Bananfluer!

Råsa Muffin!

Gift med forumet
To sjeler med samme tanke - så da blir dette bananflue tråd [8D]
Noen som har klart å kvitte seg med det før?? [:)]

To sjeler og en tanke... vi får bare skrive her.

Bananfluer er vi plaget med også - har prøvd alt: zalo og eddikvann, fluesmekke, pakke bort all frukt og brød, skrubbe kjøkken og spisestue, støvsuger, ja, alle kjerringråd jeg har funnet på nettet. Nå går jeg bare og tenker at frosten får gjøre jobben - så snart det blir skikkelig kaldt ute skal jeg kjøre heftig utlufting, for kreka skal visstnok ikke tåle kulde (selv om jeg begynner å mistenke at de, som kakkerlakkene, vil overleve en atomkrig!)

Jeg begynte å skrive i din, men så slo datan seg av, så skriver på din - kan ta om bananfluer her [8D] 

Såpass ja [:-] Ingen håp da asså - har hørt man kan sette ut ett glass med hvitvin, for det gr de visst oppi. Så skal prøve det, men jeg fatter ikke hvordan de blir fler og fler og fler når vi drreper dem hele tiden og vasker ovveralt [:-]

Haha! Gjett hvilken tråd jeg skulle inn å skrive nå.. [:D]
Men her og er det likt.. Jeg vasker og skrubber og skyller vasker og rør med klor, men de er fanken ikke å bli kvitt!!! [:'(]
Så har hatt samme tanke som deg lenemor.. Rett og slett fryse dem ut!

Det virker som om jeg har vært heldig. Jeg har hverken erfaringer eller tips, men håper i allefall at de lar seg fryse ut.

Vi blir kvitt driten!!! Aner ikke hvordan... men det å ha bananer i kjøleskapet er et triks her! Er kanskje ikke så alvorlig rammet?[8D]

ORIGINAL: Actrine

Vi blir kvitt driten!!! Aner ikke hvordan... men det å ha bananer i kjøleskapet er et triks her! Er kanskje ikke så alvorlig rammet?[8D]

prøvd - uten hell[:'(]

Tror ikke trivselen for bananfluer er så stor her! Du må slutte å være hyggelig mot dem!
Avvis dem, vær konsekvent (ikke la de sove i sengen osv..) Tenk at det kan funke å bruke barneoppdragelsen....[8D]

Tror ikke trivselen for bananfluer er så stor her! Du må slutte å være hyggelig mot dem!
Avvis dem, vær konsekvent (ikke la de sove i sengen osv..) Tenk at det kan funke å bruke barneoppdragelsen....[8D]

Hva skjer da? Går de inn i kjøleskapet? [:-]

Jeg har kjøpt insektspray til stueplantene. Hjalp veldig. Fluene var nemlig veldig glade i orkideene (som lot dem sove i sengen osv...[8D]). Så jeg oppdrog Orkideene til å være bedre foreldre siste år og da ble det bra.

Har andre planter også som fikk lufte seg ute hele sommeren. Fikk en gang spray da de fikk flytte inn igjen. Så heller ikke der er det noe trivelig miljø.

Og så har avløpene fått plumbo noen ganger.

Jeg så et tips på et hageprogram her.. At hvis man er plaga med bananfluer burde man skaffe seg sånne kjøttetende planter, for de er veldig glade i sånne fluer.. :P Hehe

ORIGINAL: Råsa Muffin!

Hva skjer da? Går de inn i kjøleskapet? [:-]

Fluene liker ikke kjøleskapet! Litt vanskelig å finne varme klær i fluestørrelse her i området! utsolgt visstnok..[8|]

Back
Topp