Bare jeg som ikke har fylt ut per.søknad?

Jeg har søkt om ferie i permisjonen(6 uker) har en uke fra i år jeg flytter over... D må godkjennes av arbeidsgiver med underskrift før d sendes til nav og ulønnet perm tror jeg ikke de kan si noe på, tror d er ett helt år man kan ta om man vil :)
Syns d er et stress med de papirene og så er man ikke bare avhengig at man selv gjør rett med de andre må gjøre jobben sin så papirer kommer frem:p måtte søke på nett for foreldrepenger og i papirform for ferie ... Blæh
Sniker fra mai15, jeg fikk bare lov til å ta ut 4 uker og 1 dag (den lovbestemte ferien) inne i permisjonen. Var greit for arbeidsgiver, men ikke greit for NAV. Så jeg må ta ut mine siste 4 dager etter permisjonen.

Sniker fra mai15, jeg fikk bare lov til å ta ut 4 uker og 1 dag (den lovbestemte ferien) inne i permisjonen. Var greit for arbeidsgiver, men ikke greit for NAV. Så jeg må ta ut mine siste 4 dager etter permisjonen.
Samme her. Alt over 4 uker og 1 dag må tas etter permisjonen. Man kan bare søke om utsettelse av foreldrepengene pga av lovbestemt ferie, som er 4 uker og 1 dag.

Her er den sendt inn (termin er 10.02), så var vel på tide. Så at det skulle være 8 uke beh.tid, så spørs når det blir i orden da. Men er nå ihvertfall sendt inn. Ikke så bekymra for pengene, jobber for staten, så får penger av dem uansett. De som får krangle med Nav. :P

Jeg sendte søknad igår kveld. Følte jeg var sein :eek: ble litt stressa da ei jeg jobber med sa "når jeg trodde jeg hadde 10 uker igjen...Så hadde jeg egentlig bare 5 :eek::p

JA fant ut av d jeg å :p fikk papirene tilbake så måtte endre på d :p

Jeg sendte søknad igår kveld. Følte jeg var sein :eek: ble litt stressa da ei jeg jobber med sa "når jeg trodde jeg hadde 10 uker igjen...Så hadde jeg egentlig bare 5 :eek::p
Hihi samme her! :P

Er 6 uker behandlingstid her, men så kommer jo juleuka. Jeg har 9 uker igjen. Så kan fort vekk være litt sent dette:P

Holder det å ta bilde av deg gravide arket( husker ikke hva det heter) var hos legen i uke 29 og det står på arket men fikk ikke egen bekreftelse på hvor langt jeg var på vei til permisjonen!! Har holdt med det arket de andre gangene jeg har søkt

Holder det å ta bilde av deg gravide arket( husker ikke hva det heter) var hos legen i uke 29 og det står på arket men fikk ikke egen bekreftelse på hvor langt jeg var på vei til permisjonen!! Har holdt med det arket de andre gangene jeg har søkt
Jeg vil ikke tro det holder egentlig. Er jo så firkantet på nav :-) Det skal jo signeres også.

Jeg fikk beskjed om at det ikke holdt... men er jo bare å ringe til legen eller jordmor og be de legge en klar til deg i skranken. :)

Arbeidsgiver her har snakket med jurist i nav, og fått bekreftet at mor kan ta ut mer enn 4 uker + 1 dag ferle, dersom far tar ut sin permisjon i denne tiden. Nav har visstnok ikke noe med hva mor gjør på i perioden far har permisjon. Bare et alternativ dersom mor og far ønsker å ha tid hjemme sammen med barnet, der begge får betalt, da det ikke er tillatt at begge har permisjon samtidig :-) Nå har ikke jeg fått papirene i retur enda, så satser på at det er i orden.

Heller ikke søkt enda og tror ikke jeg gidder før i begynnelsen av januar. Sist tok det 1 uke før jeg fikk penger, men da søkte jeg ikke før etter 2,5 mnd etter fødsel (rakk mao akkurat fristen på 3 mnd).

Jeg skal levere i dag, litt seint men :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp