Barbering?

Idag var jeg på kontroll på føden og der snakket jordmora om dette med barbering. Hun sa de råder til å ikke barbere 2mnd før termin og at grunnen til dette er i tilfelle man ender med keisersnitt. Ny statistikk viser at etter de begynte med denne anbefalingen har tallene for infeksjoner gått betraktelig ned. Så jeg lærte noe nytt idag og :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

2 mnd??? Blir jo rene villkrattet der nede på den tiden, er jammen ikke sikkert ungen finner veien ut :o
Men gjelder dette hele hysa, eller kan man ta litt langs bikinilinja og stusse litt med saksa?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

2 mnd??? Blir jo rene villkrattet der nede på den tiden, er jammen ikke sikkert ungen finner veien ut :o
Men gjelder dette hele hysa, eller kan man ta litt langs bikinilinja og stusse litt med saksa?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Forstod det som at det gjelder hele, men det er barberbladet som lager sår i huden så klipping burde jo være greit, hekksaks er vel passe redskap etter et par måneder :-p

2 mnd????? Jiiiiiiz!
Kommer til å vokse meg 3 uker før termin! Da er det ingen sår hud som det kan komme infeksjon i + det er minimalt med hår som har kommet ut :D

Jeg vokser meg, pleier å vokse legger, lår og brasiliansk. Det har jeg gjort før graviditeten og fortsatte med det. Har neste time for voksing 5 uker før termin. Tror ikke jeg kommer til å gjøre noe etter det. Har fått mindre hår etter at jeg ble gravid :D Huff så leit ;)
Fikk også beskjed fra hudpleier at de ikke føler seg komfortable med å vokse gravide 4uker eller mindre før termin, pga retningslinjer fra helsevesenet og at de ikke ville ha ansvar/påvirkning om det skulle skje noe... Om andre har samme eller andre meninger,vet jeg ikke. Kommer vel an på hudpleier og salong....

Forstod det som at det gjelder hele, men det er barberbladet som lager sår i huden så klipping burde jo være greit, hekksaks er vel passe redskap etter et par måneder :-p

Ha ha ha!!

-Fra appen-

I info fra sykehuset i Drammen står det at man ikke skal shave to uker før fødsel. Jordmor rydder opp før babyen skal ut :).

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp