Baktankene ved navnevalget

har ikke bestemt oss for navn,
men blir et vi begge liker.

Vi klarer ikke å finne noe navn vi liker særlig godt, så vi har et lite problem...[&:] Eneste er at det hadde o vært koselig å kalle opp igjen pappa og bestefar, som da blir Rolf-Kristian [:)] Men jeg syns ikke det er spesielt fint da, men tenker at man blir jo vant til det [8D] Noen synspunkter på navnet???

Jeg heter opp igjen etter mamma og hennes foreldre, og det gjør gulljenta mi også-
Besteforeldre: Astrid og Syver
Mamma: Aase Synnøve
Jeg: Anne-Stina
Gulljenta: Anne-Sofie

Vi er ikke 100% enige ettersom vi har VIDT forskjellig smak, storebror er oppkallt etter oldefar(mellomnavnet hans) så alle forventer at frøkna skal få oldemor sitt mellomnavn, eneste vi er enige om er at det bør kunne utales på engelsk og passe sånn nogenlunde med etternavnet vårt

Hitil er Amelia det eneste vi er enige om, jeg hadde det som mitt abosolutte hvis jeg får en datter navn fra jeg gikk på barneskolen og leste om Amelia Earheart og helt frem til gravidhormenene tok meg og jeg falt pladask for ett annet navn sambo HATER[:'(]
Men vi får se er da fortsatt tid igjen til å diskutere navn[:D]

Vi snakket først om Isabelle eller Isabella. Men mammaen min heter Anne-Lise og mammaen til sambo
heter Anne Marita, og siden begge heter Anne så vi bestemte oss for at jenta vår skal hete Annabelle 
Er ikke så mange som heter det og vi ELSKER navnet begge to[:D]

Jeg selv er oppkalt etter både mormor og farmor, så jeg heter Ingrid Synnøve[8|][8|]
Bruker bare Ingrid da[8D]

Helt ærlig; etter å ha lest navnet Edward sikkert 5000 ganger (etter å ha lest Twilight-bøkene et par tre ganger) så spurte jeg mannen min om hva han syntes om navnet... han syntes det var litt teit siden det ikke var noen tvil om hvor jeg hadde navnet fra... men så plutselig syntes liksom begge to at det var det navnet vi likte best, og at det passer bra til brorens navn og vårt etternavn (mannen er britisk-norsk med britisk etternavn). Nå er jeg helt fortapt i navnet, og vi er begge ikke i tvil om at dette var navnet for oss.

*poff* [:D]

ORIGINAL: lillemille88*

Vi snakket først om Isabelle eller Isabella. Men mammaen min heter Anne-Lise og mammaen til sambo
heter Anne Marita, og siden begge heter Anne så vi bestemte oss for at jenta vår skal hete Annabelle 

Jeg selv er oppkalt etter både mormor og farmor, så jeg heter Ingrid Synnøve[8|][8|]

Åååh, det er så fiiint!

Storebror heter Axel Remy. Remy er også mellomnavnet til pappan. Og Axel er fra Axel Foley i Beverly Hills purk [:D]
Dette navnet var vi enig om med en gang og vi elsker det begge 2.

Meeeeen nå har vi ikke peiling på hva lillebror skal hete. Har jo brukt opp favorittnavnet [:)]

Jeg liker Tobias veldig godt, men har ikke fått barnefar helt på gli ennå [;)]

Kommende storesøster heter Vilde Marianne (Marianne oppkalt etter min mor) og når hun var liten kalte vi henne for Vilde Matilde fordi det rimet litt. Vi forelsket oss så mye i Matilde at vi bestemte oss for at dersom vi noen gang skulle få en jente til skulle hun het Matilde. Alle vi tre har mellomnavn, så ville jo nesten være litt urettferdig mot lillesøster om ikke hun også skulle få det. Vi syntes det var veldig vanskelig å finne et mellomnavn som passet Matilde, men kom til slutt fram til at Viktoria passet veldig godt.

Så vi får da VM Larsen-Trygstad og MV Larsen-Trygstad [:D][:D][:D]

Før vi fikk vite kjønnet bestemte vi oss for at sambo skulle bestemme gutte navn og han ville kalle opp ungen etter bestefaren/oldefaren som ble skutt i krigen, og han het Martin!
Jeg fikk bestemme jente navn og satt leeenge ute med mamma og tenkte på det der, så til og med i navneboka om det var noen fine der. men siden jeg helst ville ha dobbel navn fant jeg egentlig ingen..[:-]
Jeg spurte mamma og hun kom med Thea Emilie som bare var et navn hun kom på helt ut av det blå, og jeg falt for det med en gang! sendte melding til sambo og spurte han med en gang og han var enig

Senere da vi skulle på UL spurte vi om kjønn og fikk vite at det var en JENTE ! jeg ble jo kjempe glaad og selvfølgelig ble sambo det også[:D]
Hadde vært arti med en gutt også siden vi bare er jenter i familien! har 5 søsken selv og sambo har bare en bror[8D]

ORIGINAL: Krøsamaia

ORIGINAL: lillemille88*

Åååh, det er så fiiint!

Ja hihi Er veldig glad for at vi ''kom på'' det navnet[:D]

Vi har blitt enige om Kristian Storm.
Kristian er det flere i min familie som het, men vi valgte det mest fordi vi liker det godt begge to.
Storm er etter mannen min sin farfar. Han skulle døpes Storm, men foreldrene fikk ikke lov til det. Så han het Alf Ludvik på papiret, men alle kalte han Storm. Nå er det lov å hete Storm og da er det moro å bruke det.

Jeg ville egentlig at han skulle hete Storm Kristian, men mannen min var litt skeptisk til å ha det spesielle navnet som fornavn. Vi kommer nok til å bruke Kristian stort sett.

Hadde det blitt ei jente til, skulle vi kalle henne Jenny Sofie. Jenny etter mannen min sin mormor og Sofie fordi vi liker det.

Snuppa heter Ingrid Elise. Ingrid etter min mormor (Ingjerd) og mannen mins farmor (Ingrid). Elise er etter meg, og jeg heter Lise. Elise het en av mine tippoldemødre også tror jeg.

Vi har valgt vanlige norske navn, fordi vi har det selv. Lise Kathrine og Sindre heter vi. Det hadde blitt helt kræsj med navn av typen Renè, Michelle, Dennis for oss.

Jeg foreslo etter maaange navnevalg, Fillip. Sambo likte det utrolig godt, så da var vi plutselig enige. Men sambo ville så gjerne oppkalle lillegutt etter familienavnet som har vært i familien hans jaffal siden hans oldefar. Det samme navnet ligger i min familie helt tilbake til jaffal MIN oldefar. (Alle førstefødte gutter på begge sider har dette navnet helt ned til min samoer, og min bror. Det vil si faktisk 8 stk tilsammmen med min å hans familie som har dette til første- eller eneste navn) Dette navnet er da Carl. Så da blir det litt naturlig å la vår førstefødte gutt hete det samme. Så da blir det Carl Fillip. Jeg måtte tygge lenge på navnet for å akeptere navnet, men nå er jeg så vant til det til å kalt baby i magen dette siden uke 15[:)] Blir å kalle ham mest for Fillip, men besteforeldre blir å bruke Carl Fillip mer. Så da har han familienavnet med seg, så han kan velge selv hvor aktivt han kommer til å bruke førstenavnet sitt, selv om vi andre kommer mest til å si Fillip[:)]

Back
Topp