Bare jeg som ikke kjøper dyre dresser??

Dere som ikke bor langt unna Outlet One i vestby, så har de myyyyye fine men rimelig barneklær, kjøpt en del til tantebarnet mitt der og søs er fornøyd og bhgtantene hans har vært veldig imponert:)

Jeg kjøper på lindex hvert år. Det bamsemerket. Veldig fornøyd, og ungene er alltid tørre og varme. De koster vel 6-700 kr om jeg ikke husker feil.
Ungene har også vinterdress fra europris, som de bruker som reservedress.
Den er faktisk veldig god, og lillesøster arver storesøster sin i år, og man kan ikke se den er brukt en gang. Den har også holdt datra mi tørr og varm.

Kjøpte color kids dressen til Andreas i fjor.. aldri vært så fornøyd med en dress før! Han blir 6 om en mnd.. Har hatt det meste... coop, troll, osv.. Troll er den dressen som sugde mest! Værste dressen jeg har hatt! Han blei iskald, selv med 3 lag ull under!! Holdt seg ikke tørr heller! Så dyrt er ikke best er min erfaring!

I fjor kjøpte jeg billig dress på Lindex (billig og billig, kostet 700). Den var altfor smal i passformen til min jente. Solgt ubrukt på finn.no for 200,-.

Så kjøpte jeg en reflex dress, fin i passformen, men langt i fra varm nok. Solgt på finn.no for kr. 150,-.

Dress nr. tre var reima, den hadde alt det jeg var ute etter, og passer heldigvis på starten av denne sesongen også. Så for min del ble det ikke så billig med billige dresser likevel. Reima tec på neste innkjøp også (forhåpentligvis på salg!) :)

Har både billige og dyrere dresser, og min erfaring er at barnet stort sett er varm og god uansett. Kjøper ofte på salg og kan da komme over noen kupp ;) ellers er jeg veldig glad i gjennbruk og i hver sesong har jeg en ny og en arvet dress. Den nye er i barnehagen og den gamle brukes hjemme/ dersom den nye er skitten. Har dresser som er 7 år gamle og mye brukt som likevel holder barnet varmt og tørt!

Men er opptatt av at barnet skal ha ull innerst på kroppen, samt tykkere strikketøy eller fleece som "mellomlag" under dressen. Tror det har mye å si for temperatur reguleringen til barnet :)

søteste skrev:
Jeg kjøper ganske dyre dresser og det handler ikke bare om at dressen skal være vanntett, men også om komfort og bevegelses muligheter. Min erfaring er at ofte billig dresser er stive, kalde og blir fort våte. Det er ofte syntetiske stoffer og ikke ull som jeg er glad i. Og det flotte er at når dressene koster litt så holder de seg også pene lenger.

Samme her, jeg er særdeles kresen på ytterklær til poden, komfort og bevegelsesfrihet er høyt oppe på kriterielista. Jeg jar jobbet mangw år i bhg og har i tillegg prøvd endel dresser til poden, nå vet jeg hva jeg vil ha og kjøper derfor den dressen. Jeg kjøper den alltidmpå salg, i år kostet dressen 900 på salg, når jeg da fikk solgt fjorårets for 700 så har jeg jo nesten dekt inn igjen det jeg kjøper de for

Back
Topp