"bare en kjole"?

Pluggensen

Forelsket i forumet
Jeg diskuterte med mannen.. Jeg sa han fikk gi beskjed at vi kom i bryllup, og samtidig spørre hvor formelt bryllupet er.. Nei det trang han ikke, for det var bare dress og finklær det.. Så da spurte jeg om han var sikker på dette, og hvor fine klær, for det var forskjellige grader av formalitet i et bryllyp, fra Galla til "finklær" og alt imellom..
Men det gadd han ikke, fo det var vist bare jeg som tenkte sånn..[>:]

Så da sa jeg at vi fikk la dere avgjøre!
Så jenter!
"bare en kjole", eller fra fest til galla i flere grader?

Nei der tar han feil. Også når det gjelder hans egne klær. I bryllup tar man hensyn til kleskode. Og hverken overlater eller underpynter.

Man kan fint gå i både skjørt og bukse (jeg tenker en meget pen og dyr bukse) i bryllup og fortsatt se pyntet ut. Hadde det vært galla så hadde garantert stått i invitasjonen eller vært snakket om så jeg tror ikke du trenger være redd for det.

Jeg følger visse grunnregler; aldri hvitt, aldri for kort (en håndbredde over kneet, ikke høyere), aldri for trangt og særlig ikke hvis man allerede har en kort kjole, aldri kun svart (svart kjole med fargerike detaljer og accessories kan gå fint), for mye juggel, aldri joggesko/sandaler, og selvfølgelig at det er noe jeg føler meg vel i [:)]

Galla er jo kun lange kjoler for damene og smoking for mennene, formelt/mørk dress er kjoler i ulike lengder men ikke så kort som en kan gå i på byen (må kunne sette seg eller bøye seg uten å vise rumpa vil jeg nå si) og mennene kan komme i mørk brun/grå/blå eller sort dress.

Og så har du mindre formelle, type hagebryllup eller formiddagsbryllup der en kan komme i type sommerkjoler og gjerne med hattepryd. Da kan menn også komme med lyse dresser.

Så JA, en må vite kleskode! [:)]

Tenker at kleskoden bør stå på innbydelsen. Så brudeparet eller de som innbyr til festen setter standard. Vi skal i bryllupp i sommer, der er koden "pent" og ikke noe stivere enn det[:)]

det er mange forskjellige kleskoder!!!!!
men desverre er det mange som ikke kan dette. hadde rett og slett blitt fornærmet om noen kom i mitt bryllup i kort party-kjole. Et bryllupp er mer høytidelig enn som så!

men er litt enig med mannen din ang visse anledninger. altså hvis det ikke står kleskode i invitasjonen så er et bryllupsantrekk å regne for mørk dress og lang selskapskjole/aftekjole.

ORIGINAL: Galleri

Tenker at kleskoden bør stå på innbydelsen. Så brudeparet eller de som innbyr til festen setter standard. Vi skal i bryllupp i sommer, der er koden "pent" og ikke noe stivere enn det[:)]

Ja, egner egentlig med det er det her også, men det er greit å vite om jeg må ha cocktailkjole eller ballkjle liksom[8D]

Back
Topp