Bare hyling..

Leneg85

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
De siste dagene nå har lille snuppa vært veldig urolig på kvelden, hun bare hyler om hun blir lagt ned. Henger i puppen, men begynner plutselig å skrike der også. Eneste som funket i går var å ta en kveldstur med vogna, da sov hun i de 45 minuttene jeg var ute. Så var det bare misnøye igjen når vi kom inn. Byssing og bevegelsen i vogna er tydeligvis det eneste som hjelper :(
Hun ser ikke ut til å ha vondt i magen heller. Kan det være at jeg ikke har nok melk og at hun derfor blir frustrert når hun spiser om kvelden og aldri blir mett?

Er så frustrerende! I går holdt hun det gående fra ca 20:00 til 003:00. Jeg blir så sliten..

Huff, så slitsomt! Er jo veldig vanskelig å vite hva det er med disse små. Leste litt om kolikk her om dagen på nhi sine sider og de har visst gått bort i fra teorien om at kolikk kun skyldes magevondt. Er visst mange ulike ting som fører til det. Har du bæresele? Kanskje hun roer seg bedre om du går å bærer på henne? Har ellers ingen gode råd, men håper det gir seg!!

Uff! Det hørtes ikke noe ok ut :( kan det være kolikk?.. :/ forstår at det er frustrerende! Men ta tiden til hjelp, og slapp av så mye du/dere kan!

Huff, så slitsomt! Er jo veldig vanskelig å vite hva det er med disse små. Leste litt om kolikk her om dagen på nhi sine sider og de har visst gått bort i fra teorien om at kolikk kun skyldes magevondt. Er visst mange ulike ting som fører til det. Har du bæresele? Kanskje hun roer seg bedre om du går å bærer på henne? Har ellers ingen gode råd, men håper det gir seg!!
Ja, har en bæresele som hun bruker å roe seg i, men det var heller ikke noe hell i går :/
Skal lese litt om kolikk jeg også.
Håper dagen i dag blir bedre! Er vel bare det man må tenke :)

Uff! Det hørtes ikke noe ok ut :( kan det være kolikk?.. :/ forstår at det er frustrerende! Men ta tiden til hjelp, og slapp av så mye du/dere kan!
Kan vel være det, selvom jeg ikke håper det.. :(
Skal lese meg litt opp på det, vet egentlig ikke så mye om det. Skal på hs på torsdag, håper vi får noen tips der :)

Lille er litt urolig her også, melkeproduksjonen er jo så sitt laveste på ettermiddag/kveld har jeg hørt (og erfart), så han bruker lang tid på å bli mett og finne roen. Blir fort en times byssing på å få ut luft og frustrasjon, før han roer seg og sover :)

Hvor gammel er henne? Vi sliter med det samme her og hun er bare 5 dager gammel. Men her vet jeg at det er magen pga hun spenner seg under ammingen. Og hører det bobler fra magen. Og prumper masse og hylskriker når det skjer. Hadde det slik med min første også , men hun hadde spenninger i nakken på høyre side. Så for å finne ut det tok vi henne med til kiropraktor. Vi avventer med det siden hun er så liten enda at det kan være tarmsystemet som takler ammingeb litt dårlig nå i begynnelsen .

Jeg har også en urolig gutt her om dagen...Han roer seg kun hvis han får ligge hos meg eller henge i puppen. Jeg tror gjerne det kan være økedøgn på gang... Før lå han godt for seg selv så lenge han var mett og hadde tørr bleie, men nå våkner han umiddelbart jeg legger han ned og bare kaver og skriker etter meg. Han roer seg ved puppen eller bare ved at jeg tar han opp heldigvis, så tror ikke han har smerter eller noe. Det er litt slitsomt nå som det står på, men har lagt vekk alt annet arbeid nå noen dager. Dersom det vedvarer så må jeg vurdere å innvestere i bæresele. Men tipper det er en forbigående fase bare :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Blir nesten litt glad av å lese det her. At vi er fler i samme båt....

Om lille har mye luft i magen så anbefaler jeg fenikkel te. Gir 5 ml før hvert måltid. Gjorde det med prinsessen min når hun var nyfødt, masse skriking på kveldene pga luft i magen. Hjalp masse her ☺

Jeg har og en urolig gutt på kveldene, og her tror jeg det er en blandig av litt luft i magen og behov for kos, og at jeg kanskje ikke produserer nok på kvelden. Han blir som regel rolig om han ligger på meg, og vi er veldig nøye på å få rapa og prompa :)

Hvor gammel er henne? Vi sliter med det samme her og hun er bare 5 dager gammel. Men her vet jeg at det er magen pga hun spenner seg under ammingen. Og hører det bobler fra magen. Og prumper masse og hylskriker når det skjer. Hadde det slik med min første også , men hun hadde spenninger i nakken på høyre side. Så for å finne ut det tok vi henne med til kiropraktor. Vi avventer med det siden hun er så liten enda at det kan være tarmsystemet som takler ammingeb litt dårlig nå i begynnelsen .
Hun er 5 uker gammel. Hadde problemer med litt luftsmerter i begynnelsen her også, men da spente hun seg og krøket seg samnen. Er ikke sånn nå.

Hun roer seg som regel om hun blir liggende på meg etter hun har spist.
Håper det bare er en fase, ja :)

Det er akkurat det samme her om kveldene også :)

Ofte veldig urolig mellom 18 og 02.

Roer seg stort sett med en gang jeg tar henne opp. Så prøver egentlig bare å nyte det, selv om det er slitsomt :)

Slik var lillemann også, til slutt foreslo helsesøster å gi litt MME på kvelden for å se om det roet han ned, og det virket veldig godt!Han roet seg middelbart, og nå som han er 6 uker har det gått seg til uten tillegg :) han måtte bare ha litt ekstra mat på kvelden :rolleyes:

Slik var lillemann også, til slutt foreslo helsesøster å gi litt MME på kvelden for å se om det roet han ned, og det virket veldig godt!Han roet seg middelbart, og nå som han er 6 uker har det gått seg til uten tillegg :) han måtte bare ha litt ekstra mat på kvelden :rolleyes:
Når begynte du mme? Kan jo hende hun ikke er mett her også

Hmmm...det var vel når han var 4 uker ca. Han drakk godt, så da virket det logisk at det var sult som var problemet. Pumpet på kveldene i stedet for, pluss et par ganger om natten etter at jeg hadde ammet slik at mengden skulle øke- noe den gjorde ganske raskt etter et par dager:)

Hmmm...det var vel når han var 4 uker ca. Han drakk godt, så da virket det logisk at det var sult som var problemet. Pumpet på kveldene i stedet for, pluss et par ganger om natten etter at jeg hadde ammet slik at mengden skulle øke- noe den gjorde ganske raskt etter et par dager:)
Oki :) da er han en smule større ja :) da kan ting forandre seg. Hun er bare 5 dager gammel og hun virker mer fornøyd nå etter melleproduksjonen har økt her :)

Uff.. Nei :( ja flott! det gjør du nok :) hold oss oppdatert :D
Nå har det vært et par gode dager, fortsatt litt mer sutring, men ikke like ille. I natt ammet jeg siste gang ca 01:30, da hadde hun vært våken fra rundt 22-23, og så har hun sovet helt frem til kl 06:00. Veldig deilig! :)
Jeg har kuttet ned på kaffe, og tror det har hatt en effekt. Hun virker mye roligere, eller så er det kun tilfeldig. Mer fornøyd baby gir i allefall en fornøyd mor :)

Back
Topp