Bare for å ha sagt det..

ORIGINAL: Snoflak

ORIGINAL: Fridasinmamma

Nå har jeg "bare" lest 3 sider.. men fy fader å stygge og lite gjennomtenkte enkelte er... Her sitter en mor og er bekymret for datteren sin når faren har samvær.. pga forskjellige ting.. også drar enkelte inn sjalusi? OMG!

Du kjenner mammahjertet ditt best! Følg det! Skjønner deg godt jeg.. at du er bekymret!

Masse lykke til![;)]

Åhh tusen hjertelig takk for en varm og omtenksom melding, det betyr mer enn du aner for meg :)

God klem til deg ! :D

Bare hyggelig det Snoflak[:D]

God klem tilbake!

ORIGINAL: engle_mamma

ORIGINAL: NinaTherese

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Zlimet

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: arquinne

ORIGINAL: arquinne

ORIGINAL: Niiiitah87

ORIGINAL: Niiiitah87

Fordi d ble nevnt at eg va dømmende og at folk håpte eg ikke overførte mine holdninger på min datter.. Derfor nevnte eg d.

Kan du forstå koffor folk meine det då?
Når du beskrive utseende te ein person, så virke det jo som at du dømme hu utifra utseende.
Nesten som hårfarge og silikonpupper har någe å sei om hu som omsorgsperson?

Eg beskreiv personen generellt.. og eg har enda ikke til dags dato hørt noe positivt om denne personen fra noen utenom min x og hans bestevenn..... Og når ett par som er Godt voksne (hu er i førtiåra og han er i 60 åra) som har mye med barneværnet å gjøre som kjenner denne jenta sier at de ikke ville hatt henne rundt sine barn.. Ja da blir jeg bekymret..

Du skreiv personen som ei platinablonde bimbo me silikonpupper som du ikkje vil sga vera rollemodell for ongen din.
De to godt voksne menneskene du snakke om kan ikkje vera så veldig smarte, jobbe de i barnevernet så har de TAUSHETSPLIKT!
Og hvis det sgo vert så ille, så hadde hu vel mista foreldreomsorgen?

Eg lige heller ikkje at folk eg ikkje kjenne e rondt ongen min, eg lar aldri någen andre enn nære familie passa han f.eks.
MEN- eg syns du burde stola såpass på faren te datteren din, om at han ikkje utsette hu for någen fare me å la hu vera samen me den nye kjeresten sin.

HAdde du stolt på x-en om det skjedde MANGE ganger når dere var ett par at han f.eks bare låste døra mens ungen sov inne å gikk tur med hunden ? Når det kan begynne å brenne, der kan skje innbrudd, ungen kan våkne å få angst når enn forstår enn e aleine... Eg krangla MANGE ganger med ham om dette fordi eg ble vettskremt av å komme hjem til låst dør, å barnet mitt sov inne, da jeg kjenner til ett tilfelle da jenta brant inne mens mora var hos naboen.. Hadde du stolt på at personen har god dømmekraft om det har skjedd før at personen tydeligvis ikke altid er så enormt "nøye" på det?

EH? Så det er egentlig exen din som er problemet da eller? For først snakket du om den nye dama hans, men nå snakker du om eksen din. Tror du bare er sjalu jeg!

?? En person nevnte at eg burdte stole på hans dømmekraft så forklarte eg koffer eg ikke helt e trygg på dømmekraften hans.. dette skjedde mange ganger når vi var sammen. Kall det hva du vil, mine foreldre er også vitne til at det skjedde ved flere anledninger og hvor frustrert jeg var på det.. så hvordan kan du si at det er å være sjalu når en går fra ett barn aleine i ett hus hvor mye kan skje?

Du skrev jo i den første tråden om at han så gjerne ville ha deg tilbake og gifte seg med deg, men nå hadde han funnet den bimboen med gigantiske silikonpupper, og hun var sikkert en dårlig stemor?? Lukter sjalu syns jeg.

Jeg har spurt deg tre ganger om du kjenner dama, det har du enda ikke svart på.

Hvis du ikke er trygg på at det er lurt å sende ungen din til dem så la det være.

