Barbering før fødsel

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Fått beskjed om å unngå intimbarbering og evt legger/armhuler tas som normalt så lenge jeg orker

Ja. Hadde lest (her inne tror jeg?) at man ikke burde barbere seg før fødsel pga infeksjonsfase, så jeg lot vær sist gang. Syntes det var veldig ubehagelig under fødsel faktisk, siden jeg fra jeg var 16 har holdt ting litt ved like der nede. Jeg nevnte vel det da de sydde meg etter fødsel, at jeg syntes det var litt ubehagelig å ligge slik med full skog. Da svarte de at de ser så mye, både glattbarbert, friserte og helt naturlige. Jeg spurte om det ikke var slik at man skulle la vær å barbere seg før fødsel, for det hadde jeg hørt. Det sa de at de aldri hadde hørt om, og ikke så noe grunn for heller. Så da bestemte jeg meg for at neste gang skal jeg være som jeg pleier, altså noe fra helt barbert til kort, etter når barnet blir født.

Noen jordmødre anbefaler å ikke barbere seg 3-4 uker før fødsel pga infeksjonsfare(men det er vel bare infeksjonsfare dersom man kutter seg eller lager rift under barberingen)..
Jeg barberer meg som vanlig- selvom jeg allerede har problemer å komme til pga den store magen :-) haha..

Noen jordmødre anbefaler å ikke barbere seg 3-4 uker før fødsel pga infeksjonsfare(men det er vel bare infeksjonsfare dersom man kutter seg eller lager rift under barberingen)..
Jeg barberer meg som vanlig- selvom jeg allerede har problemer å komme til pga den store magen :) haha..
Det handler om infeksjonsfare under/etter fødselen også, som minskes hvis man har hår, som fungerer som et ekstra forsvar for kroppen. :)

Jeg skal kutte ned skogen, og ha stubber igjen..ser for meg at det blir mye lugging der nede under fødselen..

Var ubarbert ved første fødsel og syntes det var veldig upraktisk med tanke på stell av sår etter klipping og rift.

Jeg kommer til å være ny stusset og kommer ikke til å gå få glatt;-) mer opptatt av at beina og armhuler er nogenlunde nylanserte;-)

Jeg sliter med barbering nå liksom!! Haha!
Er ikke så lett nei men utrolig hva man får til :D takler ikke ånha skog der nede så jeg fant ut at jeg kunne sitte på rompa indusje og skyve rompa litt frem. Da går det lettere enn å stå oppreist. Det avhenger jo at man klarer å sitte i dusjen og kommer seg opp igjen

Forholder meg til det som blir sagt fra sykehuset :-)

Er ikke så lett nei men utrolig hva man får til :D takler ikke ånha skog der nede så jeg fant ut at jeg kunne sitte på rompa indusje og skyve rompa litt frem. Da går det lettere enn å stå oppreist. Det avhenger jo at man klarer å sitte i dusjen og kommer seg opp igjen

Ooh, det var lurt! Jeg har badekar, så kan jo sånnsett prøve sittende der! :)

Back
Topp