Barbering

Vårmamma

Forelsket i forumet
Dette er en ting jeg syns er for intimt å diskutere egetlig, men her er jeg jo ganske anonym. Hva tenker dere om intimbarbering før fødsel? Jeg føler meg gammeldags til vanlig som bare tar bikinilinja og stusser resten, men jeg vet av erfaring at når fødsel nærmer seg orker jeg ikke det engang. Sist fødte jeg med ganske mye hår der nede, og følte meg ustelt, men man glemmer jo å være sjenert når ungen skal ut.

Jeg prøver så godt det lar seg gjøre å fjerne det. Men det begynner å bli vanskelig med en mage som er i veien :p

Prøver å stusse litt ja, men er lettere sagt enn gjort. Husker ikke en gang hva jeg gjorde sist, så det var tydeligvis ikke noe jeg tenkte på under fødselen iallefall :p det er vel uansett ikke ett vakkert syn for de jordmødrene :p

Jeg fjerner alt får til, så det blir litt som å gjøre det i blinde... :p Syns nesten det er værre med beina.

Tar det jeg klarer! :P

Mannen har sakt han kan hjelpe vist magen skal bli så stor haha. Men leste et sted at man skal vist ikle være nystelt nedentil ved fødsel pga infeksjoner?

Det anbefales å ikke barebere nedentil før fødsel pga infeksjonsfare..., men når det er sagt så stusset jeg meg når fødselen startet sist gang;) Tror ikke jordmor tenker på hvordan du ser ut der nede altså... Nå prøver jeg meg i blinde om dagen, men hvordan det egentlig ser ut er jeg glad jeg ikke ser selv;)

Enig i at beina er verre. Får skikkelig mannelegger etter et par uker. SLitsomt å barbere demmed bekkenløsning, men jeg har funnet en stilling der jeg får det til uten at det gjør altfor vondt....
Og ja, jordmødrene har vel sett det meste....

Jeg gir blanke jeg... Er det en ting jeg ikke orker å bruke det lille jeg har av energi på må det være barbering. Tar under armene og så får det bli med det.
Tenker at jordmoren bryr seg sikkert fint lite....

Det anbefales å ikke barebere nedentil før fødsel pga infeksjonsfare..., men når det er sagt så stusset jeg meg når fødselen startet sist gang;) Tror ikke jordmor tenker på hvordan du ser ut der nede altså... Nå prøver jeg meg i blinde om dagen, men hvordan det egentlig ser ut er jeg glad jeg ikke ser selv;)
Jeg har hørt pga infeksjonsfare om det skulle ende med keisersnitt....

Jeg har hørt at man SKAL barbere hvis man klarer... fordi hvis du må sy nedentil når du har revna og sånn så er det best om det ikke er så mye hår rundt helt nederst der... ER det helt feil?

Jeg gjør det i blinde, og det er ikke akkurat lett.
Men mannen min har sagt at hvis jeg ikke klarer så kan han godt hjelpe :P Han er så søt.
Var en uke her jeg barberte beina sittende i dusjen. Brukte ganske lang tid, men det gikk jo :P

Som de fleste, tar så mye man klarer ;)

Føler meg ikke så veldig fresh nå om dagen da det begynner å bli veeldig stress å få til barbering der nede,men prøver så godt jeg kan og gjøre det i blinde;)

Jeg prøvde å barbere leggene i dusjen i nå, men når jeg sitter i dusjen så får jeg bare tatt innersiden av leggene... Siden jeg sitter litt med beina i kors.. Yttersiden er det litt verre med :p

Har også hørt det ang infeksjonsfare. Men har avtalt med gubben at han skal klippe til høvelig lengde ihverfall. Hadde den skogen forrige gang og måtte sy masse. Følte meg ikke helt bra då nei.

Barberer meg selv enda, men gubben tar over når jeg sier i fra :) jeg gjør det i blinde nå og det blir jo ikke 100% bra. Gjør det ca 1 gang i uken og det har jeg tenkt å fortsette med. Jeg klarer ikke å ha mye hår for det begynner jo bare å klø!

Back
Topp