bare et tips...

tretroll

Forumet er livet
VIP
til alle som synes det er ok og gå bort og kommentere hvordan andre "behandler" barna sine:

Opplevde det nemlig selv i går. Nathaniel har hatt veeeeldig dårlig mage i over en uke, og jeg prøver å presse i han mest mulig drikke. Jeg vet han er ømfintlig - har tidligere vært innlagt med mageinnfluensa, og han er liten og tynn for alderen.

Vi var ute i skogen og heiet på pappan som sprang terrengløp. Siden lillemann hadde drukket godt med vann også, hadde jeg tatt med eplesaft på flaske til han. Denne er hjemmelaget, og vi bruker veldig lite sukker og ingen kunstige tilsetninger. Eple er en god stabilisator for magen og det er derfor viktig for han å få i seg dette også - ikke bare vann!!

Så kommer det en dame bort og sier at hun må få lov å si hvor forkastelig det er at barn går og sutter i seg saft når vann er mye sunnere, og om jeg har tenkt over konsekvensene av å presse i han sukker i så ung alder.

Og ja - jeg skjønner at hun kan trekke forhastede slutninger. Nate ser ut som han er en del yngre enn han er. Safta var på en friskusflaske - hun kunne ikke vite at dette var reinpresset eplesaft, og hun visste ikke at han var dårlig. Hun visste ikke at han ikke hadde smakt hverken juice eller saft før han var 20mnd.

Vi vet sjelden alle fakta om folk vi ser på gata. Derfor er det kanskje lurt å holde kjeft og huske at vi ikke kjenner hele historien? Man kan blande seg KUN om situasjonen er skadelig uavhengig av variablene, tenker jeg.

Folk er jammen meg bra frekke ja! En ting er hva man tenker i sitt stille sinn, men å gå bort å SI det???[:'(][:@][&:]Hva sa du til hun damen da?

ORIGINAL: Snappis

Folk er jammen meg bra frekke ja! En ting er hva man tenker i sitt stille sinn, men å gå bort å SI det???[:'(][:@][&:]Hva sa du til hun damen da?

jeg bare såg litt overlegent på henne og sa at nei det synes egentlig ikke du må ha lov til å si. Og snudde meg bort[8|] gidder egentlig ikke bruke så mye energipå sånne mennesker...

Skjønner meg ikke på de som må blande seg i alt.

Derfor reagerer eg når noen her inne skal fortelle oss hva de har sett og at de hadde lyst å snakke til foredrene..

Det er alltid en grunn..

ORIGINAL: Oh hvite lakenrumpe

KJEMPEBRA![:)]
Synes da at du skulle gitt henne huden full jeg da...

Jeg hadde blitt kjempe sinna[:'(][:'(]

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

Derfor reagerer eg når noen her inne skal fortelle oss hva de har sett og at de hadde lyst å snakke til foredrene..

Det er alltid en grunn..

akkurat det jeg mener!! om barn har mye klær, lite klær, teppe forran vogna, bruker smokk når de er for store eller for små, har det ene eller andre bilsetet, sitter i vogna når de liksom er for små,, sover med teppe over hodet, spiser pizza når de er for små.......man skal gi )(&TE¤ i å blande seg, for man vet INGEN TING om disse barna/familiene!!!!!!

ORIGINAL: Nates Mamma

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

Det er alltid en grunn..

akkurat det jeg mener!! om barn har mye klær, lite klær, teppe forran vogna, bruker smokk når de er for store eller for små, har det ene eller andre bilsetet, sitter i vogna når de liksom er for små,, sover med teppe over hodet, spiser pizza når de er for små.......man skal gi )(&TE¤ i å blande seg, for man vet INGEN TING om disse barna/familiene!!!!!!

Så utrolig deilig å se at det er flere som er imot at folk bryr seg hele tiden. Blir helt dårlig av å lese de trådene. Greit at folk tenker sine tanker, men skjønner ikke at folk tar seg den frihet og åpner sjeften, henger lapper på biler eller ringer purken uten å vite en dritt om hva de holder på med/bryr seg med.

