bare bilstolpose? eller bilstol, og vognpose?

lbs

Andre møte med forumet
Hei!
Venter første i slutten av oktober og har startet tanken på vognpose/bilstolpose.
Jeg tenker kanskje å bruke bare bilstolpose (vinterpose) den første vinteren, og da flytte den fram og tilbake, for så å bruke easygrow til våren og kjøpe ny vinterpose neste vinter i «vanlig» størrelse.
Eller droppe bilstolposen og kjøpe vinterpose til vogn? eller begge deler?
blir jo et vinterbarn å kan bli kaldt i trøndelag. Erfaringer? eller tanker rundt vinterpose valg?
Takk på forhånd ❤️
 
Hei!
Venter første i slutten av oktober og har startet tanken på vognpose/bilstolpose.
Jeg tenker kanskje å bruke bare bilstolpose (vinterpose) den første vinteren, og da flytte den fram og tilbake, for så å bruke easygrow til våren og kjøpe ny vinterpose neste vinter i «vanlig» størrelse.
Eller droppe bilstolposen og kjøpe vinterpose til vogn? eller begge deler?
blir jo et vinterbarn å kan bli kaldt i trøndelag. Erfaringer? eller tanker rundt vinterpose valg?
Takk på forhånd ❤️

Jeg fikk oktober barn i 2018. Og hadde samme tanken, men oppdaget fort at det ble veldig upraktisk og mye mer styr enn jeg hadde sett for meg å drive å flytte bilstolposen mellom bilstolen og vognen, og det ble ekstremt knotete i de tilfeller hvor feks, vi hadde reist et sted på trilletur og babyen hadde sovnet i posen i vognen og jeg skulle ha hun inn i bilstolen igjen, for det er jo ikke bare å legge barnet forsiktig over i bilstolen da, men du må starte å tre selene i posen og da voknet babyen hver gang. Så vi endte opp å få tak i en egen vognpose:) ble mye øettere hverdag for våres del da.


Hadde jeg skulle gjort det igjen så hadde jeg kjøpt en bilstolpose (likte godt den jeg hadde fra voksi) og elsket virkelig det å ha bilstolpose altså. Hadde aldri ville vært foruten. Vi brukte den nesten hver dag frem til hun var ca 5-6 mnd og det ble vår og hun vokste ut av den:)

Så hadde jeg kjøpt en vognpose med forlengerdel slik at posen har brukstid i hele vognperioden:)
 
Hei!
Venter første i slutten av oktober og har startet tanken på vognpose/bilstolpose.
Jeg tenker kanskje å bruke bare bilstolpose (vinterpose) den første vinteren, og da flytte den fram og tilbake, for så å bruke easygrow til våren og kjøpe ny vinterpose neste vinter i «vanlig» størrelse.
Eller droppe bilstolposen og kjøpe vinterpose til vogn? eller begge deler?
blir jo et vinterbarn å kan bli kaldt i trøndelag. Erfaringer? eller tanker rundt vinterpose valg?
Takk på forhånd ❤️
Nå har ikke vi egen bil så jeg er ikke helt riktig person til å svare :p men de gangene vi har bil har vi ikke følt behov for bilstolpose. Hun hadde vanligvis på ullklær og et ullteppe utenfor så hun ikke var kald (hun var også oktoberbaby) bilen er jo vanligvis ganske varm etter en stund. Jeg tenker at det virker litt slitsomt å flytte mellom bilstol og vogn siden du må ut med selene osv så jeg ville ikke vært foruten vognposen. Jeg kjøpte voksi urban som er mulig å forlenge og er fornøyd med den. Koster en god del, men kan brukes lenge.
 
