpg
    20,5 KB · Visninger: 115
  • Screenshot_20190204-001231_Gallery.jpg
    Screenshot_20190204-001231_Gallery.jpg
    29,9 KB · Visninger: 160
  • Screenshot_20190204-001405_Gallery.jpg
    Screenshot_20190204-001405_Gallery.jpg
    33,2 KB · Visninger: 168
  • Screenshot_20190204-001316_Gallery.jpg
    Screenshot_20190204-001316_Gallery.jpg
    22,7 KB · Visninger: 156
  • Screenshot_20190204-001552_Gallery.jpg
    Screenshot_20190204-001552_Gallery.jpg
    44 KB · Visninger: 96
Jeg rakk ikke å ta noe bilde før jeg bare måtte dra på jobb i dag tidlig, men jeg rakk å se en heller merkelig strek. Jeg så den før testen var ferdig, og jeg så den litt etter, men den var så svak at jeg var ikke sikker på hva jeg så i det hele tatt.
Nå sitter jeg på jobb med migrene og kjenner noen skikkelig TR kramper og har ingen tro på at streken betydde noe som helst. Om ikke TR har kommet til i morgen tidlig så tar jeg en ny test i morgen og ser om jeg finner noe mer av den streken igjen da.

PP 3 skulle være en pause-periode og jeg holdte meg til det i en liten stund. Det vil si, jeg tok pause fra forumet fram til noen dager forbi EL haha!
Jeg brukte ingen midler som EL tester, temping eller noe sånt, men kjente på hva kroppen fortalte meg av seg selv og lot mannen ta alt initiativ når det kom til aksjer.
Jeg oppdaget allikevel når EL var da jeg ikke kunne unngå å se forandringer i utflod, smerter og andre symptomer, så noen dager etter EL så var jeg tilbake igjen som den skrulla jeg er.
Jeg ble revet med å bestilte babyplan tester til tross for at jeg hadde allerede bestilt tester fra ebay som ville komme til IKM i håp om at jeg greide å la være å teste tidlig for en gang skyld.
Testene kom 6 dpo og jeg begynte å teste med en gang. Jeg skimtet strek allerede fra første test, men så var de borte igjen, så kom en svak skygge tilbake igjen og sånn gikk det til jeg ble så irritert på Babyplan at jeg bestilte nye tester fra Bebi (ex tostreker) og overdrev bruker av babyplan for å bli kvitt de fram til de nye kom. 10 dpo brente jeg av den siste babyplan testen og jeg fikk kun det jeg tolket som en skygge. Jeg hadde gitt opp helt ved 9 dpo, så når de nye kom 11 dpo, så forventet jeg nok en blank test.
Jeg hadde nå fått en ganske heftig UVI, så jeg måtte tisse ofte på 11 dpo, som også gjorde at jeg ikke forventet noe i det hele tatt på de. Jeg tok den første testen rett etter at de kom i posten, og jeg hadde allerede tisset 1 eller 2 timer førut, men allikevel så dukket det opp noe innen 1 minutt på testen. "Å nei, nok et merke med dritt tester som gir falske streker og skygger" tenker jeg og dypper nok en test i samme urin. Det samme skjer. Nok en rosa strek. Når begynner tankene å surre i hodet på meg. 1 falsk positiv er en ting, men 2? Det er mindre sannsynlig, men jeg hadde ingen erfaring med Helm Medical så jeg visste ikke hvordan de vanligvis reagerte heller. Mannen så streken med en gang, og det var ikke tvil om fargen på den. Dette var 2 positive tester!

Jeg holdte meg deretter i 1 time, bare for å sjekke hvordan disse testene reagerte på vann for å se om de ga skygger uansett. Jeg dyppet samtidig en i urin også, for å se om det var noe forskjell.
Og forskjell var det!
Vanntesten var helt blank, urintesten viste en meget svak, men tydelig, rosa strek som gir mening siden jeg tisset knapt en time førut og urinen var så absolutt ikke konsentrert.

NB! Vanntesten viste antydning til skygge som tørket, men den var grå og helt klart bare en skygge. Jeg nevner dette bare til info i tilfelle noen som leser her vurderer å kjøpe dette merket og hva de kan forvente av de :) Jeg legger ved bilde nedenfor.

