ORIGINAL: Snoflak
Nei jeg er ikke normalt en dømmende person.. Eg kjenne folk som har drevet med dette, eg har folk i familien som har drevet med stoff, samme med min beste venninde, eg har flere venner som e homofile/bifile.. eg dømme ingen av dem .. MEN eg innrømme at eg e veeeldig overbeskyttende når det kommer til dattera mi.. Hun er det kjæreste eg har å eg hadde aldri klart å levd uten henne.. eg ligge søvnløs om nettene, har hovna opp i halsen og har stadig hjertebank fordi eg stresse så enormt.. eg har prøvd å slappe av rundt det hele men eg klare det ikke.. Eg syntes det e kanonskummelt for der står stadig i familien kor mye sykt folk gjør og d e jo ikke sjeldent man høre om stefedre/mødre som har gjort forferdelige ting mot barna..
Skyt meg den som vil.. Jeg klarer ikke slappe av i dette tilfellet..
Du kan trøste deg med at de fleste som dømmer deg i dette tilfellet, har stort sett vist seg å være veldig raske på avtrekkeren alt for ofte.
Hvis vi legger til side de detaljene du nevnte som kan virke/antageligvis er forhåndsdømmende, så sitter du allikevel igjen følgende:
A: En person som har skadet seg selv, som alltid har foruroligende psykologiske årsaker - noe som er bekymringsverdig uansett hvor mye de har kommet videre i livet når de plutselig skal ha ditt barn i sin varetekt.
B: En annen tredjeperson, uavhengig av hvor voksen/moden/barnslig/snill/slem som får tilgang til og ansvar for ditt barn til tider - uten oppsyn.
I mitt tilfelle klarer jeg ikke engang å forestille meg hvordan jeg skulle taklet det at barnet mitt var i en annens varetekt uten andres oppsyn, f.eks i en situasjon med samlivsbrudd.
Uansett hvor ordentlig og snill den personen hadde vært, rett og slett av den enkle grunn at det er mitt barn - og jeg er alltid bekymret for mitt barn.
Å være bekymret for sitt eget barn innebærer det å være forhåndsdømmende og innta en føre-var-strategi med veldig mange ting (og personer), ingen er hevet over den trangen.
Har du en dårlig magefølelse, burde du gjøre noe med det: Altså ta kontakt / ta en prat med vedkommende og enten få A: Avkreftet bekymringene dine, eller B: Få dem bekreftet og deretter gjøre de nødvendige tiltak for å sikre situasjonen.