Banantrikset

• Trådstarter Trådstarter EJ
  • Opprettet Opprettet

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Har alltid HATA å kjøpe banane fordi dei blir sååå fort overmoden, brune og ekkle! Men A elskar bananer og eg har derfor kjøpt to og to bananer - altså eg må i butikken annakvar dag. Til og med da blir den eine banana brun! :o

Meeen! Så høyrte eg på radioen her om dagen, eit gammalt kjærringtriks som skulle halda bananer gule og fine mykje lengre. Var snakk til opp mot fem (!!!!) dagar! :o Haha! DET FUNKAR IKKJE! Tenkte eg, men jaggu skal eg prøva!

På butikken og kjøpte tre bananer, kom heim og surra plastfolie rundt stilken - slik som dei sa.

Trur du det funka? Oh Yes!! Det funkar!! Banene held seg mykje lengre!!!

Store barn, små gleder ;)

Last edited:
Åh det må jeg prøve. Jeg spiser bare gule bananer!

Dette må prøves :-)

Jeg putter de i kjøleskapet jeg. Vet man ikke skal gjøre det, men takler ikke overmodne bananer. Hvis de ligger mange dager, så blir de brune på utsiden. Noen dager går helt fint, om de er brune på utsiden, så er de helt fine inni :)

Det må jeg teste :) Takk for tips!

Gjør ikke noe at de er bruke nei:p men best når de er brune utenpå men ikke blitt brune inni:)

Æsj! :P Blir såååå skeptisk til dei om dei er brune på skallet :P

Btw: ikkje et tuppane på ein banan.

Har alltid banan i pose om jeg har det med i veska eller sekken. Da holder den seg helt fin! :)

Liker de best litt grønne jeg :p

Må ikke være for grønn, men akkurat på grensa mellom grønn og gul. Slik at det er litt tyggemotstand :)
Samme her. Ellers er de alt for søte! Men bør ikke være for grønne for da er de "tørre". Og så gir modne bananer forstoppelse, mens umode er mer lakserende ^^

• Liker
Reactions: BMC
Back
Topp