NEi jeg kjenner henne ikke, har tilbudt meg å bli kjent med henne..
Og jeg kan ikke bare la være å sende ungen til dem for det har jeg ikke lov til i hans samværstid.

helt korrekt. Og latterlig at folk slenger rundt med så uvitne og idiotiske svar!!!

Du skrev selv at du ikke hadde lest den andre tråden,så i dette tilfellet er jo du uvitende selv[;)]

Nei, er ikke det etter å ha lest svarene i denne tråden her. Der det er noen som sier at hun bare kan la vær å sende ungen der osv...Og hun har skrevet lenger oppe at det ligger mer bak, så javell. Er det noe å sitte å rakke ned på henne for ? [;)]

Jeg svarte bare på det du skrev jeg.. Er ikke å rakke ned på noen og si at de synes de er dømmende[;)] Og når man sier at man tror damen er en dårlig rollemodell fordi hun bruker masse sminke,har platina blondt hår og har store pupper,så synes jeg det er dømmende ja[;)] Hun kalte henne syk fordi hun tidligere har vært selvskader og hatt spiseforstyrrelser,og synes at det var mye å være igjennom før fylte tyve. De aller fleste som går igjennom dette, går igjennom dette tidlig i tenårene. Er enig med deg at det er korttenkt å si at hun kan la være å sende ungen til faren pga damen og uten at hun har fellende bevis for at hun er uegnet[;)]

Så man er syk når man hadde spsieforstyrrelser tidligere og da uegnet til å være en omsorgsperson i følge henne?
Da må jeg i så fall si, stakkar lille gutten min som har en mamma som hadde anoreksi for x antall år siden [;)]
Har vanskelig for å forstå hvorfor det liksom skal være synonymt med å ikke være egnet...

Skjønner hu er bekymra, men hadde jo vært greit med en litt bedre begrunnelse..

Er ikke bare spiseforstyrrelser da, er også selvskading og selvmordstanker..... er en hel del andre ting om vedkommende som person.. og en del ting jeg har hørt fra en hel del folk.... Som gjør at jeg tenker slikt om vedkommende

Jeg skjønner din bekymring ang din datter, og jeg vet man vil beskytte sin lille for alt som er vondt osv..

Men jeg må si at jeg fikk litt vondt i magen når du drar frem disse ordene her, da synes jeg virkelig synd på min sønn, for jeg har hatt selvmordstanker og selvskading i mange mange år, arr her og der pga skadingen, pga noen selvmordsforsøk bak meg.
Betyr det virkelig at jeg ikke er egnet som mor????

Jeg vet hvordan kommunikasjon er vanskelig over nettet pga at man aldri får med seg hele historien og bare en side av en sak osv..  og jeg har skjønt at du er bekymret, noe som ikke er bra for verken deg eller din lille skjønne, så jeg synes du skal ta kontakt med familievernkontoret og få et møte for å prøve og ta tak i dette her sånn at du kan få litt fred og dere kan finne ut av dette her.
Håper at dere finner ut av det, uansett hva som er grunnen til alle bekymringene, jeg har en tanke om at det er velidg mye mer bak her enn det du får frem[:)]
Lykke til, håper du får ro i sjelen snart sånn at det blir lettere i hverdagen.

Jeg sa ikke at hun er farlig for sitt barn.. men at jeg er bekymret for mitt barn som er datter av x-en til kjæresten hennes.. Jeg sa at om hun ser så lett på sitt liv syntes jeg det er skremmende å ha min datter rundt henne, når man leser så mye galskap folk gjør mot ste-barn rundtom i verden..

Herre fred[&:] Snoflake gjør det som er mest naturlig av alt i forhold til situasjonen; Hun beskytter barnet sitt. Jeg hadde vært akkurat like skeptisk. Og etter det jeg har forstått så har hun ingen grunn til å stole 100% på en upålitelig bf og en tidligere (evt nåværende) psykisk syk dame.

Jeg håper for din del, Snoflake at du får løst denne situasjonen. Jeg synes ikke det er noe gunstig at du ikke får vite hva som skjer med datteren din når hun er hos bf. Det hadde jeg ikke godtatt....