Jeg holdte med deretter i litt over 4 timer for å teste igjen, da ingen av testene så langt hadde blitt testet med urin eldre enn maks 2 timer og jeg var fortsatt i tvil om jeg virkelig så rett på de.
Den testen var det ingen måte å lyve fra seg et positiv resultat på. Den var knall rosa, sterk (for å være 11dpo kveld) og lett å få med på bilde.
Nå begynte det virkelig å klø etter å teste med en digital test, men valgte å vente til neste morgen i frykt for et falsk negativt resultat pga utvannet urin.

Men søvn var det ikke snakk om å få denne natten! Så jeg lå våken å telte timer bare omtrent. Kl 5 om morgenen greide jeg ikke å vente lengre, og jeg måtte virkelig tisse igjen nå så jeg tok sjansen. Nå hadde jeg holdt meg i ca 7 timer.
Strimmelen var ikke sterkere, så jeg mistet litt håpet, men jeg visste at jeg kom til å sparke meg selv om jeg ikke testet med den digitale som "avtalt" nå. Så jeg dyppet den og startet de lengste 3 minuttene jeg har opplevd på lang, lang tid. Jeg turte omtrent ikke å se på testen mens den jobbet i frykt for å se ordene "IKKE GRAVID", men sekundene sneglet seg forbi og i sidesynet mitt så jeg noe endre seg på testen. Den var klar til å leses av.
Jeg var nå så forbereder på at den var negativ at jeg greide å lese feil først, men når jeg tok det saktere å leste ord for ord så sto det GRAVID 1-2 og jeg kjente en enorm vekt lette fra skuldrene mine og klumpen i magen forsvant. Det var som å få puste igjen.
Og det var ikke før etter dette at stemmen i hodet mitt forstår hva som skjer og sier "Jeg er gravid".

Jeg la meg på sofaen rett etterpå og jeg sovnet tvert. Hadde jeg visst at dette var det som holdte meg oppe så hadde jeg tester tidligere, men hadde den da vært negativ så hadde det garantert fått skylden også så det måtte vel være sånn denne natten haha!

Jeg er overlykkelig! Sistemann er på vei!!
Men jeg kjenner frykten for å miste ligger å lusker. Jeg er bare 12 dpo enda og jeg har ikke slått meg helt til ro enda. Jeg kommer til å teste fram til rundt 16-20 som tror jeg og tar min siste digitale når jeg nærmer meg uke 6 tenker jeg. Har jeg godkjent stigning til da, så skal jeg greie å nyte dette svangerskapet så godt jeg bare kan. Jeg har så mange blandede følelser nå, av frykt og glede. Nå tar vi en dag av gangen og tar det som det kommer :)
Termin: 14. November 2019

20190228_174908.jpg

Vedlegg

• Screenshot_20190228-051106_Gallery.jpg
    Screenshot_20190228-051106_Gallery.jpg
    27,6 KB · Visninger: 141
  • Screenshot_20190228-050942_Gallery.jpg
    Screenshot_20190228-050942_Gallery.jpg
    19,3 KB · Visninger: 121
  • 20190228_174258.jpg
    20190228_174258.jpg
    26,3 KB · Visninger: 125
  • 20190228_174341.jpg
    20190228_174341.jpg
    14,7 KB · Visninger: 181
  • 20190228_174432.jpg
    20190228_174432.jpg
    31,1 KB · Visninger: 109
  • 20190228_174547.jpg
    20190228_174547.jpg
    29,3 KB · Visninger: 147
PP 3 skulle være en pause-periode og jeg holdte meg til det i en liten stund. Det vil si, jeg tok pause fra forumet fram til noen dager forbi EL haha!
Jeg brukte ingen midler som EL tester, temping eller noe sånt, men kjente på hva kroppen fortalte meg av seg selv og lot mannen ta alt initiativ når det kom til aksjer.
Jeg oppdaget allikevel når EL var da jeg ikke kunne unngå å se forandringer i utflod, smerter og andre symptomer, så noen dager etter EL så var jeg tilbake igjen som den skrulla jeg er.
Jeg ble revet med å bestilte babyplan tester til tross for at jeg hadde allerede bestilt tester fra ebay som ville komme til IKM i håp om at jeg greide å la være å teste tidlig for en gang skyld.
Testene kom 6 dpo og jeg begynte å teste med en gang. Jeg skimtet strek allerede fra første test, men så var de borte igjen, så kom en svak skygge tilbake igjen og sånn gikk det til jeg ble så irritert på Babyplan at jeg bestilte nye tester fra Bebi (ex tostreker) og overdrev bruker av babyplan for å bli kvitt de fram til de nye kom. 10 dpo brente jeg av den siste babyplan testen og jeg fikk kun det jeg tolket som en skygge. Jeg hadde gitt opp helt ved 9 dpo, så når de nye kom 11 dpo, så forventet jeg nok en blank test.
Jeg hadde nå fått en ganske heftig UVI, så jeg måtte tisse ofte på 11 dpo, som også gjorde at jeg ikke forventet noe i det hele tatt på de. Jeg tok den første testen rett etter at de kom i posten, og jeg hadde allerede tisset 1 eller 2 timer førut, men allikevel så dukket det opp noe innen 1 minutt på testen. "Å nei, nok et merke med dritt tester som gir falske streker og skygger" tenker jeg og dypper nok en test i samme urin. Det samme skjer. Nok en rosa strek. Når begynner tankene å surre i hodet på meg. 1 falsk positiv er en ting, men 2? Det er mindre sannsynlig, men jeg hadde ingen erfaring med Helm Medical så jeg visste ikke hvordan de vanligvis reagerte heller. Mannen så streken med en gang, og det var ikke tvil om fargen på den. Dette var 2 positive tester!

