Bare lurer...

Student

Betatt av forumet
Jeg vil ikke starte noen ny krangel, eller rippe opp i noe fra i natt, som jeg ikke engang har fått med meg alt fra.
Men jeg lurer på en ting.

Veldig mange her mente en bruker her var frekk, stygg, ufølsom, etc etter en uttalelse, som gjaldt barn i bil.
Det jeg lurer på, er hvorfor hun var så grusom?
Ok, hun kunne sikkert formulert seg litt snillere, og kanskje på ett annet tidspunkt, men om ulykken hadde gjeldt noe annet, der det var tydelig og opplagt at foreldrene hadde vært uansvarlige. Hadde det fortsatt vært like ufølsomt?
Personlig mener jo jeg også at det å ikke sikre bakovervendt er mindre ansvarlig, men jeg vil for all del ikke koble det inn mot denne spesifikke saken, man vet jo ingenting her, samt det er jo ikke sikkert disse var klar over farene ved feil montering OM det var tilfelle, noe jeg ikke vet om det var.
Men bilsikring har jo vært tema her mang en gang.
Jeg tenker heller sånn jeg, at OM barnet kunne overlevd ved bakovervendt montering(OM hun ikke var det) burde ikke det vekket en liten tanke i flere av oss?

[8D][8D]så så lei disse trådene

ORIGINAL: Mamman til Emil

Å herregud. La no dette teamaet få hvile LITT da!

Hvorfor det?
Det er temmelig aktuelt NÅ, hvorfor kan jeg ikke få spørre?
Du trenger ikke svare, eller lese om det plager deg.
Men JEG lurer, og det synes eg at jeg kan få lov til.

ORIGINAL: svimsa

Jeg synes ikke det værste var at tråden ble startet, for alle kan tråkke i salaten på den måten der.
Det som da ER dumt, er og fortsette og fyre opp da det blir påvist at "alle" assosierer tråden til den tragiske hendelsen. Da burde man kunne være bittelitt ydmyk, og se at dette passer dårlig nå, gi seg, og heller komme tilbake til diskusjonen en annen dag.

I steden så fortsetter hun, og gjenntar senere i tråden at man burde føle skyld. Noe som er så til de grader ufint..

Det er forskjell på en god diskusjon, der man bruker rene fakta, og det og dra inn andres ulykke og spekulere i det. Det er forskjell på en god diskusjon basert på fakta, og på og skulle gi andre dårlig samvittighet.. En god diskusjon trenger ikke spille på andres følelser og samvittighet, den får frem poenget sitt uten. 

oi!
Takk for ett godt svar!

Back
Topp