Barbering / intimbarbering.

Luxx

Glad i forumet
Er kanskje et veldig personlig spørsmål men prøver allikevel :) Flere som iherdig prøver men må vurdere å gi opp grunnet mage osv? Her må mannen spørres når man skal barbere leggene :D stakkars mann.

Voksa legger og lår i desember. Tenker å bestille time neste uke, legg, lår og bikini, da holder det seg fint og glatt til etter at babyen har kommet og magen ikke lenger er i veien;-)

Klarer det selv jeg (termin i dag), når jeg sitter i badekaret :p lakker tær å klipper tånegler når jeg sitter på do :p litt slitsomt, men bruker tiden som "alenetid" og det er så godt :) ender somregel opp med tre timer på badet da siden jeg bader i tillegg, menmen :)

Klarer det selv jeg (termin i dag), når jeg sitter i badekaret :p lakker tær å klipper tånegler når jeg sitter på do :p litt slitsomt, men bruker tiden som "alenetid" og det er så godt :) ender somregel opp med tre timer på badet da siden jeg bader i tillegg, menmen :)
Her går tiden med på huffing og offing, men etter mye om og men klarer jeg det selv. Er uansett veldig slitsomt selv om magen er relativt liten, skylder på bekkenet :D

Grunnet fare for infeksjon skal man helst ikke barbere seg nedentil i ca en mnd før termin. Stoppet selv for en uke siden men babyen kom for noen dager siden (37+6) så ikke alltid lett å planlegge :p men det var det siste jeg tenkte på under fødselen hvertfall :p

Her går tiden med på huffing og offing, men etter mye om og men klarer jeg det selv. Er uansett veldig slitsomt selv om magen er relativt liten, skylder på bekkenet :D
Ja, er ikke lett med mage og bekken som krangler, men jeg tenker det er så godt når jeg har det gjort at huffingen og offingen er glemt etterpå :p :)

Jeg klarer det fortsatt med god hjelp fra speilet men har valgt å unngå det pga infeksjonsfaren som folk skriver om. Heller føle meg mindre fresh for den :p

Leggene går klarer jeg sånn ca, resten er bare å glemme nå, magen er altfor i veien. Ikke så nøye der nede nå, haha, det får komme senere. ☺️

Leggene klarte jeg her om dagen. Men hufsetufsa klarer jeg til nøøøøød å ta bikinilinja...ikke mer. Men pga at jeg skal ta keisersnitt så får jeg ikke fjerne intimhåra selv i forkant, så må la det gro. (De fjerner håra for meg der) LET IT GRO :D (Nais:confused::eek::arghh:)

Leggene går med litt tålmodighet, hufsa er det værre med! Har uansett slutta å barbere der jeg også pga infeksjonsfaren, og syns ikke det er så om å gjøre å være glattbarbert for jordmødrene heller :p

Leggene klarte jeg her om dagen. Men hufsetufsa klarer jeg til nøøøøød å ta bikinilinja...ikke mer. Men pga at jeg skal ta keisersnitt så får jeg ikke fjerne intimhåra selv i forkant, så må la det gro. (De fjerner håra for meg der) LET IT GRO :D (Nais:confused::eek::arghh:)
Hihi, ja det var iallefall en ny vri :D let it grow.

Viste ikke at det var en risiko for infeksjoner, det er noe å vurdere ja. Kanskje bare la vær å torturere seg igjennom det da. :)

Høna tok jeg for siste gang før vi skulle på julebord tredje helga i november, haha:-P Fikk det ikke akkurat til da heller, så ga rett og slett f..;) Leggene tok jeg like før jul, men streva i omtrent halvannen time for å få til et noenlunde resultat, så nå har jeg latt det gro også... Under armene klarer jeg da, hoho!:D

Hihi, ja det var iallefall en ny vri :D let it grow.

Viste ikke at det var en risiko for infeksjoner, det er noe å vurdere ja. Kanskje bare la vær å torturere seg igjennom det da. :)

Jeg vet ikke hvor strenge de er på det ved naturlig fødsel. Husker jeg hadde litt skog (foråsidetsånn:wacky::wideyed:) da jeg var i fødsel med jenta mi, for var ikke så mye jeg fikk barbert da heller....men endte jo opp med KS uansett, så de hadde barbert meg når jeg våknet fra narkosen husker jeg.....Jeg hadde ikke brydd meg mindre, men det er jo hva man føler for selv. Selv liker jeg å ha det greit der nede, men nå bryr jeg meg katta....så lenge bikinilinja er ok:smug:

Jeg vet ikke hvor strenge de er på det ved naturlig fødsel. Husker jeg hadde litt skog (foråsidetsånn:wacky::wideyed:) da jeg var i fødsel med jenta mi, for var ikke så mye jeg fikk barbert da heller....men endte jo opp med KS uansett, så de hadde barbert meg når jeg våknet fra narkosen husker jeg.....Jeg hadde ikke brydd meg mindre, men det er jo hva man føler for selv. Selv liker jeg å ha det greit der nede, men nå bryr jeg meg katta....så lenge bikinilinja er ok:smug:

De anbefaler alle å ikke barbere fra en mnd før fødsel. Uansett om det er planlagt naturlig eller ved keisersnitt.
Grunnen er jo pga at er det komplikasjoner ved naturlig fødsel kan det ende opp med haste keisersnitt. og da vil infeksjonsfaren være større om en er barbert.

Mange får røde nupper / kviser og noe irritert hud etter barbering, ved planlagte ikke akutte ingrep så er det vurdering om utsettelse av inngrep ved slike tegn på huden pga infeksjonsfaren :)

Så går fødsel naturlig og uten problemer så er ikke barbering noe problem, men vi vet jo ikke det på forhånd.

Hadde uansett ikke klart å barbere meg nå. Stor stor mage og vondt bekken er ingen god kombinasjon :p

Leggene og høna ble barbert for et par tre uker siden. Tviler på at jeg barberer meg flere ganger nå. Er så hoven og sår i høna i tillegg, så tviler på at det lar seg gjøre uansett. Spiller ingen rolle heller.

Jeg barberer leggene uten problem. Har ikke gjort noe nedentil på lenge men nå er magen synket så fikk det til i går. Siste gang før fødsel. 38+3 nå.

Der har jeg visst gitt f den siste tiden:p tok en ordentlig runde lillejulaften, og det ser ut til at leggene faktisk har stoppa å vokse;) så om det holder seg sånn så trenger jeg ikke bekymre meg for noen urskog hvertfall:p

Back
Topp