Bankkonto e l til mini?

murmel

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Har dere ordnet bankkonto, fondsparing e l til mini? Noen gode tilbud?

Dette kan jo gjøres veldig enkelt ved å opprette en konto innunder nettbanken til en av foreldrene. Noen grunn til å gjøre det på annet vis?

Vi dro i banken å fikset forsikring og kontoer til begge ^^ mest fordi man må gi dem fødselsattesten pga forsikringa :-)

Jeg har bare laget egne kontoer i min nettbank :)

Har konto i deres navn i banken, så det ikke går på arv ol.. For å gjøre uttak før barna er 18 må begge foreldre være med/fullmakt. Dette for å sikre litt!

(min sparekonto som liten ble tappet av stemora mi, når fatter fant det ut hadde han ikke råd til å gi tilbake pga han fant det ut samtidig som inkassohaugen datt ut av kottet) så selvom jeg stoler hundre prosent på min mann, så skal mine barn være sikret

Mine barn har to kontoer. En i vårt navn og en i eget navn. Den i eget navn spares dåpspenger, bursdagspenger og sparebøssa. Den i vårt navn sparer vi fra egen lomme og kan dermed ta av det for å kjøpe nødvendig utstyr dersom vi må det.

Mini har ikke fått i eget navn enda, men fikser nok det i påska da vi skal til hjembygda mi. Har den banken til de andre to og.

Har tenkt å opprette en konto gjennom nettbanken. Ordner det sånn at vi begge disponerer kontoen :) husk at hvis det kontoen står i barnets navn og det etterhvert blir mye penger på den, så kan det påvirke mulighet for stipend senere..

Har egen konto til henne. Har satt inn fra bursdager o.l

Fondsparing.

Vi var i banken forrige uke og ordnet kontoer. Vi skal spare barnetrygden så vi har valgt å spare halvparten i fond og halvparten på en sparekonto. Den sparekontoen vi har valgt har et maks sparebeløp hvert år (valgte den pga høyest rente) så vi opprettet i tillegg en vanlig sparekonto som vi kan sette inn ekstra ved feks dåp, bursdag etc.

Det hun i banken anbefalte oss var å opprette konto i barnets navn, også tipset hun oss om at hvis vi var litt bekymret for at hun kom til å sløse det bort når hun ble 18 så kunne vi bare overføre det til oss før 18-års dagen :happy:

Jeg har en Sparekonto til han og faren en. I våre navn. All barnetrygden jeg får på han trekkes til den kontoen, også setter vi inn gavepenger. Blitt en god del penger allerede.:)

Vi har en sparekonto til lille i vårt navn, og vil etter hvert opprette konto til ham. På sistnevnte vil det legges inn bursdagspenger og lommepenger ol

Har konto i deres navn i banken, så det ikke går på arv ol.. For å gjøre uttak før barna er 18 må begge foreldre være med/fullmakt. Dette for å sikre litt!

(min sparekonto som liten ble tappet av stemora mi, når fatter fant det ut hadde han ikke råd til å gi tilbake pga han fant det ut samtidig som inkassohaugen datt ut av kottet) så selvom jeg stoler hundre prosent på min mann, så skal mine barn være sikret

Hjelpe meg! Verste jeg har hørt. Stjele fra et barn! Så frekt!

Back
Topp