Bare jeg som fortsatt ammer?

Trultum

Flørter med forumet
...eller er det flere? Snuppa er født 13/1, og siden alt fungerer utmerket, så har vi en (liten) amming etter dagmamma, ammer på kvelden og på morgenen før jeg går på jobb. ser ingen grunn til å slutte hvis ikke hun mister interessen. Kommer til å gi oss før hun er 1,5 år, men uansett ikke før vinteren er over. Er det feil? Noen sommener jeg bør slutte å amme? Hvorfor, i så fall?
 
Ammer fortsatt jeg også. Mi ble 1 år den 19. januar. Hun får når hun vil. Tror ikke det er så mye melk igjen, men vi gjør det for kosen. Vi skal slutte i løpet av sommeren da jeg skal på jobb igjen i august. Syns det er greit å holde på så lenge mor og barn er fornøyd med det :)
 
Jeg synes hver og en må gjøre som de vil. Både barn og mødre er veldig forskjellige så en oppskrift passer ikke alle. Mitt mål var å amme 1 år og det klarte vi. Ammingen har gått veldig fint, men frøkna har alltid spist lite og ofte så det var ikke bare å dra på jobb i noen måneder mens pappaen hadde permisjon. Hun sparte seg og spiste nesten ikke noe på 9 timer og ammet som besatt når jeg kom hjem. Flaske med mm eller mme nektet hun å ta. Vi trappet ned og kuttet ut i løpet av 1 måned og først da begynte hun å sove sammenhengende og hun spiser endelig en grøtporsjon på kvelden samt mye annen mat. Nå får hun helmelk på flaske og er kjempeglad i det og vi har kosestund med flaske og bok istedenfor puppen.
 
Ammer fortsatt jeg også, men bare om morgenen, av om til om natten... Vet ikke når jeg skal slutte, får se :)
 
Synes som andre har sagt før her, alle gjør som det passer dem. Hadde sønnen min hatt lyst å fortsette amme så hadde jeg gjort det. Men han ville plutselig ikke ha mer en dag i desember :) Han var veldig veldig glad i å bli ammet fra dag 1, men tror bare han fikk nok annen mat og melken hadde begynt å ta slutt at interesset forsvant med det. Det var helt udramatisk :)
 
Her var det litt likt som mrs white. Han har hele tiden elskt å amme. Men plutselig rundt 10 mmd var det nok! Han bestemte seg over døgnet, og jeg fikk melkespreng!! Skulle ønske det skjedde på en aen måte ;)
 
Jeg ammer også fortsatt, men har akkurat trappet ned til en gang om dagen :) Storsett før hun legger seg for kvelden, men hender hun heller vil ha når jeg kommer hjem fra jobben. Går helt fint med legging uansett :)

Skal fortsette med det til hun er ca. 15 mnd tenkte jeg :)
 
Med eldstemann amma jeg til han var ca. 1 år. Med nummer to som er født i begynnelsen av januar ammer jeg fortsatt 5-6 ganger i døgnet. Begge barna har styrt det selv. Har ikke satt noen sluttdato enda =)
 
Noen sommener jeg bør slutte å amme? Hvorfor, i så fall?

Skjønner ikke hvorfor du bør se etter en grunn til å slutte når WHO anbefaler amming til minst to år? Det viktigste er at DU og snuppa di syntes det er greit og amme. Forsåvidt: Ikke noe negativt om de som ikke ammer fremdeles, amming er uten tvil viktigst det første halve året.

Jeg ammer fremdeles også, til bestemors store skuffelse (for da kan hun lille ikke komme på alenebesøk). Småen viser null interesse for å avvennes akkurat nå. Hun bruker ammestunden som et lite avbrekk i hverdagen, der hun får hentet seg inn litt og bearbeidet inntrykk. I tillegg får hun masse tenner akkurat nå (har fått tre jeksler den siste måneden og hjørnetennene er så vidt igjennom) så det virker som ammingen hjelper på humøret ved at hun får slappet av.

Er hun og meg hjemme blir hun ammet når hun ønsker det selv (som regel en gang før formiddagsluren). Er jeg på jobb og hun hjemme med faren tar vi en pause sammen når jeg kommer hjem. Syntes det er ganske kos og få døset av i 15 minutter etter jobb selv ;c). Ellers blir hun ammet før vi pusser tennene for natta, 1-2 ganger om natta og om morgenen.
 
Jeg ammer også fortsatt, men har akkurat trappet ned til en gang om dagen :) Storsett før hun legger seg for kvelden, men hender hun heller vil ha når jeg kommer hjem fra jobben. Går helt fint med legging uansett :)

Skal fortsette med det til hun er ca. 15 mnd tenkte jeg :)

Ble slutt av seg selv da hun var 14 mnd her. Da var hun ikke så interessert lenger......

Bare lot våre å tilby henne en kveld, og hun har ikke etterlyst det siden :)

Og dette var en skikkelig puppejente, så jeg er overasket over at det gikk så lett :)
 
Jeg ammer morgen og kveld fast (hun er nå 17mnd) , og av og til på ettermiddagen..
Men må kanskje slutte nå som jeg er gravid på nytt?
Eller?
 
Back
Topp