Bananflekker!

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Hvordan får dere bort bananflekker på klærne? Er håpløst å få bort jo!

millemari skrev:
Hvordan får dere bort bananflekker på klærne? Er håpløst å få bort jo!

Takk! Jeg trenger også råd, tror jeg har prøvd det meste nå...

Håper noen har et godt svar!

Det trenger jeg også svar på, så håper noen har noen gode tips :-)

Har dere prøvd å våte ut flekken, så legge den i vasken, strø litt Vanish pulver på og la det ligge et par timer?

Så slenger dere det i vaskemaskinen, og deretter bruker dere OMO + Vanish pulver og kjører på så varmt vann som plagget tåler..

Det bruker å ta de fleste flekker her, men hvis det er ull så ikke la det ligge med vanish kjempe lenge for da blir det hull :P

Dette tar alle flekkene jeg har vært bort i. Lykke til

Har aldri hatt noen problemer med bananflekker, men blåbær og granateple derimot! Det er det bare å drite i få vekk. Jeg har prøvd det meste der :-P

Men hva med å gni flytende omo ev zalo på flekken og la det ligge ca en halvtime før du slenger det i maskinen? på 60 grader (hvis plagget tåler det).

både banan og fersken/nektarin er såååå vanskelig å få bort!!

Jeg har ikke barn, men jeg har en samboer som på død og liv skal trene i møkkete områder (hva skjedde med å jogge på skogsveien, MÅ man egentlig løpe over myra????), og jeg har konvertert til flytende vaskemiddel:
Skyll plagget, hell på flytende vaskemiddel, la virke en stund (i min verden er det alt fra 30 minutter til 4 episoder med Grey`s, litt avhengig av når jeg husker at jeg har lagt plagget til "vask") og sleng det i maskina på så høy temp det tåler.
Usikker på om det funker på banan, men det funker på tran. Som ikke havnet på klærne til samboer mens han løp over myra, men som heller havnet utover mine klær da tranflaska knuste litt mye...

Back
Topp