Bare jeg som ikke kjøper dyre dresser??

Er det bare jeg som ikke er så opptatt av merket på dressene til barna? Har aldri eid verken Reima, Troll , PP, TtH eller andre slike... Har aldri kjøpt en dress til mer enn 400 kr, men har heller aldri opplevd verken våte eller kalde barn. Og både barnehager og skole har vært kjempefornøyd med klærne til ungene! og, ja, jeg har spurt direkte, og da ville jeg nok få ærlige svar. Flere her som ikke kjøper dyre dresser?

Hittils har jeg ikke kjøpt noe dyrere enn Reflexdress på salg (allværs) og barnehagepakken fra Sportmann.
Nå har jeg faktisk en Reimadress liggende som jeg kjøpte på 70% salg eller no' sånt, og en Trolldress på 50% - begge store, mulig de ikke kommer i bruk denne sesongen. :p

Jeg kjøper ganske dyre dresser og det handler ikke bare om at dressen skal være vanntett, men også om komfort og bevegelses muligheter. Min erfaring er at ofte billig dresser er stive, kalde og blir fort våte. Det er ofte syntetiske stoffer og ikke ull som jeg er glad i. Og det flotte er at når dressene koster litt så holder de seg også pene lenger.

jeg har ikke enda kjøp en dress til fullpris.. er kjempefornøyd med vinterdressene til reflex, regndressen fra sparkjøp, og reima høst/vårdressen som ble kjøpt på 70%. I år prøver vi stormberg til størsta, kjøpt på 70% avslag :)

Jeg pleier å kjøpe Troll 3-i-1 på salg. 750,- for en dress som holder hele høsten, vinteren og våren (og til tre jenter) syns jeg ikke er mye penger.

Har hatt det, men da har jeg kjøpt de på skikkelig tilbud. Men min erfaring er at ingenting funker så bra om vinteren i Bergen som regndress og ull pluss strikketklær under, gjerne med en fleecedress også under om det er kaldt men slaps. Så det avhenger av hvor man bor henne. Hadde jeg bodd i Nord-Norge hadde jeg sikkert kunnet kjøpt en dress fra EuroPris feks, fordi de ser bra ut og er komfortable, men totalt bortkastet i Bergens-vær, med mindre vi ikke har snøvinter som vi hadde to år på rad her.

Og spikre og trestumper, steiner og alle andre farer spør ikke hvilket merke dressen har før de ødelegger den! 

Skotøy kjøper jeg dyrt, fordi erfaring tilsier at innenfor sko får man det man betaler for, og det er fort å bli våt på veina, så det prioriteres. 
Innenfor dresser vil jeg jo ikke ha en som tester viser at den har kjempedårlig kvalitet, men jeg prioriterer der at dressen er god å bevege seg i, praktisk og lett å få på, varm og god, høvelig slitesterk osv. Så følger litt tester og ser selv hva som ser bra ut, men velger mer etter pengeboka der. 

Skotøy kjøper jeg dyrt, fordi erfaring tilsier at innenfor sko får man det man betaler for, og det er fort å bli våt på veina, så det prioriteres. 
Innenfor dresser vil jeg jo ikke ha en som tester viser at den har kjempedårlig kvalitet, men jeg prioriterer der at dressen er god å bevege seg i, praktisk og lett å få på, varm og god, høvelig slitesterk osv. Så følger litt tester og ser selv hva som ser bra ut, men velger mer etter pengeboka der. 

søteste skrev:
Jeg kjøper ganske dyre dresser og det handler ikke bare om at dressen skal være vanntett, men også om komfort og bevegelses muligheter. Min erfaring er at ofte billig dresser er stive, kalde og blir fort våte. Det er ofte syntetiske stoffer og ikke ull som jeg er glad i. Og det flotte er at når dressene koster litt så holder de seg også pene lenger.

Komfort og bevegelsesmulighet er det jeg også har gått etter. Har faktisk også opplevd at mine "billigdresser" har overlevd flere barn enn f.eks reimadressene min kusine har hatt til sine barn... Så ikke alltid høyere pris er bedre kvalitet. Kjøper ofte dresser på vårsalg for å ha når dt blir høst. Og har da gjerne kjøpt på 70%

Her har i hvert fall ikke høy pris hatt noen sammenheng med god kvalitet. Har ikke tall på hvor mange kostbare dresser gutten min har ødelagt (dresser til 1.500 kr og oppover). Høy pris = ikke nødvendigvis god kvalitet. Likevel kjøper jeg skikkelige dresser som gjør det godt i tester, men enkelte merker, som Reimatec, unngår jeg bevisst fordi de holder svært dårlig kvalitet når det gjelder slitestyrke. De revner etter en gangs bruk.... Har god erfaring med andre merker, som HH, så holder oss til det og PoP. Har ikke prøvd så mange av de rimeligere dressene, men tenker at de sikkert kunne fungert bra nå som sønnen min er så stor (snart seks år). Ofte kan de jo være litt stive i stoffet og dermed ikke like godt egnet for små barn. Som sagt, orker ikke eksperimentere mer med dresser nå. Har funnet de som fungerer best for min gutt.

toneany skrev:

Har en venninne som drev skobutikk i flere år, og hun sa at f.eks sko med GTtex er produsert på samme fabrikk(stoffet altså) som goretex-sko, de fikk bare ikke kalle det det samme. Så jeg har faktisk hatt endel billige sko også, både til meg og barna. Fokus har mer vært om de har god såle, hælkappe, passe mykhet/hardhet ol.

