Barbie har fått ny kropp!

Ikke i bruk

Forumet er livet
I flere år har milliardbusinessen Barbie møtt sterk kritikk på grunn av deres uoppnåelige «perfekte» dukker. Barbiedukkene er kjent for langt, fyldig og blondt hår, brede hofter og en usannsynlig smal midje. Bena er lange og slanke, og barnas syn på et sunt ideal blir forvrengt av dette, mener mange.
Så nå kan du få barbiedukkene som mørkhudet, liten, formfull eller ekstra høy.

Les hele artikkelen her

Hvilken Barbie tror du selger mest?

Edit:
Jeg spurte datteren min på 11 år om hun så forskjell på dette bildet, og hun svarte at de hadde forskjellige klær og forskjellig frisyre :)
barbie.jpg

Synes det var på tide at de laget en litt mer "normal" dukke..
Spurte akruat Vesla hva hun syntes om de nye Barbiedukkene, å hun var helt i ekstase..
Jeg spurte henne hvem hun syntes var finest.
Å svaret ble de to lengst til høyre for hun likte så godt kjolene dems :)

Let opp Tree Change Dolls på Facebook! Hun tar bort sminken på bratz-dukker og lager nye ansikt. Kjempefine!

Syns det er på tide Barbie kommer i annen størrelse enn nærmere anorektisk.

Synes det var på tide at de laget en litt mer "normal" dukke..
Spurte akruat Vesla hva hun syntes om de nye Barbiedukkene, å hun var helt i ekstase..
Jeg spurte henne hvem hun syntes var finest.
Å svaret ble de to lengst til høyre for hun likte så godt kjolene dems :)

Vi har smarte jenter.
Jeg tror nok barna ser på andre ting enn farge og kroppsstørrelse. Men uansett bra at man har fått litt mangfold blant Barbie :)

Jeg lekte masse med barbie som liten, og har aldri noengang tenkt over kroppsfasongen :p men for all del godt at barna får sunnere rollemodeller, så som voksen synes jeg tiltaket er flott. Men det viktigste er likevel fokus kropp får i medier... er redd barbie er en liten dråpe i det store "bli perfekt"-havet vi overøses med i medier og samfunnet forøvrig :(

Tror ikke jeg tenkte så mye over det da jeg var lita. Annet enn at jeg husker de hadde upraktisk lange ben, så unaturlige ut.

Jeg tenkte heller ikke så mye over det da jeg var liten. Det som var viktig var å ha den dukken som kunne bøye knær og albuer. :P Lekte alltid at hun skulle ri på hesten sin, så da var de andre verdiløse. :P
Men jeg tror det printes inn i ubevisstheten over tid, og kommer i tillegg til kroppspresset i media og rundt om kring. Når jeg spiller Sims lager jeg jo bare tynne mennesker. :O Helt automatisk. Tar meg selv i det nå, da.

Jeg tenkte ikke over det når jeg var liten, og tror ikke mange barn gjør det. Nok en ting voksne blåser opp

åååh, disse var fine <3 sånn skal vesla mi få :D <3

Det er jo positivt at de kommer i forskjellige farger og størrelser, men jeg tenkte aldri over at de var tynne

De var veldig fine og bra at det har kommet flere forskjellige :)

Jeg tenkte heller ikke så mye over det da jeg var liten. Det som var viktig var å ha den dukken som kunne bøye knær og albuer. :P Lekte alltid at hun skulle ri på hesten sin, så da var de andre verdiløse. :P
Men jeg tror det printes inn i ubevisstheten over tid, og kommer i tillegg til kroppspresset i media og rundt om kring. Når jeg spiller Sims lager jeg jo bare tynne mennesker. :O Helt automatisk. Tar meg selv i det nå, da.
Samme tenker jeg. :)

Kan ikke huske å ha tenkt særlig mye over kroppsfasongen, men tror absolutt mange blir påvirka i underbevisstheten. Jeg og lager og d å bare tynne sims hvis jeg ikke passer på. :p

Må helt ærlig si at jeg aldri har tenkt noe over kroppen til dukkene :p de er jo dukker. Er jo ikke naturlig å se på deres kropp som et ideal vel? Frøkna her tenker heller ikke på det og tror ikke hu velger barbi etter kroppsfasong :p

Jeg skjønner heller ikke hvorfor Barbie ble et kroppsideal, og lurer på om dette er en "egenskap" voksne har tillagt henne. Uansett greit med mangfold da :)

Jeg skjønner heller ikke hvorfor Barbie ble et kroppsideal, og lurer på om dette er en "egenskap" voksne har tillagt henne. Uansett greit med mangfold da :)

Er nok noe voksne har lagt til ja... Det er jo en dukke. Om mann legger forventninger om sin egen kropp etter en dukke så er det mentale problemet hos vedkommende stort. Er da virkelig ikke slik at vi skal sammenligne oss med en plastleke...

Back
Topp