Bare jeg som ikke har fylt ut per.søknad?

Nursie86

Forelsket i forumet
Vi har vært så usikre på hvordan vi skulle fordele permisjonen med tanke på 80 % eller 100? Også har jeg en mann som jobber 4 uker på sjøen. Det har vært et puslespill fra h******.

Nå må jeg avklare en del ting med arbeidsgiver å NAV før vi får sendt inn.

Er vi veeeeldig sent ute med å sende inne søknad????

Noen spørsmål:

Kan jeg ta ut ferien min i juli? Er max ferie 4 uker+ 1 dag?

Å kan jeg ta en mnd ulønnet permisjon etter fødselspermisjonen?

Eller kan arb.giver sette seg på bakbeina å si nei?

Jeg har ikke sett på søknaden en gang!

Sånn... Aner ikke hva jeg skal fylle ut eller noe, og har ikke tenkt å forholde meg til det på denne siden av jul heller!

Ah, jeg har heller ikke fyllt ut. Vi skal ha tvillinger og er så usikre på hva behovet blir. Får 5 uker ekstra og noen mener det er lurt at mannen tar de ukene i starten så man er to med de små. Andre mener det er unødvendig, vil jo gjerne strekke permisjon og for vet vi ikke får barnehageplass før de er ca 18 mnd. Æsj, så vanskelig å bestemme seg på forhånd så skyver det foran meg

Har heller ikke søkt. Skal til jm på fredag, må ordne bekreftelse på svangerskap da. Den skal jo sendes med. Nav foreldrepenger har egen facebookside som er veldig nyttig. Sist jeg søkte fikk jeg svar på to uker. Men kan jo gå lang tid denne gangen. Hos meg forskutterer jobben lønn uansett, så ingen krise. :)

Max ferie i permisjon er 4+1, men hvis du har mer ferie spart opp så kan du ta den rett etter permisjon. Du kan sannsynligvis ta ferie i juli, noen må ha bekreftelse fra jobb om at de får ferie på ønsket tidspunkt, men det bør jo ikke være et problem når man uansett ville vært borte I permisjon om man ikke tok ferien da.

Jeg vet ikke hvordan reglene er for ulønna permisjon, men man skal vel ha rett på inntil et år ulønna permisjon så lenge et ikke er veldig veldig upraktisk for jobben? Så kanskje de kan nekte, men det bør jo ikke være et problem om du tar den umiddelbart etter den vanlige permisjonen - da forlenger de jo bare evt vikariatet til den som fyller stillingen din? Vil tro at det er mer upraktisk for dem om du kommer tilbake i noen uker og så skal ha ulønnet.

Jeg har ikke begynt å se på den enda, holder fortsatt på å mase på NAV ang sykepenger etter å ha vært sykemeldt i 6 uker.. Gruer meg til å begynne kampen med permisjonspengene! Det var mye greier hit og dit sist gang også

Skulle bare si at jeg sendte inn søknaden 30.11. og den ble behandlet 1.12., fikk svar uka etter. Så det kan faktisk gå ganske fort. Men dere bør nok søke snarest om dere vil få utbetalt foreldrepenger ved permisjonsstart.
Lykke til :)

Jeg har forresten tenkt å ta ferie en eller annen gang i permisjonen, men har sendt inn en standard søknad uten ferie nå først siden jeg ikke klarer å bestemme meg for når. Så legger jeg inn søknad om utsettelse når jeg får bestemt meg for når jeg skal ha ferien :-)

Jeg skal gjøre det i dag... Gruer meg!!! :p

Jeg fylte den ut forrige uke, hadde grudd meg sååå.. (etter mye frem og til bake pga sykepenger) men det var jo ikke noe problem å fylle ut :) (men nå har ikke jeg noe ekstra ordinært som skal inn da, ikke har jeg rett på ferie heller.. :p )

Jeg har søkt om ferie i permisjonen(6 uker) har en uke fra i år jeg flytter over... D må godkjennes av arbeidsgiver med underskrift før d sendes til nav og ulønnet perm tror jeg ikke de kan si noe på, tror d er ett helt år man kan ta om man vil :)
Syns d er et stress med de papirene og så er man ikke bare avhengig at man selv gjør rett med de andre må gjøre jobben sin så papirer kommer frem:p måtte søke på nett for foreldrepenger og i papirform for ferie ... Blæh

Jeg har ikke søkt ennå O.o Baaaah.. MÅ få gjort det før jul!!!

Ikke søkt her heller! Termin 19.2.

Har imidlertid landet på 80% og at jeg tar hele fellesdelen denne gangen (og så skal pappan ha 1-2 mnd ulønnet etter sine 10 uker). Skal få søkt før året er omme altså, bare litt tiltak å få satt seg ned sammen for å gjøre det, plassere ferieuttak mest mulig strategisk og sånt.

Er ikke mer enn en uke siden min var klar heller så du er nok helt innafor :p du kan ta ferie i juni ja, max 4uker og 1dag, arbeidsgiver kan gi deg opp til 1 år ulønnet perm :) de kan kunn si nei om du ikke søker i tide osv :)

Ingen hast, arbeidsgiver betaler lønna mi :) NAV har vel max 6 ukers bahandlingstid.

Ferie: 4+1 uker, resten må du avklare med arbeidsgiver
Mener du har rett på ubetalt permisjon
Om mannen din jobber på sjøen, så vil jeg anbefale dere at han tar permisjonen sin i fri perioden sin, da får han både lønn i fra arbeidsgiver og nav (er i så fall slik for de som jobber på rigg) Om dette er fedrekvoten, så er det ingen krav til mor, så da kan jo du være hjemme i ulønnet permisjon da :)

Her har jeg sendt inn, men må bare få sendt inn bekreftelsen i fra legen min, og ditt skal jeg den 22.12 for kontroll, så bare ettersender jeg de papirene når jeg har vært der.

Vi har vært så usikre på hvordan vi skulle fordele permisjonen med tanke på 80 % eller 100? Også har jeg en mann som jobber 4 uker på sjøen. Det har vært et puslespill fra h******.

Nå må jeg avklare en del ting med arbeidsgiver å NAV før vi får sendt inn.

Er vi veeeeldig sent ute med å sende inne søknad????

Noen spørsmål:

Kan jeg ta ut ferien min i juli? Er max ferie 4 uker+ 1 dag?

Å kan jeg ta en mnd ulønnet permisjon etter fødselspermisjonen?

Eller kan arb.giver sette seg på bakbeina å si nei?

Jeg fikk beskjed fra jobben og har lest i Oslo kommune sitt reglement, at vi kun har rett på minimum 6 mnd ulønnet permisjon. Du har rett på inntil ett år. Hvis du vil ta mindre enn 6 mnd, må arbeidsgiver være villig til å gi deg så lite....

Back
Topp