Som jeg skrev en annen plass her inne,så mener jeg at når jeg har gjort noe med mine barn som du ser på som rart,unødvendig osv-så har jeg som oftest en grunn til at jeg gjør det slik.
Kom heller og spør hvorfor,istedenfor å komme og kjefte på meg bare fordi DU syns det er idiotisk.
Eller enda bedre; ikke bry deg så veldig.

ORIGINAL: ~~ladybird~~

Som jeg skrev en annen plass her inne,så mener jeg at når jeg har gjort noe med mine barn som du ser på som rart,unødvendig osv-så har jeg som oftest en grunn til at jeg gjør det slik.
Kom heller og spør hvorfor,istedenfor å komme og kjefte på meg bare fordi DU syns det er idiotisk.
Eller enda bedre; ikke bry deg så veldig.

Ja, folk skal jammen bry seg om det meste uten noen som helst viten om hva/hvorfor man gjør som man gjør.

Har hatt noen slike episoder selv.. bland annet i en offentlig badstu der jeg måtte høre tåpelig kommentarer fra uvitende, fine eldre Oslofruer. (jada.. fikk med meg at de var fra Oslo og hadde hytte her i nærheten)

Men fikk sagt at minsten som da var 6 mnd ikke tok skade av å sitte der på fanget mitt, på nederste benk... og ikke minst siden jeg selv er født (nesten) og oppvokst i/med badstu så hadde jeg klart gjort meg bekjent at den badstuen jeg satt med vesla ikke kunne defineres som badstu.. heller tørkeskap siden den overhodet ikke var het men bare litt varm og itilegg uten damp!

Skal si det var fruer som måtte unnskylde seg pent jah![:D]

Enig med deg. En oppegående mor, hvis jeg kan kalle det det, gjør nok alt i beste mening for ungen sin. Og som du skriver så kan det være flere årsaker til nettopp det og det blir gjort! Jeg f.eks har ikke masse klær (sånn vanlig som hun har på seg hjemme) på snuppa når vi er på kjøpesenter, for hun er mega varm av seg. (har selvfølgelig klær på ho ute, ullklær til og med) selv om jeg ser andre på ungene masse klær. men de har deres grunner og jeg har mine. Men for det så føler jeg flere stygge blikk, for hun kun har på seg bukse og genser.. Er jo god temperatur inne på kjøpesenter eller?

ORIGINAL: leonorasmamma

Jeg hadde blitt kjempe sinna[:'(][:'(]

Veldig bra skrevet HI[:D]

Det der bare viser at folk kan passe sine egne saker! Man er alt for opptatt "å ta noen" andre foreldre synes jeg! Hadde det vært meg, så hadde jeg gitt henne en ... der det hadde passet seg! Grrrrrrrrrrrrr.. hadde blitt sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå ufattelig forbanna!!!

Min mening da[:)]

ORIGINAL: ~Lucky~

Rett og slett frekt. Folk må lære og passe på seg selv, istedefor og hele tiden gnåle på andre.
Selvfølgelig skal man noen ganger gå bort, jeg hadde ikke stått og sett på en unge bli slått feks, men ærlig talt.. at en unge får saft har jeg jaggu INGENTING med, fatter ikke at dama turte engang!!

synes folk blanda sæ alt før massse før småteng

når æ gikk gravid m Kataria va æ ute på utdrekningslag t venninna mi (6-7mnd på vei)
satt å drakk COLA PÅ FLASKE å d kom ei kjærring bort t mæ å sa æ va ett elendig menneske som va ute å drakk når æ va gravid å unge skulle æ virkeli aldri få.

før å sei d så så regelrett løp ho ut a baren ett par minutta etterpå

Da hadde jeg nok glefsa fint tilbake et eller anna som fikkd en dama til å føle seg fryktelig fryktelig DUM!!

