Bambling

Solis*

Glad i forumet
Hei

Jeg har ikke vært her på evigheter og har heller ikke lagt merke til deg på putekrigerne. I dag så jeg plutselig at Leander har fått skinne. Husker ikke at han hadde det da jeg traff dere i sommer. Mange spm som dukker opp og bra at det er flere her med skinne barn. Håper han aksepterer det bra og at det er fint med dere. Konstanse fikk av gipsen 7 juni og slapp skinne, heldigvis, hun har jo vært behandlet fra hun var født. Har vært på kontroll og det har gått litt tilbake men ikke så mye at det må behandles, skal på ny skjekk om 4 mnd. Så du hadde skrevet at alt har vært fint hele veien frem til juli. Du skev også at han stod før han fikk skinne og lurer på om de har sagt noe om at det kan ha noe med tilbake gangen å gjøre. Mi har akkurat fått interessen for å stå litt, var jo helt slapp i beina etter gipsen. Nå er jeg livredd for at dette skal før til at det går mer tilbake. Så bra at det går fint med han i bhg. Jeg skal være hjemme ett år til så vi bare koser oss, mens storebror har begynt på skolen.

Klem Sølvi:)

Ja vi får bare håpe på det beste. Er jo inne til gjevnlige kontroller og skal fortsette til hun er 2 år, så det bli ihvertfall oppdaget. Må bare følge med henne og se om hun belaster begge bena likt. Hadde verre grad på ene siden. Hun står ikke på egen hånd ennå, men vil stå i fanget og opp etter sofa ryggen. Ligger etter i utvikling sånn sett for det er det jo vanlig at de begynner med rundt 4-5 mnd. Idag krøp hun fremover for første gang, stått på kne lenge men kun skubbet seg bakover. Hun sitter mye og ofte med bena rett ut til sidene. Skikkelig myk så spagat er ikke noe problem [:D] Vittig å se når hun setter seg opp, ligger på magen og skyver seg opp mens hun vrir beina rett ut på siden og rundt, blir nok turner eller slange menneske[;)] 

Du må ikke bekymre deg om dere må ha gips. Det var kjedelig og tungvindt, men helt overkommelig. Det eneste jeg savnet var å kunne bade henne og å ha på henne skikkelige klær. Bedre med gips i noen mnd enn skinne i ett år.

Det var skålene som var hovedproblemet her også, med litt skeiv vinkel på ene siden. Vi har gjevnlig oppfølging hos fysioterapeut, men hun følger bare med på utviklingen. Tror ikke hun har så mye erfaring med hd barn. Hun har ikke sagt noe om øvelser, men veldig opptatt av at hun skal samle beina i krypestilling og når hun stå. Dette er letter sagt enn gjort, siden hun er ganske bredbendt[:D] Stresser ikke med noe, lar henne ta alt i sitt tempo. Det er jo lille jenta mi og hun trenger ikke bli stor for fort, blir nok siste her.

Så rart at dere ikke har fått vogn ennå. Vi kunne få vår på dagen, så skulle de ordne alle papir i ettertid. Fikk heldigvis ikke behov for tvillingvogn siden hun passet i storebrors gamle quinny. Ta kontakt med ergoterapuet hvis dere har det i kommunen, de skulle ordnet dette for dere.

Back
Topp