ORIGINAL: engle_mamma
Men jeg må si at jeg fikk litt vondt i magen når du drar frem disse ordene her, da synes jeg virkelig synd på min sønn, for jeg har hatt selvmordstanker og selvskading i mange mange år, arr her og der pga skadingen, pga noen selvmordsforsøk bak meg.
Betyr det virkelig at jeg ikke er egnet som mor????

Nei du er antageligvis en like god mor som enhver annen, men det betyr at veldig mange foreldre som ikke kjente deg så godt, og samtidig visste disse tingene om deg antageligvis ville hatt langt mere motforestillinger enn normalt mot å la deg ha alenetid med barnet deres uten tilsyn fra andre.

Det blir litt som problemet med å sitte bakpå en sykkel i nedoverbakke, det er helt ok så lenge du styrer selv, men så fort du må sitte bakpå er det plutselig ikke så gøy å kjøre fort ned den bakken lenger.

Ville du latt noen med åresvis med selvskading og selvmordstanker - som du ikke kjenner så godt - vært helt alene med ditt barn f.eks en hel dag?

ORIGINAL: tosøtesmå

jeg blir nesten sjokkert her, når jeg leser hva noen har funnet på å svare Snoflak her!
Hun er ganske enkelt bare en mamma. Forstår veldig godt at hun er bekymret for datteren sin.
Det har hun lov til!
Blir for dumt av bf å ikke fortelle hva de gjør når han har datteren. Han prøver jo ikke engang å kommunisere med barnets mor, slik jeg forstår det.
Det er jo enda mer grunnlag for en enda mer bekymret mamma.
Hadde det vært bf til jenta mi, som plutselig hadde fått seg en dame som det der, hadde jeg også vært bekymret for om hun i det heletatt var en god nok rollemodell for datteren min. (ja, har sett bilder, fra ulike settinger, og hadde definitivt satt spørsmålstegn med den dama der ja!)
Sender deg en stooooor klem Snoflak!

Tusen hjertelig takk for støtten du er go å ha du, hadde vært kos å møttes en dag med de små :) .
Ja jeg klør meg også litt i hodet av endel bilder jeg har sett på facebook, for det virker ikke så altfor voksent hele opplegget..

Stooooooooooor klem tilbake du ! :D

Unnskyld meg men herregud, viss hun er bekymret for barnet sitt skal dere sitte her å si at det får hun ikke lov til å være, og at hun kun er sjalu??? Har ikke lest den andre tråden, men herregud for noen svar enkelte av dere kommer med!!

Snakk om hvem som er dømmende her!

enig med deg der[:D] det er trosalt hennes unge oxo det er snakk om, mannen har låst ungen inne i huset og gått ut med bisja, hadde oxo reagert værtfall når det har skjedd flere tilfeller og skjønner at hun er redd for ungen når hun er med han.

ORIGINAL: Fridasinmamma

Nå har jeg "bare" lest 3 sider.. men fy fader å stygge og lite gjennomtenkte enkelte er... Her sitter en mor og er bekymret for datteren sin når faren har samvær.. pga forskjellige ting.. også drar enkelte inn sjalusi? OMG!

Du kjenner mammahjertet ditt best! Følg det! Skjønner deg godt jeg.. at du er bekymret!

Masse lykke til![;)]

Helt enig med deg!  

Oi lord for en lang tråd.....

Men bare et spørsmål; Du sier selv at det virker som hun har det bra hos han - hva er det som gjør at du tviler da??

Litt kaos her for min del spørr du meg.. ut i fra alt sammen her virker det mest som om det er kommunikasjonen som er problemet og ikke hvordan nye dama ser ut eller hva som har skjedd.. Kan du ikke bare si at du ønsker å prate med han da?? At du bare vil det beste for dattera di og at du ønsker å lære å kjenne nye dama bedre??

ORIGINAL: kniberg

Unnskyld meg men herregud, viss hun er bekymret for barnet sitt skal dere sitte her å si at det får hun ikke lov til å være, og at hun kun er sjalu??? Har ikke lest den andre tråden, men herregud for noen svar enkelte av dere kommer med!!

Snakk om hvem som er dømmende her!

Signerer denne jeg! Helt naturlig at en mor er beskyttende mot sitt barn, og dette opplegget hadde jeg overhodet ikke likt selv! Stå på snowflake! klem[:)]

Back
Topp