barbie kake??

liten prins juni 17♥♥

Gift med forumet
noen som har laget det? vis jeg ikke har sånn form hvordan kan jeg da lage den? hjelp

dytt

dytt

Jeg har laget det. Kjøpte formen på bakeshop.no . Veldig mye enklere enn jeg hadde trodd å lage den! Finnes mange "how to" videoer på youtube. Lager du MMF, så er det ganske enkelt å kle den. Jeg var redd den ville bli tørr siden jeg ikke hadde krem inni, men det ble den ikke.

Skal lage det til fredag. Aldri gjort det før. Tenkte jeg skulle bruke 2 sukkerbrød i form 20 cm og så en rund bolle til toppen. Men følger godt med her så kanskje jeg får noen bedre tips [:D]

jeg har ikke laget det men vet ikke hva som er vanligt og ha under barbiekaka... men om det er sjokoladekake f.eks så kan du jo lage langpanne sjokoladekake og dele den i 2 og dele den i 2 åg sette oppå hverandre eller dele den i 3 vet ikke hvor høy den kaka er men tenker om du bygger og har noe vaniljekrem mellom lagene du bygger med så kjærer du ut ca slikt formen er eller hvordan kaka skal være...

*innrømmer at jeg ikke har peiling på denne kaka*

dytt

...

[:D]

Det vil nok se best ut om du har en ildfast bolle av ett eller annet slag [:)]

lager man hull i midten får å få plass til dukka eller?

lag en langpanne, helst formkake, og skjær ut rundinger i forskjelling størrelse. Mellom lagene tar du glasur som glatter over forskjellen. Kjolen vil da bli glatt. Men det fikses lett ved å skjære til den formen du vil ha på skjørtet :) (vet jeg er en kløpper på å forklare, så jeg regner med du skjønner hva jeg mener uten nærmere forklaring[8D])
lykke til[:)]

ORIGINAL: reidis

lager man hull i midten får å få plass til dukka eller?

Ja, eller så kan du bruke en form med en utstikker i midten [:)]

ORIGINAL: OneOnOne

lag en langpanne, helst formkake, og skjær ut rundinger i forskjelling størrelse. Mellom lagene tar du glasur som glatter over forskjellen. Kjolen vil da bli glatt. Men det fikses lett ved å skjære til den formen du vil ha på skjørtet :) (vet jeg er en kløpper på å forklare, så jeg regner med du skjønner hva jeg mener uten nærmere forklaring[8D])
lykke til[:)]

dytter opp denne, tilfellet den forsvant mellom de andre innleggene[;)]

Back
Topp