Jeg holdte meg deretter i 1 time, bare for å sjekke hvordan disse testene reagerte på vann for å se om de ga skygger uansett. Jeg dyppet samtidig en i urin også, for å se om det var noe forskjell.
Og forskjell var det!
Vanntesten var helt blank, urintesten viste en meget svak, men tydelig, rosa strek som gir mening siden jeg tisset knapt en time førut og urinen var så absolutt ikke konsentrert.

NB! Vanntesten viste antydning til skygge som tørket, men den var grå og helt klart bare en skygge. Jeg nevner dette bare til info i tilfelle noen som leser her vurderer å kjøpe dette merket og hva de kan forvente av de :) Jeg legger ved bilde nedenfor.

Jeg holdte med deretter i litt over 4 timer for å teste igjen, da ingen av testene så langt hadde blitt testet med urin eldre enn maks 2 timer og jeg var fortsatt i tvil om jeg virkelig så rett på de.
Den testen var det ingen måte å lyve fra seg et positiv resultat på. Den var knall rosa, sterk (for å være 11dpo kveld) og lett å få med på bilde.
Nå begynte det virkelig å klø etter å teste med en digital test, men valgte å vente til neste morgen i frykt for et falsk negativt resultat pga utvannet urin.

Men søvn var det ikke snakk om å få denne natten! Så jeg lå våken å telte timer bare omtrent. Kl 5 om morgenen greide jeg ikke å vente lengre, og jeg måtte virkelig tisse igjen nå så jeg tok sjansen. Nå hadde jeg holdt meg i ca 7 timer.
Strimmelen var ikke sterkere, så jeg mistet litt håpet, men jeg visste at jeg kom til å sparke meg selv om jeg ikke testet med den digitale som "avtalt" nå. Så jeg dyppet den og startet de lengste 3 minuttene jeg har opplevd på lang, lang tid. Jeg turte omtrent ikke å se på testen mens den jobbet i frykt for å se ordene "IKKE GRAVID", men sekundene sneglet seg forbi og i sidesynet mitt så jeg noe endre seg på testen. Den var klar til å leses av.
Jeg var nå så forbereder på at den var negativ at jeg greide å lese feil først, men når jeg tok det saktere å leste ord for ord så sto det GRAVID 1-2 og jeg kjente en enorm vekt lette fra skuldrene mine og klumpen i magen forsvant. Det var som å få puste igjen.
Og det var ikke før etter dette at stemmen i hodet mitt forstår hva som skjer og sier "Jeg er gravid".

Jeg la meg på sofaen rett etterpå og jeg sovnet tvert. Hadde jeg visst at dette var det som holdte meg oppe så hadde jeg tester tidligere, men hadde den da vært negativ så hadde det garantert fått skylden også så det måtte vel være sånn denne natten haha!

