bananvafler oppdatert!

ingvil_

Glad i forumet
BANAN!! [:)]Smakte dette på  butikken her en dag og de var KNALLGODE![:)] Smakte godt og ikke mye banan! Tenkte jeg skulle lage det i morgen for da kommer det så mange små på besøk! Kan de gomle så mye de vil [:)] (Vi voksne også[;)]) Skulle være en banan pr. egg, men er det noen som har prøvd å lage det selv? Hvilken oppskrift brukte du i såfall?

------------------------------------------------------------------

Nå har jeg laga litt vafler og de ble gode[:)] Tok bare en vanlig oppskrift og erstatta sukkeret med banan!

Det har jeg aldri lagd, men jeg har lagd vafler av spelt mel og appelsinjuice blandet med vann, og det er godt!! :) Lager mine egne pannekaker med juice og speltmel også, i tillegg til vann, egg og salt [8D]

Men banan hørtes ikke så værst ut det heller [:)]

ORIGINAL: ~Lilla Gumman~

Hørtes godt ut med banan!! Det må jeg prøve neste gang[:)].

Ellers liker jeg godt disse vaflene.. Gode å ha i matpakka på jobb/skolen.

3 egg
4 dl blåbærbiola
1 dl sammalt hvete fin
1 dl hvetemel
kardemomme etter smak

Bland ingrediensene til en jevn røre. La røra svelle noen minutter, da de blir enklere å steke dem. Pensle jernet med litt olje eller margarin. Stek vafflene, og fyll dem med brunost eller annet favorittpålegg. Et også godt å ha litt revne gulrøtter i røra.

de hørtes gode ut!! skal prøve å smelle sammen en liten bananrøre nå og se om de blir gode[:)] litt kjipt å stå med DEN røra i morgen som smaker pyton[;)]

ORIGINAL: ingvil_

Hørtes godt ut med banan!! Det må jeg prøve neste gang[:)].

Ellers liker jeg godt disse vaflene.. Gode å ha i matpakka på jobb/skolen.

3 egg
4 dl blåbærbiola
1 dl sammalt hvete fin
1 dl hvetemel
kardemomme etter smak

Bland ingrediensene til en jevn røre. La røra svelle noen minutter, da de blir enklere å steke dem. Pensle jernet med litt olje eller margarin. Stek vafflene, og fyll dem med brunost eller annet favorittpålegg. Et også godt å ha litt revne gulrøtter i røra.

de hørtes gode ut!! skal prøve å smelle sammen en liten bananrøre nå og se om de blir gode[:)] litt kjipt å stå med DEN røra i morgen som smaker pyton[;)]

Da vil jeg gjerne høre hvordan de smakte!![:)] Har ikke bananer nå, så vaflene vi spiste i kveld var ikke så spennande som de sikkert hadde blitt med bananer[:)].

røra står å sveller nå så skal si fra jeg[;)]

Takk for oppdatering ingvil_!![:)][:)]

Ja, da skal jeg også prøve med litt bananer i røra neste gang. Hvor mange bananer tok du oppi istedet for sukker?

en halv på ett egg, men tror jeg tar en hel pr. egg neste gang! suser den i mikseren først så jeg er sikker på at det ikke blir klumper!

Back
Topp