Bare et lite spm...

Jeanies lille verden

Gift med forumet
Vil ikke skape noen form for diskusjoner eller noe sånt, men må bare spørre...

Når man interesserer seg for en ting som selges, MÅ man kjøpe det da?? [8|]
Når man melder sin interesse for en ting, er det det samme som et bindende kjøp?? [8|]

Eller er det krise om man må trekke seg fra et kjøp man egentlig har sagt ja til, la oss si grunnen til det kan være pga uventa dårlig økonomi, eller at man rett og slett ombestemmer seg fordi man har funnet noe anna, billigere eller bedre??

Hvordan er egentlig di uskrevne reglene for privat kjøp og salg?

tja... om du har bestilt noe som må LAGES spesielt til deg, så synes jeg du bør kjøpe det ja.
f.eks. om du har bestilt en monsterbukse i str 3 år som strikkes etter bestilling o.l. da synes jeg faktisk at stakkaren som sitter og gjør dette for deg må prioriteres[:)]

men er det noe som allerede er ferdiglaget så synes jeg det går an å trekke seg uten å virke så altfor frekk.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

tja... om du har bestilt noe som må LAGES spesielt til deg, så synes jeg du bør kjøpe det ja.
f.eks. om du har bestilt en monsterbukse i str 3 år som strikkes etter bestilling o.l. da synes jeg faktisk at stakkaren som sitter og gjør dette for deg må prioriteres[:)]

men er det noe som allerede er ferdiglaget så synes jeg det går an å trekke seg uten å virke så altfor frekk.

Signere! Har et par ganger laget på bestilling, og så har kjøper trukket seg. Da er det ikke alltid så lett å få solgt...

Om det er scrappeting og du bare lurer på noe har du jo ikke kjøpt det. Da har selger heller ikke tapt penger på det.

Om du har spurt en person om å lage noe og ikke kan kjøpe det når produktet er ferdig syns jeg dette blir feil.

Men nå aner jeg jo ikke hva det er snakk om da...

Mente ikke ting som er spesiallaget til kjøper, mente bare rent generellt [;)]

Nei, jeg syns ikke at det å si at man er intr i enting er det samme som å si at man skal ha det.

Det gjelder jo overalt, jeg kan være veldig intr i en bil feks, men det er jo ikke dermed sagt at jeg kommer til å kjøpe den!

jeg synes at har man sagt klart ja takk til en ting så skal man fullføre handelen. men det finnes jo alltid unntak hehe..om man finner samme produkt billigere nytt, eller om man oppdager at man allerede har det man skulle kjøpe ol...har selv oppdaget at jeg allerede hadde det som jeg ville kjøpe. har da gitt beskjed til selger, som jo forstår.

ang auksjoner så synes jeg at man skal stå for budene sine. da er man jo med på å by opp en vare...

ORIGINAL: mumoftwo

jeg synes at har man sagt klart ja takk til en ting så skal man fullføre handelen. men det finnes jo alltid unntak hehe..om man finner samme produkt billigere nytt, eller om man oppdager at man allerede har det man skulle kjøpe ol...har selv oppdaget at jeg allerede hadde det som jeg ville kjøpe. har da gitt beskjed til selger, som jo forstår.

ang auksjoner så synes jeg at man skal stå for budene sine. da er man jo med på å by opp en vare...

Ja auksjoner blir noe anna [;)] det bør jo man stå for budene sine selvfølgelig [;)][;)] Det blir en mere bindene handel, med mindre det kommer en krise på veien, hehe [;)]

Nei mente vanlig kjøp og salg [;)]

man har da vel alltids en angre rett vel?? (ca 14dager.. ?? det pleier jeg å tenke viss jeg har solgt noe.pengene blir alltid liggende i 14dager i tilfelle kjøper har ett godt grunnlag for å angre seg..)
selv om det er privat kjøp..

det gjør ikke jeg. for da er det jo bare å kjøpe i vei med brukte stempler og trykke som en gal i 14 dager for så å si...nei jeg angrer meg, få pengene tilbake så får du stempelet i retur ;)

når jeg selger så er solgt solgt når pengene er kommet inn og varene solgt.

ORIGINAL: Civena

man har da vel alltids en angre rett vel?? (ca 14dager.. ?? det pleier jeg å tenke viss jeg har solgt noe.pengene blir alltid liggende i 14dager i tilfelle kjøper har ett godt grunnlag for å angre seg..)
selv om det er privat kjøp..

ja,men som sagt,det kommer jo ann på grunnlaget til kjøperen da[;)]
(og så kommer det vel litt an på hva man kjøper ...jeg tenkte jo ikke sååå langt på stempler og slike ting,hehe. den verden er ikke jeg i,og lett for å glemme slikt :P Men du skjønner hva jeg mener? hvis tingen ikke er som den skal? osv)

jeg har flere ganger hatt en som har sagt de skal hanoe.. som har trukket seg... halo lissom.. jeg er ikke et AS ... dersom det er på auksjon så er det jo en ting..

men om det er ting som blir lagt for salg på salgsforumet og noen sier JEG VIL KJØPE-... men av ulike grunner ikke kan eller ønsker å kjøpe allikevell så må man bare gi beskjed om at det ikke er ønske om handel...

måte på hvor firkanta man skal være

Jeg har både trukket meg i en handel og hatt kjøpere som har trukket seg...

det syns jeg ihvertfall

ORIGINAL: lilyofthevaley

jeg har flere ganger hatt en som har sagt de skal hanoe.. som har trukket seg... halo lissom.. jeg er ikke et AS ... dersom det er på auksjon så er det jo en ting..

men om det er ting som blir lagt for salg på salgsforumet og noen sier JEG VIL KJØPE-... men av ulike grunner ikke kan eller ønsker å kjøpe allikevell så må man bare gi beskjed om at det ikke er ønske om handel...

måte på hvor firkanta man skal være

Jeg har både trukket meg i en handel og hatt kjøpere som har trukket seg...

det syns jeg ihvertfall

Er enig i ALT du skriver, og spesielt det som er utheva [;)]
Sånn privat kjøp og salg som her på BV f.eks, er ikke noe man gjør for å tjene penger [;)]

Og til mumoftwo: Er også enig i at når penger er på konto og varen sendt, så er det et kjøp/salg, ikke når man kun melder sin interesse [;)]

Back
Topp