Barbering :p

Fikk nå streng beskjed om å ikke barbere meg da jeg skal ta ks om to uker... så da lar jeg høvelen ligge, jeg er ikke så skrekkelig forfengelig at jeg bryr meg om dette under en operasjon. :) Men gleder meg voldsomt til ejg kan stelle meg ordentlig igjen :)

Snik litt; barberte alt før sist fødsel. Endte med rift alvorligste grad og måtte sys i 3 tima på operasjonsstua. Fikk ikke infeksjon, mn dusja mæ nedentil v hvert toalettbesøk så mulig d hjalp

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

Snik litt; barberte alt før sist fødsel. Endte med rift alvorligste grad og måtte sys i 3 tima på operasjonsstua. Fikk ikke infeksjon, mn dusja mæ nedentil v hvert toalettbesøk så mulig d hjalp

Ja er jo alltid noen som er heldige også, og godt er det ;) men selv om mange har klart å kjøre bil til butikken uten belte og uten å krasje så tar jeg ikke den sjangsen, for det kan fort gå galt, og jeg liker å vær føre var ;) litt drøy sammenligning,men bare for å få frem poenget, at man hører alltid om de gangene det har gått såååå bra, men risikoen er der like mye fordi om, og jeg personlig syns ikke det er verdt sjangsen, klarer å gå ubarbert noen uker uten å dø hvis det kan forhindre infeksjon. :)

Ja er jo alltid noen som er heldige også, og godt er det ;) men selv om mange har klart å kjøre bil til butikken uten belte og uten å krasje så tar jeg ikke den sjangsen, for det kan fort gå galt, og jeg liker å vær føre var ;) litt drøy sammenligning,men bare for å få frem poenget, at man hører alltid om de gangene det har gått såååå bra, men risikoen er der like mye fordi om, og jeg personlig syns ikke det er verdt sjangsen, klarer å gå ubarbert noen uker uten å dø hvis det kan forhindre infeksjon. :)

Enig med deg :) Jeg er mest redd for sykehusinfeksjon, altså resistente gule stafylokokker, da hadde jeg blitt helt fra meg... bare for å se "fin" ut nedentil...

Ja man velge de risikoan man tar!:) Har jobba 10 år på sykehjem uten å bli nevneverdig syk, så tnke at æ e heldig som har et godt trimma immunforsvar. Selvfølgelig e man aldri sikra fullt ut, mn d gjeld d meste i livet. Mulig æ e litt førr ubekymra og får mæ en smell en dag, mn den tid dn sorg!

Litt hår nedentil er nok ikke det værste de har sett på sykehusene. :) Så akk det bryr jeg meg ingenting om :P

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Sniker litt, men skjønner ikke at dere tør å drive den risikosporten :p
Er dere ikke redde for å skjære dere skikkelig i underlivet?

Grunnen til at de tenker infeksjonsfare er vel hvis man kutter seg under barbering, og så evt får sykehusbakterier oppi der i tillegg så kan det bli ille. Eller sånn som mange får; sånne røde nupper/betente hårsekker der det er barbert. Sikkert mye lettere å få andre typer infeksjon også da hvis man allerede er betent i huden rundt.
Jeg aner ikke, men kan jo tenkes det kan være noe sånt?

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

synes det er rart at noen har fått beskjed om dette og andre ikke? hm..... Jeg er en av de som ikke har hørt ett ord og gjorde ikke det sist fødsel heller...

Har aldri hørt et ord om dette i mine to tidligere sv.skap.. heller ikke denne gangen :) har tatt det som normalt hele tiden, og det har tydligvis ikke vært et problem :)

Jobber på sykehus selv og har sett litt av hvert. Så om ikke hekken er nyfrisert så har det jaggu ikke noe å så. Da får de stusse den selv hvis det skulle være behov.

Sniker litt. Jeg barberte meg ikke før fødselen og det er ikke akkurat det du tenker på når du føder eller når ungen har kommi ut. Jeg ville være sikker på å ikke få noen infeksjoner der nede. Ei vvceninne av meg gjorde det og hu lå på sykehuset i to uker før hu skrev seg selv ut. Ville ikke oppleve det. Vår godt å bare være der i to netter. Men trimming tenkte ikke jeg på. Hadde litt stor mage så var vanskelig å nå der nede lenge før fødselen. Mannen min måtte barbere meg fram til uke 36. Men jeg fødte i uke 38 så gikk ikke så lenge før. Jeg kunnet barbere meg igjen.

Back
Topp