Men jeg kjenner frykten for å miste ligger å lusker. Jeg er bare 12 dpo enda og jeg har ikke slått meg helt til ro enda. Jeg kommer til å teste fram til rundt 16-20 som tror jeg og tar min siste digitale når jeg nærmer meg uke 6 tenker jeg. Har jeg godkjent stigning til da, så skal jeg greie å nyte dette svangerskapet så godt jeg bare kan. Jeg har så mange blandede følelser nå, av frykt og glede. Nå tar vi en dag av gangen og tar det som det kommer :)

Vis vedlegget 290365
Ååh! Gratulerer så masse! Koselig lesning:love2

Og forskjell var det!

Vis vedlegget 290365
Gratulerer så mye!! :cat:

Jeg er nå 4+1 og jeg er forbi IKM uansett hvordan jeg regner det og 0 blødninger i sikte :D nå er det litt lettere å tro på at jeg faktisk er gravid.
I dag skal jeg til legen en tur, og joda det er grusomt tidlig for en kontroll, men når jeg sto der med positiv test så gikk det opp for meg et par ting jeg ikke hadde tenkt på tidligere. Jeg går på noen faste medisiner jeg ikke aner om jeg kan bruke under svangerskapet, så da ble det er kjempetidlig start med kontroller denne gangen.
Jeg gidder ikke noe mer av spenning og hemmeligheter heller, så jeg har allerede fortalt alt til familie. Mister jeg nå så vet de hvorfor jeg ikke er mulig å få tak i på en liten stund, og blir jeg like syk som sist med oppkast og kvalme, så vet de hva som skjer da også. Jeg gidder rett og slett ikke å skjule noe, så her gikk skuddet av ekstremt tidlig for alt egentlig haha!
Storebror 1 og 2 venter jeg litt lengre med selvsagt, og vi prøver å ikke si noe før det er mulig å kjenne liv på utsiden, for å gjøre det lettere å forstå for minstemann på 5 år. Men blir jeg syk igjen eller det kommer en dag hvor det føles rett så skal de få vite det også :)

Åh det er så mye nytt nå framover, og plutselig må jeg finne brudekjole som passer over en liten mage også siden bryllupet er i sommer! Oi så mye å tenke på haha!

Enn så lenge så kjenner jeg så godt som ingen symptomer, men legger jeg godviljen til så kan jeg poengtere ut en slags sliten følelse i korsryggen, jeg er sliten, men ikke akkurat trøtt, jeg er tåkete i hodet hvor jeg glemmer ord og drømmer meg vekk lett og jeg har ekstremt kort lunte for små, ubetydelige ting som ikke irriterte meg før.
Brystene er ømme om jeg kommer borti, men det er helt overlevelig og ikke noe jeg merker så mye av generelt.
Jeg spiser meg selv ut av huset, og dette er noe jeg har fryktet mtp når jeg sist hadde dette symptomet, som var det eneste svangerskapet hvor jeg også mistet i SA, så jeg prøver bare å overse frykten relatert med dette så godt jeg kan.
Det murrer og strekker litt, men det er ikke noe jeg kjenner på hele tiden.
Jeg har lite soleklare tegn enda, så jeg er meg selv, bare litt mer irritert, distré og sliten/lite energi :P

Vedlegg

• 20190305_012449.jpg
    20190305_012449.jpg
    17,9 KB · Visninger: 301
  • 20190305_013119.jpg
    20190305_013119.jpg
    21 KB · Visninger: 237
En gang testetøs, alltid testetøs? Jeg bestilte tester fra ebay litt for sent i syklusen så i dag dukket endelig siste pakke opp i posten og jeg har det kjempegøy med å teste alle de forskjellige merkene! Selvsagt er alle positive når man er 5+3 gravid / 26 dpo, men gøy allikevel haha!

Og mens jeg er her så må jeg også bare legge til min siste CB som endelig viste 3+ ved 5+0 :D For en fin test!

Vedlegg

• 20190314_103637.jpg
    20190314_103637.jpg
    69,8 KB · Visninger: 137
  • 20190314_103759.jpg
    20190314_103759.jpg
    52,9 KB · Visninger: 123
  • 2019-03-11-03-09-01.jpg
    2019-03-11-03-09-01.jpg
    16,3 KB · Visninger: 122
  • 20190314_104930.jpg
    20190314_104930.jpg