Bare meg?

Beate

Elsker forumet
Er det bare meg som fortsatt fullammer? Synes alle snakker om grøt, velling, fruktmos osv. Lillemann er straks fire måneder, men her går det kun i mm. Man kan jo gi tilskudd fra fire måneder, men synes det virker som at det er så mange som begynner før, og at alle i alle fall begynner da?
 
Jeg har jo ikke ammet siden de første ukene (siden hun ikke ville) Har siden bare brukt mme. Derfor har jeg startet smått med grøt nå. Men har hørt at de som fullammer ikke trenger å gi noe annet før de er 6 mnd. Så lenge det går greit med det, og du føler hun blir mett, kan hun vell bare amme en stund til? Tenker jeg ihverfall :P
Så sant du ikke har lyst til å gi noe annet da :P
 
Her hadde jeg holdt meg til bare mm hadde det ikke vært for at han trenger mer mat. Virket ikke som om han ble mett nok på det han fikk av mm. Så syntes du skal være glad og fornøyd med at du slipper det andre matstyret så lenge du kan det:) Er ingen nødvendighet med mindre det viser seg at de trenger mer mat! 
 
Fullammer fremdeles jeg :-) Han er 4 måneder og 5 dager gammel..Syntes det går veldig fint.
Gir han "smaksprøver" ved at han kan få lov til å suge/slikke på frukt eller grønnsaker. Har testet ut avokado, agurk, vannmelon, salat (hurra :p), og morfaren testet ut kanelbolle (og DET var godt det! haha).
 
Tenkte å vente til han var 6 måneder ja, om han ikke trenger mer. Skal tilbake for kontrollveiing i slutten av måneden siden han er så lang og tynn, så får vi se hvordan det går da :) Foreløpig er han strålende fornøyd med det jeg har å tilby :)
 
Mi blir 4 mnd den 18., og nå har vi begynt med grøt. Jeg ammer, men følte jeg måtte frem med puppen omtrent i eninga den siste tida. Prøvde med litt tynn grøt et par dager, og så over på tykk grøt. Og snuppa er SÅ fornøyd! Og jeg har faktisk fått mer melk, virker det som (hadde spreng idag, lenge siden sist). 
Tror jeg tok rett beslutning :-)
 
Fullammer jeg også! Er fremdeles fornøyd med det hun får, så fortsetter med det til hun trenger mer! Det er jo så individuelt! :)
 
Her er det også bare morsmelk ennå, og tenker å fortsette med det fram til 6 mnd. Men merker at hun vil ha mat litt oftere nå, ammer ofte hver 2 time på dagtid, men jeg synes det bare er kos :) Hun var 4 mnd for noen få dager siden. 
 
Back
Topp