Bare jordmor eller jordmor og lege?

Førtis78

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Hva velger dere?

Hva gjøres på svangerskapskontroll hos lege kontra jordmor?

Er så mange år siden sist jeg var gravid, så det er jeg nysgjerrig på
 
Jeg går i utgangspunktet kun til jordmor da det er dem som kan dette. Legen skal kunne litt om alt så henne kan ikke så mye om svangerskap.
Har bare vært hos legen for sykemelding.
 
Lege har dårligere tid og går mer på det medisinske, jordmor har bedre tid og snakker derfor mer med en om det en måtte lure på :) Eg velger nok en kombinasjon av lege/jordmor :)
 
Sist gang gikk jeg kun til lege. Hadde en fantastisk fastlege som tok seg god tid og som kjente meg godt. Kunne ikke fått bedre oppfølging.
Nå har hun sluttet så denne gangen tror jeg det blir kun jordmor. Liker best å forholde meg til en person hele veien. Da blir også symfyse-fundus-målingene mer pålitelige. Alle har sin måte å måle på, så greit å la en og samme person gjøre det hver gang.
 
Kommer til å gå til lege i uke 12, oul i uke 18/19, så lege uke 24 for nye blodprøver, så resten jordmor :)
 
Skal til legen i uke 12, og så blir det nok i hovedsak jordmor etter dette. Ettersom jeg er sykmeldt så blir det nok noen legebesøk uansett, men dette blir i tillegg. Veldig fornøyd med legen min, men liker å følges opp tettest av jordmor når jeg er gravid. Veldig fornøyd med jordmoren jeg ble fulgt opp av sist og skal følges opp av denne gangen [emoji4]
 
Var så fornøyd med bare å gå til jordmor sist så satser på at det blir slik denne gangen også, eventuelt litt oppfølging av lege/sykehus pga at jeg går på blodfortynnende (fikk blodpropp etter sist fødsel) :)
 
Jeg kommer til å bare gå hos fastlegen denne gangen. Sist gikk jeg annenhver gang hos fastlege og jordmor, men jeg syntes det blei veldig mye føling og luft på stemmen hos jordmor. Mye bedre hos legen som kun snakket om det medisinske og virket trygg på det.
 
Jeg er litt usikker , men går nok til begge deler. Fastlegen min er helt super, og tror hun mener alle gravide burde gå til jordmor også.
 
Jeg kommer nok bare til å gå til jordmor :happy:
 
Blir begge deler her ettersom legen kan følge opp de tingene jordmoren ikke kan med tanke på min helse osv
 
Her blir det jordmor. Fastlegen har til og med sagt til jordmoren at han henviser alle gravide til jordmor da han ikke føler at han har god nok kontroll på svangerskapskontroller.
 
Kun fastlegen. Holder for min del da det blir så tett oppfølgning der...tar prøver hver mnd og får nok litt tettere oppfølgning på slutten av sykehuset så kan bli nok å forholde seg til hehe
 
Har fått tildelt jordmor på svangerskapsklinikken på sykehuset og har god dialog med legen og PR Mail og telefon med tanke på sykemelding.
Jeg tror nok jeg holder meg til jordmor
Takk for svar :)
 
Litt usikker hva jeg får tilbud om som 3 gangs. Føler det holder med lege for min del, så får jeg nok ekstra oppfølging pga jeg er slankeoperert. :happy: Men legen min er helt super!
 
Jeg Har en fantastisk fastlege så jeg går bare dit:) Dessuten så er det visst jordmormangel her jeg bor..
 
Jeg var hos begge, Legen tar litt mer av det medisinske, mens jm tok mer det psykiske og forbredelsene der.
Begge gjorde jo jobben sin, men litt forskjellig fokus bare.
 
Fastlege. Har ingen tiltro til jordmor da morkakesvikt ikke ble oppdaget forrige svangerskap selv om jeg hadde tegn til det. Følte dessuten timene bare var full av prat om ting jeg visste fra før.
 
Back
Topp