Balansesykkel

Ikke på den, men på den fra Biltema. Koser vel 499, men fader det tror jeg var den beste innvisteringen (hvis man kan kalle det for det) vi har gjort 3årige seilte ned bakker, men beina ut til siden etter en dag.
En flott måte å lære seg balanse og evnen til å kontrollere fart.
Kjempe greier altså.

Ikke akkurat den, men vår heter også Kettler, og den er da helt grei.

Frøkna fikk ikke dreisen på den i fjor, tror kanskje hun var for lang, men det spilte vel også inn at hun syns det var vanskelig. Det kom antakelig av at vi hadde såvidt litt motbakke, og så orket hun ikke mye før hun gav opp. I år tenkte jeg at sykkelen nok var alt for liten, og attpåtil er det grusvei her vi bor nå, men vesla ville prøve. Etter to dager for hun av gårde i full fart, selv i motbakke. Så jeg har stor tro på de der, bare merk at det kan være lurt å begynne på vei som enten er helt flat eller med såvidt nedoverbakke.

Last edited:
Vi har en billig og en dyr løpesykkel. Puky til 799 ser knapt brukt ut, lillesøster bruker den nå, og den billige (men ikke kettler, annen ukjent type) ser ikke ut etter 1 mnd med storesøster. Angrer på at jeg ikke la mer i den! Akkurat kettler har jeg altså ikke erfaring med, men kan varmt anbefale puky. De er på tilbud et sted også mener jeg, prøv å google. Og konseptet løpesykkel/balansesykkel er genialt. Toåringen her er rå... :)

Gutten min har en fra biltema:) bi er velsig fornøyde, fikk den i fjor og er så god som ny:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har den grønne fra Biltema, som det er linket til litt lengre opp her i rosa.

Superfornøyd med den. Begge guttene her begynte å sykle på vanlig sykkel uten støttehjul første gang smde prøvde :) takket være de løpesykkene, fordi de lærer seg med en gang å sette ned beina framfor å støtte seg på støttehjulene.

Back
Topp