Barbering før fødsel?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Ikke nødvendig og er vel ikke ønsket av helsepersonell heller. Jeg har forståelse for at mange føler på det å ikke være barbert - jeg skulle gjerne ha vært velstelt og "fin" til fødsel jeg - men kommer i grunn ikke til lenger heller... :p

Nei.
Ikke nødvendig, og ikke sunt. ;)

Jeg planla å la være å barbere den siste måneden før termin, som anbefalt.
Mini kom 3 uker før termin..
Jeg fikk skryt på føden for at jeg ikke var nybarbert pga hygiene (ja, det er faktisk mer hygienisk MED hår), og infeksjonsfare.
Jeg sydde flere sting, men det var ikke noe problem, selv med en ukes hårvekst.

Håret og utseendet var forøvrig det siste jeg tenkte på under fødselen. ;)

Er 1 mnd til termin i morgen, og jeg har tatt siste runde med barbering i dag. Ikke fordi jeg bryr meg om å være fresh på føden, men mer for min egen del (..og mannen;) )i tiden før babyen kommer :)

Nei, det går helt fint å være ubarbert. Man er jo ikke uhygienisk om man har litt hår, tvert i mot, og det er også anbefalt å la hår være hår den siste måneden før fødsel. Grenser for hvor mye det vokser på få uker også. Føler ikke helt behov for å "pynte" meg for jordmor heller. Mannen skal heller hverken se eller røre på en god stund etterpå og.

Foretrekker selv å fjerne intimhår til vanlig, og har tatt noen runder i svangerskapet og. Men fra nå av blir det 70tallstiss! :D

Nei, det går helt fint å være ubarbert. Man er jo ikke uhygienisk om man har litt hår, tvert i mot, og det er også anbefalt å la hår være hår den siste måneden før fødsel. Grenser for hvor mye det vokser på få uker også. Føler ikke helt behov for å "pynte" meg for jordmor heller. Mannen skal heller hverken se eller røre på en god stund etterpå og.

Foretrekker selv å fjerne intimhår til vanlig, og har tatt noen runder i svangerskapet og. Men fra nå av blir det 70tallstiss! :D
:D knegg :p

• Liker
Reactions: K84
Uff, jeg synes det der er helt grusomt... Kan ikke fordra hår nedentil og føler meg skitten og uflidd. Tenker også på manne blod og gørr oppi alt dette under og etter fødselen... Men vet jo at det ikke er anbefalt og er nok en grunn til det... Kommer til å ta en runde til nå snart og så får det bare stå til etterpå :(

Jeg hater å ha pels, men respekterer ønsket om at man ikke barberer, vokser der nede før fødsel. Så samboeren tar vel en runde med maskin så jeg hvertfall får ned skogen litt før fødsel.

Tar bikinilinjen :) prøver å stusse litt resten, men tenker at det sikkert ser bedre ut med skog, enn noe som er barbert i blinde, hehe ;)
Og under fødslene, så kan jeg si at jeg ikke har ofret en eneste tanke på at jeg var hårete der nede.. ;)

Jeg barberer det jeg når til. Liker ikke å være hårete, så barberer nok noen ganger til ja..

Ikke nødvendig men gjør det av egen selvfølelse. :)

Skal vokse en gang til før fødsel. Ca 3 uker før, etter det så blir det latt være hvis det gror fort ut.

Hadde jeg kommet til uten ubehag og smerter ville jeg kanskje "stusset" det verste, men det får bare være nå. Hadde ikke noen problemer med å bli sydd sist, så tviler på at lege etc bryr seg.

Nødvendig er det vel ikke. Det er heller ikke anbefalt av helsepersonell mtp infeksjonsfare.

For eget velvære har jeg bare stusset det for å ikke føle meg så alt for ufresh. Før første fødsel gjorde jeg ingenting, kan ikke påstå at jeg brydde meg noe særlig heller.

Nødvendig for andre (altså før fødsel) er det ikke, men nødvendig for meg! Hater hår der nede og syns faktisk det klør og er ubehagelig med mye hår!
Har time til voksing i slutten av denne uka, men er usikker på om det blir en til før fødsel - litt tett opptil å sette opp ny time uken før termin syns jeg..

Jeg tar nok siste runde med høvelen i helga, da er det akkurat 4 uker til termin, så får det bare vokse etter det :) er begrenset hvor mye hår det blir på en måned :p

Fikk skriv fra kk om at de ikke ønsket at vi skulle barbere oss 3 el 4 uker før termin pga infeksjonsfare. Jeg gjorde mitt siste forsøk igår på å stusse litt .hehe. så nå får det vokse som det gjør. Eg ser ikke en shit uansett.og orker ikke å speile meg og styre på. Mannen bryr seg ikke heller. Ikke ennå i hvertfall :D hehehe

Blir nok en liten shavings til før terminen som er 17.april, om jeg kommer til da :P Føler meg litt uflidd overfor samboeren, men jeg trøster meg med at han kommer til å se meg fra en mye verre side enn med litt hår nedentil :P ;)

Back
Topp