Barbere nedentil

Oktoberjenta

Elsker forumet
Er det noen som gjør det fortsatt? Sikkert dumt spm, men har lest at man ikke bør gjøre det i tilfelle det blir keisersnitt og infeksjon(?)

jeg har aldri hørt noe om det :/ så jeg raker det som kan rakes gitt :) begynner å bli en smule vrient må jeg innrømme :).

Vel, man skal vel strengt tatt ikke barbere seg når det kun er 1mnd igjen til termin...men hvor mange som følger dette og om konsekvensene kan bli så store vet jeg fint lite om....:)
Jeg har fått et eget skriv om intimbarbering:P

Veeeel....ikke gjort det før nå i sv.skapet :p men måtte rydde litt før fødselen følte jeg :p

Ja, stemmer det - at man helst ikke skal gjøre det.. Jeg har gjort det til nå, spørs om jeg orker å la være :P

Altså, har ingen alternativ enn å la være nå synes jeg da :) Men aldri hørt at man ikke skal? Hmmm... hvorfor det?

Føler meg UBESKRIVELIG lekker nå altså med andre ord! Blir en laaaaaang dusj etter at magen har sunket litt innover ihvertfall :)

Her gjør jeg det enda, men begynner jo å bli litt vrient da :P Har aldri hørt at man ikke skal gjøre det??

Her rakes det som rakes kan gitt :) Begynner å bli litt vanskelig nå da, så mannen tar stort sett leggene mine :P

Tar når det er absolutt nødvendig :p
Er ganske vrient med en mage i veien og en kropp som ikke er enig i så mye bøying og tøying om dagan. Måtte ta speil til hjelp denne uken!!

er fordi man ikke skal få infeksjon om man skulle ta keisersnitt eller noe sånt. Mener å ha lest det på en lapp jeg fikk fra legen. Har egentlig ikke tenkt noe mer på det før nå når jeg ikke klarer å se noe der nede selv lenger. Og kom plutselig på at jeg hadde lest det et sted. Så lurte på om det var mange som fulgte det da..

Sniker litt.. Syns det er ekkelt med hår der nede, og ikke minst med tanke på kjæresten.. Jeg shaver meg og kommer til å gjøre det helt til fødsel, føler meg ustellt om jeg ikke gjør det, men det er meg:) er ikke lett, men føler jeg st jeg har glemt noe sjekker kjæresten;)

Venter en liten prins 9 November ❤

Sniker litt.. Syns det er ekkelt med hår der nede, og ikke minst med tanke på kjæresten.. Jeg shaver meg og kommer til å gjøre det helt til fødsel, føler meg ustellt om jeg ikke gjør det, men det er meg:) er ikke lett, men føler jeg st jeg har glemt noe sjekker kjæresten;)

ja Føler meg kjempe ustelt også. Men har ikke helt turd å ta det, siden jeg ikke vet om det er big deal liksom. Sånn er det å være førstegangs fødende:)

Er det noen som gjør det fortsatt? Sikkert dumt spm, men har lest at man ikke bør gjøre det i tilfelle det blir keisersnitt og infeksjon(?)

Vesst det blir KS så barbere dem deg om du ikkje e godt barbert sjøl!!!!!!
Så kan egentlig ikkje forestille meg at det stemme det du har lest uten at eg veit heilt sikkert da!
Men da min fødsel nr 2 endte i akutt KS så sjekka dem om dem trengte å barbere eller om det va bra nåkk ;)

Tar når det er absolutt nødvendig :p
Er ganske vrient med en mage i veien og en kropp som ikke er enig i så mye bøying og tøying om dagan. Måtte ta speil til hjelp denne uken!!
Signerer:p

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Får eget skriv om dette om man hører til KK Haukeland i alle fall.
Skal ikke ta det nærmere enn 4 uker før termin grunnet infeksjonsfare hvis det blir keisersnitt.
Har også hørt at dersom man er relativt nybarbert og man må syes nedentil så er det stor fare for at man får mye ubehag med inngrodde hår i såret osv. Vet ikke hvor mye hold det er i noe av dette, men jeg fulgte fire-ukers regelen forrige gang og kommer til å gjøre det nå også. Blir nok en siste runde 4 uker og 1 dag før termin :P

