Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
...på om streptokokker er smittsomt?Har vært hos legen nå,og jeg har fått streptokokker.Så påstår gubben at han må holde seg unna meg og sove på sofaen for han har ikke tid til å bli sjuk (dust[8D][:D])
Men er det egentlig smittsomt?Har ikke peiling på sånt jeg[;)]
Halsbetennelse starter ofte som en forkjølelse, det vil si en virusinfeksjon. En slik virusinfeksjon kan nedsette immunforsvaret noe og derved bidra til at streptokokk-bakterier, som normalt finnes i halsen, trenger inn i slimhinnene og medfører betennelse. Ulike former for fysisk og psykisk stress kan også medføre at immunforsvaret ditt blir svekket. Streptokokkene sprer seg som regel fra person til person ved dråpesmitte. Dette medfører at du er spesielt utsatt for halsbetennelse med streptokokker, hvis personer i nærmiljøet ditt er syke.
Han kødda egentlig med det å ligge på sofaen da,han foreslo telt først men jeg trodde faktisk ikke det var smittsomt jeg da...Jaja,da har jeg lært noe idag og[;)][:D]