Banos

KathMor

Forumet er livet
Er det egentlig veldig NEI NEI NEI? [8|]

Emma er så lei av brød, ikke noe som er godt på brødskiva lengre... Og jeg vil ikke gi syltetøy.. Og da er det lissom Banos igjen føles jeg, men mye sukker i det? Det er det kanskje Prim og? Innbiller meg det er så sunt.. hmmm....

alt med måte seier eg, prim blir jo heller ikkje anbefalt pga av sukker som du seier, variert kosthold og alt med måte så er det lov[:)]

Er det ikke bedre å gi syltetøy med mindre sukker i?
Evt. røre syltetøy selv?

Nugatti, banos, prim o.l. er ikke velkomment i mitt hus. Da får hun heller syltetøy.
Snuppa er veldig, veldig glad i egg på skiva. Kokt, stekt, omelett, eggerøre osv.. Prøvd det?[;)]

Hun eeeelsker eggg [:D] Men det går jo rett av skiva da [8D].. hmmm... røre eget syltetøy, det var jo ikke dum idee [:D].. KJøpte en boks med banos, men merker jeg er veeeldig vinglepetter gitt.... Men i mitt hode var lisom banos bedre en syltetøy... ikke det altså?

hmm jeg vet ikke jeg altså..[8|] her får han ingen av delene.. han får prim når han spiser dårlig og pga at det er jern i den..

har du prøvd å lage figurer ut av brødsliva... f.eks med pepperkake former.. kan jo hende det er litt stas[8D]

Her får snuppa prim innimellom, syltetøy får hun og. Eneste vi ikke gir er banos(har aldri smakt selv) og sjokoladepålegg. Og vi er anti på alt annet godteri. Men bittelitt sukker er jo ikke farlig. [:)] Men mose en banan og smøre på det?

ORIGINAL: schnuppaluppa

Her får snuppa prim innimellom, syltetøy får hun og. Eneste vi ikke gir er banos(har aldri smakt selv) og sjokoladepålegg. Og vi er anti på alt annet godteri. Men bittelitt sukker er jo ikke farlig. [:)] Men mose en banan og smøre på det?

Hun er i teorien lei bananer, så ikke spørr meg om hvorfor banos sku bli bra - HAHAHA [8D] Men igjen, alt er verdt et forsøk!! Prøve å mose en banan jeg [:)]

Trodde banos var akkurat det samme som Nugatti osv..??
Det er jo ikke bare sukkeret i disse som er dumt, de pleier inneholde mye mettet fett som ikke er bra for de små. Mettet fett finnes jo i allslags produkter, men disse er ihvertfall ille...

Prøv å rør syltetøy med søte bær og kansje n bitteliten skje med sukker. Faller nok i smak tenker jeg![;)]

Vi er litt sånn "alt med måte" vi da. Men De her sukkerpåleggene får hun ikke. Syltetøy kjenner hun jo fra vafler o.l. men det får hun i tilfelle bare på hytta eller på ferie. Ikke på skiva hjemme.
Hun får smake både godteri og sjokolade, brus og juice, men bare til spesielle anledninger og bare noen få biter om gangen.[;)]

tror jeg er litt mer slapp ang dette.

han får syltetøy av meg, alle sorter! Nugatti får han ikke av meg, men oldemor setter frem det (og de lærer fort gitt).

jeg selv liker jo ikke hjemmelaget syltetøy, bare blåbær. Men var ikke en dum ide for de små altså!

her får han alt. Sjokade, nugatti, prim og syltetøy. Men spiser ikke en dritt. Kun gryn og melk som går i den gutten....

Men banos? hva er det for noe??

Nei man gjør alle det man føler passer for seg, og jeg har frem til nå holdt Emma borte fra alt med tilsatt sukker så og si.. Hun får ""kanel i svingene" da når jeg lager det , og sukker på risgrøten/havregrøten [8D] og så har hu nå fått et par skiver med syltetøy av bestemor. Og så lenge hun sånn sett er fornøyd med dette har jeg ikke sett noe poeng i å introdusere henne for noe godis, søtt osv Ikke har vi trengt det i bursdager heller .. [:)] Men ja, så kjøpte jeg banos da hun har blitt skive lei, kom hjem og tenkte : dette er vel egentilig IKKE "bra" for dem [8|]... Men var kanskje kun et spørsmpl om tid før hun ble lei av bananer og leverpostei [8D]

ORIGINAL: ..christine..

her får han alt. Sjokade, nugatti, prim og syltetøy. Men spiser ikke en dritt. Kun gryn og melk som går i den gutten....

Men banos? hva er det for noe??

En gul boks som står litt sammen med syltetøyet - banan pålegg med ganske så søtt [:)]

Det finnes jo massevis av forskjellige pålegg[:)] Men jeg skjønner at det er problematisk når de spiser av pålegget! Det gjør Emmeli også, men jeg gir henne 1/3 av brødskiven, og spiser hun pålegget først, så må hun spise opp brødskiven før hun får resten[;)]

Litt flere påleggsforslag da: Go og mager-salami, smøroster på tube, makrell i tomat, gomme, rekesalat, forskjellige pølser/skinker, lett-prim, reker og majones, hjemmerørt syltetøy av forskjellige bær, hjemmekokt eplemos.....

tja... masse egentlig! Men når hun er grusomt lei av brødskive, så blir det forskjellige typer grøt og frukt i stedet! [:)]

jeg er ikke NOe streng på akkurat dette.. hun får forskjellig pålegg hele tiden, om hun er lei alt, ja da hiver jeg litt syltetør, nugatti, whatever på, så hun spiser..
hadde helt klart prøvd banos jeg[;)]

Back
Topp