Bare lurer

Vand

Forumet er livet
Mange ganger her inne på forumet ser jeg "ikke noe for meg" når det blir lagt ut linker til triste ting.

Jeg bare lurer; Ser dere nyhetene eller føler dere at det blir "for mye" å ta inn hverdagens realiteter?

Eller er det bare at det blir for tøft å se barn som lider, eller hva er det?

Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal ordlegge meg for å ikke tråkke på noen tær, men dette er ikke ett vondt ment innlegg! Jeg bare lurer! [;)]

Jeg syns det er fælt med alt som skjer, men samtidig så syns jeg på en merkelig måte at det er litt spennende å lese sånne nyheter. Misforstå meg rett her nå!

ORIGINAL: Reinbue

Jeg syns det er fælt med alt som skjer, men samtidig så syns jeg på en merkelig måte at det er litt spennende å lese sånne nyheter. Misforstå meg rett her nå!

Jeg skjønner hva du mener! Det er jo ingen (håper jeg) som syns det er moro at drap og krig og sult skjer, men alikavel så anser jeg det som en viktig ting å være litt oppdatert, være litt våken om hvordan andre i verden har det.....!

jeg er jo en a de som ikke orker å se. Rett og slett fordi jeg lever meg alt for godt (så godt d er mulig da) inn i situasjonen. Jeg blir så trist og lei meg. Men samtidig har en veldig godt av å kjenne på dette mener jeg da...

jeg må lære meg å sette en stopper for å ikke la d gå for mye innpå meg (spes etter jeg ble mor). Hvis ikke blir jeg jo hysterisk, deprimert og redd for verden og alt rundt meg[:-]

jeg tar ikke inn alle triste sjebner ved å nilese alle triste historier.. men jeg ser som regel nyhetene og leser avisa daglig..

ORIGINAL: TauZa

jeg tar ikke inn alle triste sjebner ved å nilese alle triste historier.. men jeg ser som regel nyhetene og leser avisa daglig..

Men jeg mener ikke å fordype seg og grave frem alle grusomme historier, men å se f.eks på nyhetene om krig og elendighet, kanskje ett barnedrap og en voldtekt av en ung kvinne...

Quoter meg selv her, for alle henger seg opp i barnemishandling! Jeg mener litt av alt jeg!!!!

Jeg er enig med tingelingen! Jeg ønsker å vite, ønsker å holde meg oppdatert! Jeg får store problemer i magen når jeg ser små brune barn med fluer i munnen og hører om drap både her og der. Men jeg mener vi må ta det inn over oss til en viss grad.

Jeg så på den Viggo episoden - men generelt hvis det handler om barnemishandling så orker jeg ikke å lese. Jeg takler ikke tanken om at små barn har det vondt og jeg får vondt av å lese. Men så forsvinner ikke følelsen heller . Jeg kan gå rundt og tenke på saken hele dagen eller flere dager før den sakte men sikkert vaskes ut av hodet mitt[8|][&o][:)]

Tror jeg rett og slett ikke er sterk nok på denne fronten. Mange ting kan jeg riste av meg - men barnemishandling og lignende takler jeg ikke.

ORIGINAL: Tjukkaaa

Jeg så på den Viggo episoden - men generelt hvis det handler om barnemishandling så orker jeg ikke å lese. Jeg takler ikke tanken om at små barn har det vondt og jeg får vondt av å lese. Men så forsvinner ikke følelsen heller . Jeg kan gå rundt og tenke på saken hele dagen eller flere dager før den sakte men sikkert vaskes ut av hodet mitt[8|][&o][:)]

Tror jeg rett og slett ikke er sterk nok på denne fronten. Mange ting kan jeg riste av meg - men barnemishandling og lignende takler jeg ikke.
Enig med tjukka her. Bare jeg såg ikke den Viggo episoden.

ORIGINAL: Lene1986

ORIGINAL: Lene1986

Jeg er en som vil og ønsker å vite og se og lese.... Syns det er helt forferdelig, men jeg føler at jeg på en måte skylder dem det har skjedd med å bry meg om at det har skjedd, være det bevisst. Jeg tar det inn over meg der og da, men klarer heldigvis å legge det litt vekk etterpå. Det vil si, det blir ikke borte fra tankene mine, for det er heller ikke noe jeg ønsker. Men jeg klarer å ikke relatere det til mine barn f.eks.

Back
Topp