Barbering???

Tina23

Blir kjent med forumet
Noen andre som syns dette er noe sliit?? Dette blir kanskje litt personlig, men må bare spørre... Skal vi barbere oss nedentil til fødsel?? Det er jo så tungt:( vet ikke om jeg orker og vet jo heller ikke akkurat når jenta mi kommer så da må jeg jo ta d hver dag liksom... Eller er det bare meg som syns det er slitsomt??

Jeg prøver så godt jeg kan og holde krattet nede!
Føler meg uvel og uren med for mye skog.
Men er ikke like lett lenger, hehe.

Tror ikke jeg gidder å være nøye med det gitt. De har vell sett mye rart på føden tenker jeg [:)] Synes det er et slit bare å få barbert leggene jeg. Det var første gang i dag at jeg gjorde det på leeeenge.. slit sa du!? Hehe[;)] Men godt var det [:)]

jeg gidd ikke det hvertfall.. jordmødrene bryr seg IKKE... jeg kjemper en kamp mot barberhøvelen hver gang, så her går det en stund i mellom.. som jordmoren min sa; "Det ser bare teit ut om man er glattbarbert når man skal føde."

jeg holder det heller ved like, men det er egentlig det siste jeg tenker på [8D]

Her har det fått vokse og gro (Med litt hjelp av sambo til å stusse av og til da).. [:D] Ser jo ikke noe uansett! å hvis jeg får det til så ser det ut som en blind mann som har vært der med ei sløv hekksaks... hehe.. [:D] 
De tåler nok litt "hår i maten" på sykehuset..
Har hørt at jordmødrene ikke liker at jentene/damene kommer nybarbert på føden pga fare for infeksjoner hvis enn skulle revne å måtte sy etter fødselen.. Blir det for mye så fjerner de det selv ville jeg tro!

Hehe godt å høre!! Ja de gangene jeg har prøvd har bare sambo lett av meg for jeg har bare fått litt vekk " her og der", så d ser nok bedre ut viss jeg lar være når jeg tenker meg om, får heller holde det ved like jah:):)

Her er det Alex som har holdt styr på skogen. Stusser bare litt nå, det er ikke bra å være glattbarbert etter fødselen. Man kan få mye lettere infeksjon da. Samtidig er det nok ikke digg å ha det krattet heller, skikkelig ekkelt og føles uhygenisk når renselsen skal sette igang [&:]

Så her er det altså stusset ned til "den store dagen". Men ikke barbert!Tenk å plages med kløe pga barbering i tillegg till renselse og eventuelle sting da... grøsse.

Nope akkurat d drit æ i^^
Lar d bare være, vil ikkje at d ska klø å være jævli der mens æ ska føde, å ikkje minst ETTER[8D]
Dessuten beskytte jo håret mot uønska bakteria[;)] E ikkje plaga me masse skog uansett, så d plage mæ ikkje^^

ORIGINAL: Melliott

Her er det Alex som har holdt styr på skogen. Stusser bare litt nå, det er ikke bra å være glattbarbert etter fødselen. Man kan få mye lettere infeksjon da. Samtidig er det nok ikke digg å ha det krattet heller, skikkelig ekkelt og føles uhygenisk når renselsen skal sette igang [&:]

Så her er det altså stusset ned til "den store dagen". Men ikke barbert!Tenk å plages med kløe pga barbering i tillegg till renselse og eventuelle sting da... grøsse.

Det samme tenkte jeg. Blir jo ekstra klamt og når en skal gå med store bind på etter fødsel. huff nei. Holder meg til stussingen her nå

eg barbere innimellom men eg får d isje skikkelig t siden eg isje ser noge [8D], så eg tar ei økt før eg ska inn på kontroll neste uke så får d gro litt fram t dagen der fødselen skjer...som godt kan bli planlagt t dagen itte kontroll hehehe

Blir svett av å klippe tånegler jeg, så sambo fikk pent stusse meg for litt siden. Termin imorgen så han skal få stusse da også tror jeg :p

her stusser eg bare litt innimellom.. gidder ikke å ta mer enn de! men leggene holder eg ved like[:)] tåneglene må mamma'n min ta[8D]

gravid eller ikke, hår der nede vil jeg ikke ha. synes ikke det er noe problem eller slit å fjerne det jeg, vi ser jo ikke på undersiden der til vanlig uansett [;)] håret på leggene og klipping av tånegler er heller ikke noe problem, for meg hvertfall[:)] skjønner ikke helt greia med å være ustelt bare fordi man er gravid??[8D] menmen, smaken er som baken[:D] håper ikke jeg tråkket noen på tærne nå[:-] mente det ikke sånn hvertfall[:)]

gubben tok leggene mine her om dagen, ellers får det bare være.

barberte ikke til første fødsel heller, klarte det ikke selv og orket ikke stresse med det. tenkte ikke over det under fødselen heller.

Ser ikke på det å ikke være glattbarbert som å være ustelt jeg da [8D] jeg synes det er utrolig ekkelt å være glattbarbert, liker ikke å se meg i speilet og føle at jeg er 12 år gammel. Samme med Alex, han synes det er greit at det ihvertfall er ei stripe der slik at han ikke føler han har sex med et barn [8D] Han får ikke barbere seg han heller, det er så turnoff! [8D]

Så jeg er stusset og stelt, absolutt ikke ustelt [:)] ser for meg at det som glattbarbert blir KLØE og KLAMT med bindene og stubber og røde prikker og... ÅRRH gruer meg til å forholde meg til renselsen etterpå, "ustelt" eller ei... [:o]

Jeg har ikke så veldig mye hår "down under", men pleier å rake meg og holde stripa nogenlunde vedlike... Føler meg frem, og det går fint. [;)] Gjør det kun for min egen del da... Liker å føle meg litt stelt.

Har fått rensket litt i lyngen, men bare trusekant. Resten tør jeg ikke når jeg famler i blinde [:D]
Har så og si mistet hårveksten på beina så det lille som kommer klarer jeg også selv.
Må nok skikkelig til pers etter fødsel ja!

eg tenke at de som vil å får d t versego....men ellers så tror eg ingen på føden bryr seg iallefall!

eg sjøl trivs best me busken nere å klarte d faktisk igår men d va nok siste gang før fødsel ja :p
koss fint d blei, d ane eg ikje!!!!

En ting er hvertfall sikkert, når man ligger der og føder så tenker man ikke på hårvekst i det hele tatt. Til vanlig liker man jo ikke å vise frem de områdene til fremmede og man føler seg mest vel om alt ser pent ut, mens på føden vil man bare ha den hjelpen man kan for å få nurket ut. Så der og da føles det merkelig nok helt naturlig å la fremmede rote rundt der nede og etter fødselen blir det også helt naturlig at vilt fremmede kommer og napper i puppene for å hjelpe å komme i gang med amming.

Jeg er vanligvis glattbarbert, men har latt det gro ut de siste ukene.
Vet det er fare for infeksjon om man er nybarbert, og så orker jeg ikke komentarer fra lege og jordmor om det.
Vet at de fleste syns det er tåpelig at man kommer nybarbert på føden.

Back
Topp