Bankende hjerte på TUL men MA i ettertid?

stjernebarn

Forelsket i forumet
Noen som har opplevd å se hjerte banke på UL og at alt så fint ut, og så endt i MA allikevel? Leser om så mange så mister her inne at det kommer mye tanker. Har egentlig ingen grunn til å tenke det, men det blir lett å fokusere på her inne.

Kjenner jeg og bekymerer meg alt for mye for det. Men prøver å ikke tenke for mye på det- selv om det ikke alltid er så lett.

Tror nok sjansen for ma er veldig liten. Etter hva jeg har forstått minker sjansen for sa/ma til ca 5% etter å ha sett et bankende hjerte. Blir vel mindre og mindre for hver uke.

Er du langt på vei?

Dessverre ja! Var på tul 8+6 å da så alt etter forholdene fint ut. Fosteret døde 3 dager etterpå men ble ikke oppdaget før i uke 12 [emoji17] snakket med legen som tok ul på meg i går å hun sa til meg at de fikk som regel et inntrykk av at noe ikke var som det skulle på tul, å det beroliget meg litt da [emoji4] sist tul da det gikk galt fikk jeg egentlig følelsen av at hun som tok ul holdt noe tilbake å at ting kanskje ikke var som det skulle [emoji17] hadde værtfall ingen super følelse etter den ul.

Ja, dessverre. Jeg så en frisk og sprek baby i uke 14 der alt så perfekt ut. Det var min tredje tul. I uke 17 fant ikke legen fosterlyd, og de ble oppdaget MA. Da hadde fosteret dødd i uke 15, trolig pga svikt i morkaken [emoji17] Det er heldigvis utrolig sjelden at dette skjer, men noen få opplever det.

Jeg bekymrer meg for det samme. Så bankende hjerte på UL i uke 8. Nå er jeg i uke 9 og alle svangerskapssymptomene forsvant for to dager siden. Så nå er jeg bekymret. Leser jo flere steder at sjansene er små etter å ha sett bankende hjerte, så må bare prøve å ikke bekymre oss.

Prøver å slappe av men havner innom tanken av og til. Jeg er 10+5 så tenker selv at jeg er "over det verste". Symptomene kommer og går, så trøster meg med det enda [emoji4]

Ja, jeg så et bankende hjerte på tul 6+2, men utviklingen stoppet opp et par dager etter dette. Oppdaget det på neste tul i uke 9.

Dere som har mistet; beholdt dere symptomene? Kom det blødning med en gang?

Dere som har mistet; beholdt dere symptomene? Kom det blødning med en gang?

Kom aldri blødning, oppdaget det på tul. (3 uker etter at utviklingen stoppet begge gangene) Ja beholdt såvidt jeg husker de få symptomene jeg hadde. Eller, gang nr 2 var jeg kvalm i uke 5 og så ble det med det... så det var nok kanskje et tegn. Ikke vet jeg.

Jeg bekymrer meg for det samme. Så bankende hjerte på UL i uke 8. Nå er jeg i uke 9 og alle svangerskapssymptomene forsvant for to dager siden. Så nå er jeg bekymret. Leser jo flere steder at sjansene er små etter å ha sett bankende hjerte, så må bare prøve å ikke bekymre oss.
Er akkurat det samme her!

Kjenner mye på dette her jeg også. Så to bankende hjerter i uke 7. Er i uke 10+2 nå og håper vi kan få til en UL i uke 12 bare for å se at alt er bra....

Kjenner meg igjen det. Var på tul 7+4 og såg et bankende hjerte, mens nå i uke 9 er det veldig lite av symptomer igjen, og jeg har slitt veldig med kvalme og svimmelhet tidligere..

Ja, dessverre. Så to bankende hjerter i uke 8, men i uke 12 var alt stille.
Det er heldigvis veldig uvanlig. Så uvanlig at gynekologen før undersøkelsen tillot seg å kjefte litt på meg fordi jeg var tilbake igjen så fort (jeg ble satt opp til ekstra oppfølging fordi det var to, det var ikke min idé) og fortalte meg at når jeg nå en gang var der kunne jeg likevel få "hoppe opp på benken og se barna vinke" (det fikk jeg da ikke). :shifty:

Ja, dessverre. Så to bankende hjerter i uke 8, men i uke 12 var alt stille.
Det er heldigvis veldig uvanlig. Så uvanlig at gynekologen før undersøkelsen tillot seg å kjefte litt på meg fordi jeg var tilbake igjen så fort (jeg ble satt opp til ekstra oppfølging fordi det var to, det var ikke min idé) og fortalte meg at når jeg nå en gang var der kunne jeg likevel få "hoppe opp på benken og se barna vinke" (det fikk jeg da ikke). :shifty:
Så utrolig trist å høre, og fæl oppførsel på gynekologen må jeg si!

Jeg er så bekymret at jeg nå har stilt spørsmålet på både juli og august-gruppa ettersom de har kommet noen måneder lenger.

Nettopp hatt en MA, mistet symptomene ganske fort, og fikk plutselig en kjip magefølelse. Heldigvis er det sjelden med MA etter man har sett bankende hjerte :) Lykke til!
Altså "liker" på sjeldent med MA. Ikke at du hadde hatt det. Det var trist :(

• Liker
Reactions: Hl
For 10 dager siden såg jeg et bankende hjerte på ultralyd når jeg var for å få sjekket hofta mi.
I dag fikk jeg plutselige magesmerter og litt blødning, inn på sykehus og mageboerens hjerte var helt stille:sad010
Er utrolig lei meg. Må inn igjen på mandag for å sjekke hcg? Så enten utskrapning eller piller.. skulle ønske jeg ikke fikk se det for en uke siden

Last edited:
Så utrolig trist å høre, og fæl oppførsel på gynekologen må jeg si!
Han mistet heldigvis jobben og lisensen sin. Ikke på grunn av akkurat den hendelsen, men det var ikke et enkelttilfelle at han sa veldig rare og direkte gale ting til pasienter.

Back
Topp