Opplevde selv da jeg var gravid at en dama bak meg i køen reagerte på at jeg kjøpte røyk. Hun prikket meg så fint på skulderen og sa " Unnskyld meg men er du klar over at du er gravid???" STUPID WOMAN!!! Selvfølgelig var jeg klar over det med en stor mage, men det hun IKKE var klar over var at jeg kjøpte røyk til tanten min. den dag i dag irriterer det meg at jeg ikke sa nei jeg er faktisk bare feit eller noe sånt!![8D][:@] Der og da ble jeg så satt ut av att noen kommenterte hva jeg kjøpte at jeg ble helt målløs og det er det sjeldent jeg blir[8|][;)]

ORIGINAL: Nates Mamma

til alle som synes det er ok og gå bort og kommentere hvordan andre "behandler" barna sine:

Opplevde det nemlig selv i går. Nathaniel har hatt veeeeldig dårlig mage i over en uke, og jeg prøver å presse i han mest mulig drikke. Jeg vet han er ømfintlig - har tidligere vært innlagt med mageinnfluensa, og han er liten og tynn for alderen.

Vi var ute i skogen og heiet på pappan som sprang terrengløp. Siden lillemann hadde drukket godt med vann også, hadde jeg tatt med eplesaft på flaske til han. Denne er hjemmelaget, og vi bruker veldig lite sukker og ingen kunstige tilsetninger. Eple er en god stabilisator for magen og det er derfor viktig for han å få i seg dette også - ikke bare vann!!

Så kommer det en dame bort og sier at hun må få lov å si hvor forkastelig det er at barn går og sutter i seg saft når vann er mye sunnere, og om jeg har tenkt over konsekvensene av å presse i han sukker i så ung alder.

Og ja - jeg skjønner at hun kan trekke forhastede slutninger. Nate ser ut som han er en del yngre enn han er. Safta var på en friskusflaske - hun kunne ikke vite at dette var reinpresset eplesaft, og hun visste ikke at han var dårlig. Hun visste ikke at han ikke hadde smakt hverken juice eller saft før han var 20mnd.

Vi vet sjelden alle fakta om folk vi ser på gata. Derfor er det kanskje lurt å holde kjeft og huske at vi ikke kjenner hele historien? Man kan blande seg KUN om situasjonen er skadelig uavhengig av variablene, tenker jeg.

Folk har kommentert at snuppa her og drikker eplejuice og ikke vann... Når vi sier at vi har fått beskjed av barneklinikken om at hun må ha i seg mye væske, og gjerne juice som er surt.. Pga nyrene hennes, og det er livsfarlig i løpet av få timer om hun får UVI...

Men det vet jo ikke folk, men syntes det er utroooolig dårlig gjort å gå rundt å slenge med kjeften, om at hun får det istedenfor vann, og kor fælt det ser ut blablabla tenk på tennene osv...
Hun pusser tenna og får fluor, vi er jo ikkje helt korka liksom[8|]

ORIGINAL: ¤Rosa skydått¤

ORIGINAL: svimsen

ORIGINAL: ¤Rosa skydått¤

ORIGINAL: svimsen

opplevd noe lignede selv med andrea, og jeg ble sur, og ga damen en klingene strofe tilbake,

ei vennine av meg som var gravid på sommeren, satt sammen med oss andre og drakk øl, hun drakk ass uten..

da kom det ei bort og lekset opp hvor dårlig det var og drikke når man var gravid[:D]

Supert for hun som kom bort! ALL ROS TIL HENNE! Regner med at dere sa ifra at det var alkoholfritt og at hun ble dritflau, men det hun gjorde var riktig mener jeg!

så det er ikke lov og kose seg med ass uten... uten at bedre vitere skal ha fri tilgang til og komme bort og lekse opp at man ikke skal drikke alkohol når man er gravid[;)] nei det blir for dumt synes jeg.

Nei, det syntes jeg ikke. Hva om det faktisk var alkohol i glasset? Hadde det vært feil om hun brydde seg da, eller hadde dere bare ikke likt det fordi hun hadde rett? Selvfølgelig skal hun få lov til å kose seg, og for alt hun vet kunne det ha vært mozell i glasset, men som sagt, heller bry seg en gang for mye, eller en gang for lite!

Det har da UTROLIG lite å si om det KUNNE vært alkohol i glasset?!?! Det KAN jo vær at jeg sitter hjemme og drikker rødvin hver kveld selv om jeg er gravid...gir det naboene rett til å ringe på hver lørdagskveld for å minne meg på å ikke drikke når jeg er gravid fordiom? Sånn i tilfelle jeg sitter og sjenker meg, liksom??? Hellu......

Back
Topp