Barbering :p

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Fikk et brev når jeg skulle på ordinær ultralyd for lenge siden , at man ikke burde barbere seg "der nede" fra og med en måned før termin, tror jeg det var. Pga infeksjonsfare ved evt akutt keisersnitt. Så lurte på, hva gjør dere? Lar dere d vokse eller fortsetter å barbere ? :P

jeg klarer ikke tanken på å møte opp ustelt..:/ vokser jo så sinnsykt fort overalt om dagen også,,, tar det jeg får tak i for å si det sånn :)

jeg klarer ikke tanken på å møte opp ustelt..:/ vokser jo så sinnsykt fort overalt om dagen også,,, tar det jeg får tak i for å si det sånn :)

Hehe, sorry..men måtte le litt...tar det jeg får tak i:D Forøvrig en passende og god beskrivelse av hvor vanskelig det kan være å få det glatt der nede om dagen;) Klarer heller ikke tanken på å føde med "fri flyt" av hårvekst altså...For de aller fleste er det jo ganske hairy etter 1 mnd liksom...og går man 2 uker over så blir det 6 uker med hair:D

Det gjelder ikke bare infeksjonsfare ved keisersnitt. Revner du (eller må klippes) og syes så er det også stor fare for infeksjon. Jeg tar i alle fall ikke sjansen på å skape noe ekstra fare for infeksjon. Ble klippet og måtte sy ganske mye sist, og det i seg selv er ubehagelig i lang tid etterpå, vil ikke forårsake noe infeksjon på toppen. Her ble alt tatt 4 uker før termin, så får det bli som det blir.

Ser for meg det er bedre å få oversikten for den som skal sy om det ikke er helt overgrodd der nede. Har aldri skjønt det med infeksjonsfare,er ikke det om man kutter seg? Har aldri hørt om noen som har fått infeksjon det etter fødselen Pga de har voksey eller barbert seg.
Synes det er mer hygienisk å fjerne håret, enn å være full i hår og blod, så kanskje de syr fast håret osv. Nei, æsj jeg har mange tanker rundt dette.
Men vanskelig.. Jeg har ikke bestemt meg hva jeg skal gjøre ennå, er to uker til min termin, har ikke barbert meg på ca.en uke.

sist klippet jeg håret med hårklipper for å få vekk det verste dagen før innleggelse.
Det handler vel om at hårsekkene ikke må være tildekket. Det øker infeksjonsfaren. Men en klipp skader ingen.
De barberer jo på sykehuset under fødsel likevel om de føler for det så...

Trimmer med saks og hårklipper 9 dager til termin.. Tenker også at trimming ikke er så farlig, det oppstår jo ikke infeksjoner av det. Det er vel helst ved barbering/voksing..

Kommer ikkje til å la ugresset gro der nede næi..... :)
Så her tar eg det eg får tak i....

Men det der praktiseres tydeligvis forskjellig fra sykehus til sykehus.... For har ikkje hørt et eneste ord om at man ikke ska gjøre det fra sykehusets side... Kun hørt det her inne ;)

Hadde full overhaling for en ukes tid siden, men blir ikke å gjøre noe mer nå :)

Jeg har lest flere steder at om du er superhairy der nede, så må de klippe deg for å komme til om du må syes etterpå eller noe.. Og om du skal ha KS så må de jo også barbere deg så om du har stelt deg litt i forkant så slipper de å tenke på den biten i tillegg..Syns det høres fornuftig ut.

Jeg for min del hadde heller ville jobbet med ett stelt underliv enn ett med oppspart hår for en mnd.. :confused:
Her barberes det som kan barberes..:D

nå er det ca 2 uker siden sist, litt mindre og har 2 uker igjen til termin. da var jeg så utslitt etterpå at det var nok siste gang før fødsel ;-) litt hår får de tåle hehe sliter nok som det er om dagen hehe

Hehe, sorry..men måtte le litt...tar det jeg får tak i:D Forøvrig en passende og god beskrivelse av hvor vanskelig det kan være å få det glatt der nede om dagen;) Klarer heller ikke tanken på å føde med "fri flyt" av hårvekst altså...For de aller fleste er det jo ganske hairy etter 1 mnd liksom...og går man 2 uker over så blir det 6 uker med hair:D

Ja fader altså, prøver så godt jeg kan nedi der, men får det ikke skikkelig til å det plager meg :) men men, bedre med stubber enn parykk :)

Haha, jeg ler godt. Prøvde igår, og det gikk rett vest. Slitsomme stillinger å fjerne det i, og uansett hvor mye jeg dytter og løfter på magen ser jeg ikke bæret. Speil blir neddogga av varmen, så jeg prøvde på feelingen.
For å si det sånn, under fødsel har jeg en regnskog som er utsatt for ulovlig hokst. Det ser ut som om noen har revet ned to trær her, og to trær der. Haha. Håper på vannfødsel, og at ungen kommer ut "bakfra", så det ikke blir så fryktelig mye innsyn forfra for å si det sånn! :P

Haha, jeg ler godt. Prøvde igår, og det gikk rett vest. Slitsomme stillinger å fjerne det i, og uansett hvor mye jeg dytter og løfter på magen ser jeg ikke bæret. Speil blir neddogga av varmen, så jeg prøvde på feelingen.
For å si det sånn, under fødsel har jeg en regnskog som er utsatt for ulovlig hokst. Det ser ut som om noen har revet ned to trær her, og to trær der. Haha. Håper på vannfødsel, og at ungen kommer ut "bakfra", så det ikke blir så fryktelig mye innsyn forfra for å si det sånn! :P

Hahahaha :) Det er så godt at man aldri er alene her på forumet :)

Eg har prøvd å la det gro, men stikker og blir plagsomt ganske så kjapt ! Men ja det er en risikosport å kvitte seg med hår der nede for tiden. Min mann har tilbydd seg å hjelpe meg men tror eg heller prøver meg i blinde :) lurer på om eg skal la det vokse "fritt" fra en uke eller to før termin.. Bah.. Nei vet egentlig ikke. Går sikkert bra enten man e shavet eller ei :p

Hei damer! :)
Vil bare si ifra om at jeg ble strengt advart mot å barbere meg når det nærmet seg fødsel, pga det kunne bli infeksjon (på hvilken måte er jeg ikke helt sikker på) og å barbere seg i blinde er ett dårligere alternativ enn om en lege blir nødt til å frisere litt. Vedkommende vil være vant til oppgaven, og også ha bedre oversikt

Har også historie med infeksjoner, så her har jeg latt det gro, fikk streng beskjed om å la vær av sykehuslegen og jm. Men litt klipping er fullt lov ;)

Back
Topp