Fikk baby sist høst. Brukte tynn bilstolpose (easygrow lite) i bilen høst og vinter og det var absolutt varmt nok. Hadde kokt med vinterversjonen.
Brukte dyne og skinn stort sett i vogna høst og vår og vinterpose på vinteren. Har vinterpose som kan forlenges og brukes lenge når man setter på dem
 
Jeg fikk oktober barn i 2018. Og hadde samme tanken, men oppdaget fort at det ble veldig upraktisk og mye mer styr enn jeg hadde sett for meg å drive å flytte bilstolposen mellom bilstolen og vognen, og det ble ekstremt knotete i de tilfeller hvor feks, vi hadde reist et sted på trilletur og babyen hadde sovnet i posen i vognen og jeg skulle ha hun inn i bilstolen igjen, for det er jo ikke bare å legge barnet forsiktig over i bilstolen da, men du må starte å tre selene i posen og da voknet babyen hver gang. Så vi endte opp å få tak i en egen vognpose:) ble mye øettere hverdag for våres del da.


Hadde jeg skulle gjort det igjen så hadde jeg kjøpt en bilstolpose (likte godt den jeg hadde fra voksi) og elsket virkelig det å ha bilstolpose altså. Hadde aldri ville vært foruten. Vi brukte den nesten hver dag frem til hun var ca 5-6 mnd og det ble vår og hun vokste ut av den:)

Så hadde jeg kjøpt en vognpose med forlengerdel slik at posen har brukstid i hele vognperioden:)

Hadde du da vinterbilstolpose? eller er det nokk med en tynnere+teppe? som noen under nevnte :p for en jungel å dilemmaer man skal gjennom for de kommende små
 
Nå har ikke vi egen bil så jeg er ikke helt riktig person til å svare :p men de gangene vi har bil har vi ikke følt behov for bilstolpose. Hun hadde vanligvis på ullklær og et ullteppe utenfor så hun ikke var kald (hun var også oktoberbaby) bilen er jo vanligvis ganske varm etter en stund. Jeg tenker at det virker litt slitsomt å flytte mellom bilstol og vogn siden du må ut med selene osv så jeg ville ikke vært foruten vognposen. Jeg kjøpte voksi urban som er mulig å forlenge og er fornøyd med den. Koster en god del, men kan brukes lenge.

Ja, kan fort bli mye fram og tilbake med selene. Har sett på voksi urban og den står høyt sammen med nordlys sine.
 
Har aldri hatt bruk for bilstolpose, men ser at mange sverger til det.. Brukte bare ulldress og teppe i bilstolen jeg. På lengre turer ble bilen varmet opp på forhånd sånn at jeg kunne ha mindre klær på babyen og ett teppe inn og ut av bilen bare.. De fleste vognposene kommer med forlengerdel, så de vil vare hele vognperioden :)
 
Hei!
Venter første i slutten av oktober og har startet tanken på vognpose/bilstolpose.
Jeg tenker kanskje å bruke bare bilstolpose (vinterpose) den første vinteren, og da flytte den fram og tilbake, for så å bruke easygrow til våren og kjøpe ny vinterpose neste vinter i «vanlig» størrelse.
Eller droppe bilstolposen og kjøpe vinterpose til vogn? eller begge deler?
blir jo et vinterbarn å kan bli kaldt i trøndelag. Erfaringer? eller tanker rundt vinterpose valg?
Takk på forhånd ❤️

Til en oktoberbaby ville jeg hatt tykk bilstol pose og vinterpose. Den kommer til å være god og rundt i februar, og da er det fortsatt behov for en vognpose i vogna. Sjansen er at babyen din nok er litt for stor for bilstol posen i vogn da, avhengig av hvor fort den vokser. I bilstol vil den holde hele vinteren, men der sitter de ikke hele tiden så gjør ikke noe om den blir trang etter hvert :)
Jeg hadde januarbaby og klarte meg fint emd bare bilstolpose som jeg byttet frem og tilbake, men den holdt for oss bare til babyen var 4 mnd, altså april. Da var det uansett på tide å bytte over til dyne og teppe i vogna.
 