Vesst det blir KS så barbere dem deg om du ikkje e godt barbert sjøl!!!!!!
Så kan egentlig ikkje forestille meg at det stemme det du har lest uten at eg veit heilt sikkert da!
Men da min fødsel nr 2 endte i akutt KS så sjekka dem om dem trengte å barbere eller om det va bra nåkk ;)

du skal ikke gjøre det selv pga infeksjon,men om du trenger det så skal sykehuset shave det der det trengs med skikkelig sterilt utstyr, fått klar beskjed da jeg skal enten settes i gang eller ha ks om 2-3 uker, ingen voksing eller intimbarbering pga infeksjon i oprasjonsår/rifter/eller om du må klippes. Spesielt viktig ved ks, men blir det hs å de må ta barnet ut så lar de selvfølgelig ikke vær å ta hs om du har shavet, da må de jo for barnetsbeste, så får de bare håpe at operasjonssåret gror fint uten infeksjoner.
Jeg har vokste hele svangerskapet til nå, og fått mye mer inngrodde hår og "blemmer" pga hormoner og forandringer i huden når man er gravid, så skjønner godt at man skal lavære opp i mot termin for det har rett og slett sett ordentlig forferdelig ut til tider, og har aldri hatt noe i alle de år jeg har voksa Tidligere før jeg ble gravid. Men hu påklinikken sa det var helt normalt når man er gravid pga endringer i hårvekst,hud og hormoner,samt at man blir mye klammeri nedentil og har mye mer utflod og div som går inn i hårsekkene og lager betendelser,nupper og verk. Så jeg har lagt voksing og barbering på hylla, får nok plager nedentil i forbindelse me fødsel om jeg ikke skulle få infeksjoner i tillegg, så får jeg heller se litt ustelt ut, mannen min elske meg uansett han er ikke så overfladisk av seg at litt hår sjenerte ham, og hvertfall ikke når det kan gå utover mitt vel og ve :)

Jeg fikk info om det i brevet fra sykehuset, sku ikke barbere 4 uker før, så kommer til og følge det :D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg er så enig..
Her taes det som skal taes, om det så blir en time ekstra i dusjen :p Har tidenes speil på badet for tiden til å hjelpe meg. Stress ja, men halvstelt/ustelt fikser jeg ikke. Og 4 uker uten vil jeg ikke tenke på en gang.. :( ;)

du skal ikke gjøre det selv pga infeksjon,men om du trenger det så skal sykehuset shave det der det trengs med skikkelig sterilt utstyr, fått klar beskjed da jeg skal enten settes i gang eller ha ks om 2-3 uker, ingen voksing eller intimbarbering pga infeksjon i oprasjonsår/rifter/eller om du må klippes. Spesielt viktig ved ks, men blir det hs å de må ta barnet ut så lar de selvfølgelig ikke vær å ta hs om du har shavet, da må de jo for barnetsbeste, så får de bare håpe at operasjonssåret gror fint uten infeksjoner.
Jeg har vokste hele svangerskapet til nå, og fått mye mer inngrodde hår og "blemmer" pga hormoner og forandringer i huden når man er gravid, så skjønner godt at man skal lavære opp i mot termin for det har rett og slett sett ordentlig forferdelig ut til tider, og har aldri hatt noe i alle de år jeg har voksa Tidligere før jeg ble gravid. Men hu påklinikken sa det var helt normalt når man er gravid pga endringer i hårvekst,hud og hormoner,samt at man blir mye klammeri nedentil og har mye mer utflod og div som går inn i hårsekkene og lager betendelser,nupper og verk. Så jeg har lagt voksing og barbering på hylla, får nok plager nedentil i forbindelse me fødsel om jeg ikke skulle få infeksjoner i tillegg, så får jeg heller se litt ustelt ut, mannen min elske meg uansett han er ikke så overfladisk av seg at litt hår sjenerte ham, og hvertfall ikke når det kan gå utover mitt vel og ve :)

Sånt praktiseres det no ikkje det her på sykehuset eg har født!
Har no født der 2 gang før og aldri hørt nåkka om at man ikkje sku barbere 4 uke før!!!
Å har no fått tett oppfølging fra sykehuset så on dem hadde eg regel på det går eg ut fra at e har hørt om det!
Å eg har no vært igangsatt begge gangan pga svagerskaps forgiftninng!

Så e sikkert veldig forskjellig fra sykehus til sykehus! :)

Back
Topp