Knerten07 skrev:
Her har i hvert fall ikke høy pris hatt noen sammenheng med god kvalitet. Har ikke tall på hvor mange kostbare dresser gutten min har ødelagt (dresser til 1.500 kr og oppover). Høy pris = ikke nødvendigvis god kvalitet. Likevel kjøper jeg skikkelige dresser som gjør det godt i tester, men enkelte merker, som Reimatec, unngår jeg bevisst fordi de holder svært dårlig kvalitet når det gjelder slitestyrke. De revner etter en gangs bruk.... Har god erfaring med andre merker, som HH, så holder oss til det og PoP. Har ikke prøvd så mange av de rimeligere dressene, men tenker at de sikkert kunne fungert bra nå som sønnen min er så stor (snart seks år). Ofte kan de jo være litt stive i stoffet og dermed ikke like godt egnet for små barn. Som sagt, orker ikke eksperimentere mer med dresser nå. Har funnet de som fungerer best for min gutt.

Blir jo gjerne til at man gjør det ja, så jeg var vel igrunn heldig som fikk billigdresser til eldstemann da han var liten, slik at jeg fant ut med en gang at de funker helt fint ;) her virkelig "spart" mye penger på dresskjøp i årenes løp!

Jeg kjøper aldri de dyreste dressene, har hatt god erfaring med Reflex og andre dresser i samme prisklasse.

Jeg har hatt både billige dresser (til og med europris dress - og de i barnehagen skrøyt av den) og dyre dresser (reima og nå Troll).

Denne gangen kjøpte jeg Troll 3 i 1, aldri hatt en så dyr før, men i og med at hun da har dress både i høst, vinter og vår, og kanskje til og med til høsten igjen, så fant jeg ut at det ikke var så ille dyrt alikevel. Det er ikke alle dresser som passer så godt til jentungen, hun er ikke superspinkel, og en del dresser har blitt veldig trange med ulldress inni om vinteren. Da betaler jeg heller mer for en som sitter godt!

Jeg mener at det trenger ikke å være dyrt for å være kvalitet. Så nei kjøper ikke dyr dress men rimelig :)

Reima er oppskrytt og digger når de ikke vinner tester.

De koster over 1000 kroner og det er for mye for en dress som varer kort tid. Jeg synes 599 for Friends dressen til Coop er dyrt og, men de kjøper vi.

Og det er ikke det jeg ikke vil ha, for hadde nok brukt om vi fikk brukt eller noe. Men når man får noe som også holder tett som er bedre og mye billigere, så kjøper vi heller det.'

Og det at billig ikke er pene å se på etter bruk er bare tull. Eldste sin  Coop Friends dress fra ifjor ser ny ut enda.

Jeg er opptatt av kvalitet, ikke pris. Prøver å følge med på tester av vinterdresser hvert år, er det en billig dress på 1. eller 2.plass så kjøper jeg den.

Jeg kjøper dresser på salg. Og betaler heller litt mer for en dress som jeg vet holder lenge, fremfor en dress som må byttes ut midt i sesongen pga skavnker og diverse...

Jeg kjøper merker jeg er fornøyd med, men det er ikke mye annet enn ReimaTec på yttertøy. Har et par Skogstad jakker, da det ikke blir så mye slitasje og sånt på dem.

Jeg jobber i barnehage, og kan virkelig ikke skjønne at noen forsvarer f.eks Sparkjøp, Coop, Lindex osv.. For de er store og klumpete, ofte blir ungene våte, og da blir de kalde.. 

Så jeg legger penger i yttertøy, og jeg er kjempe fornøyd. Var et par votter fra ReimaTec jeg klagde på, men fikk igjen nye med en gang. :)

Yttertøy, ull og sko sparer jeg ikke penger på. :) 

Men jeg jobber i bhg, og du er ikke alene om å kjøpe billige dresser, for 1 av 10 har ReimaTec, Ticket osv. :)

For meg så har det virket som i alle år her inne at det er kun rreima som gjelder.
Selv så har vi aldri kjøpt dyre dresser. Gutten fikk en reima en gang og den holdt ikke mål så etter 5 gang med klage så fikk vi pengene tilvake.Gutten fikk reflex i fjord og den ble han kald i og han har aldri vært kald i andre dresser vi ahr gitt mindre for
Så her har ungene brukt mye obs sin,sparkjøp og elleos og ingen av de har vært våte eller kalde med de.Og vi er mye ute helle åre

Back
Topp