Hadde du da vinterbilstolpose? eller er det nokk med en tynnere+teppe? som noen under nevnte :p for en jungel å dilemmaer man skal gjennom for de kommende små

Kommer helt an på hvor i landet du bor og hvor langt du skal være bilstolen fra døra til bilen :)
 
Forresten hadde jeg bilstolteppe (oppskrift fra Bluum) som jeg supplerte bilstolposen med ved behov. Jeg hadde ikke forvarme i bilen, men tynn bilstolpose og det teppet holdt hele vinteren og noen ganger ble babyen for varm nesten og
 
Hadde du da vinterbilstolpose? eller er det nokk med en tynnere+teppe? som noen under nevnte :p for en jungel å dilemmaer man skal gjennom for de kommende små

Jeg bor på nordvestlandet å her blir det ganske kaldt på vinteren og godt ut på Våren:)

Så jeg hadde vinterpose versjonen som heter voksi move. Så kledde vi bare på henne vanlig «inne» klær feks langarmet bommul boddy + strømpebukse + en vinterlue. Da slapp vi å ha på flere lag med klær og selene på bilstolen ble liggende tettere inntil henne og ergo er det også tryggere.

Hadde vi hatt vår/høstpose her jeg bor måtte vi brukt pledd eller ekstra lag med klær i tillegg de fleste ganger. Og da synes jeg poenget er litt borte.

Vi brukte posen fra starten av oktober og frem til slutten av april/starten av mai.
 
Når jeg fikk nr 1 tenkte jeg at bilstolpose var helt unødvendig, men etterhvert som minusgradene kom innså jeg hvor praktisk det er. Det er ikke anbefalt at man tar på babyen tykke dresser og belte utenpå for da får man ikke strammet det godt nok. Prøvde først med tykke tepper, men synes bilstolpose lunet mye bedre.
Det var spesielt praktisk når jeg måtte sette babyen i kald bil, gå til og fra bilen (butikken, helsestasjon, på besøk o.l). En pose vil jo også gi gi varme på ryggen til babyen og føttene (vindtett). Så er det bare å åpne posen ved behov,
Hadde en pose bare i bilstolen og en annen i vogna.
 
Vi fikk vår første i februar (bor i trøndelag vi også). Kjøpte en god og varm vognpose som ble mye brukt og som kommer til å bli brukt noen sesonger til. Bilstolpose har vi ikke hatt og jeg så ikke helt behovet for det. Vi brukte uansett ulltøy på baby på vinteren pluss ulldress/hjemmestrikk i ull utenpå når vi skulle ut og hadde ullpledd i bilen også. Baby var aldri kald :)
 
Vår kokte i bilstolpose i bilen så endte opp med å bruke den som vognpose i begynnelsen. I bilen holdt det med ullklær og ullpledd.

Vanlig vognpose må du ha "uansett", så ville enten kjøpt begge deler, eller kun vanlig vognpose og sett an behlvet for bilpose. Se etter bilstolpose brukt, mange er som nye på bruktmarkedet.
 
Våre brukte "nøstebarnteppet" i bilen (det gjør de sånnsett enda. Det har lang brukstid. Eldstemann er 11 og det er lappet et par steder men brukes i bilen om vinteren enda.) og har ikke hatt bilstolpose. Det fantes ikke/var ikke vanlig da vi fikk de eldste og kom til at da trengte nok ikke yngste det heller.

Hadde jeg fått eldste på høst/vinter nå hadde jeg nok hatt en. Hadde nok likt den og brukt den mye og ment at jeg trengte den også.

Det var bare ikke alternativet med min eldste så han hadde ulltøy og det teppet, teppet er over selene og trygt, og derved gikk det helt fint og jeg savnet ikke pose. Men var på vippen til om lillemor skulle få eller ei, men prøvde oss uten og det gikk jo helt fint med henne også.
 
Fikk baby i desember, brukte bilstolposen i vogna også hele vinteren
 
Back
Topp