Balanse fast føde og mme

Abcdefg000

♡2014♡2023♡
Junibollene 2023
Håper noen ka gi meg svar! Ellers har vi time med hs om ti dager. :)
Babyen spiser velling på formiddagen og en liten skål havregrøt på ettermiddagen. Han får smake på diverse frukt, grønt, m.m. Dette er ca én teskje om dagen. I tillegg, blir det 6-7 flasker mme ila døgnet (1200-1400ml).

De siste par dagene har babyen vist tegn til å være sulten, og da lurer jeg på om vi skal øke mengden fast føde eller gi mer mme? Han er straks 5 mnd.
 
Jeg har fått beskjed om å gi mer mme da de ikke skal ha for mye fast føde før 6mnd.


Takk for svar! Det er det jeg har gjort i vente på time hos hs. Men nå er vi oppe i voldsomme mengder. I går (+i natt) ble det 1600ml mme utenom grøten. Håper han ikke tar skade av det.
 
Takk for svar! Det er det jeg har gjort i vente på time hos hs. Men nå er vi oppe i voldsomme mengder. I går (+i natt) ble det 1600ml mme utenom grøten. Håper han ikke tar skade av det.
Tror vi er på noe sånt her og. Får 240ml hver gang han er sulten (ikke alltid han drikker opp), og det er gjerne 6x ila dagen. Han får også mye svisker og en god porsjon grøt.
Det «verste» som kan skje er vel at baby blir litt feit, haha, men det ser de lett på hs :)
 
Tror vi er på noe sånt her og. Får 240ml hver gang han er sulten (ikke alltid han drikker opp), og det er gjerne 6x ila dagen. Han får også mye svisker og en god porsjon grøt.
Det «verste» som kan skje er vel at baby blir litt feit, haha, men det ser de lett på hs :)
Det er virkelig beroligende å høre at det er flere babyer som spiser så masse! Babyen min er overraskende slank til tross for så mye mat (forhold vekt/lengde), så jeg personlig er ikke bekymret for overvekt, men men. Han er liksom aldri mett. :hungover: Kan det være en økeperiode?
 
Kan være, så lenge baby er fornøyd og ikke overvektig vil jeg ikke tro du kan fore han for mye nei. Blir litt som en baby som vil ha pupp, de regulerer det selv
 
Back
Topp