Bakst til fryseren

Saskia

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Aprillykke 2017
Maiblomstene 2017
Jeg har fått noen ledige dager, og har lyst til å bake litt saker som kan ligge i fryseren til etter fødsel. Noen tips til hva jeg burde lage? Både søtt og salt :)
Pizzasnurrer og hveteboller er allerede på listen. Andre forslag?
 
Jeg har bakt horn med ost og skinke. Og noen horn uten fyll. Kanel snurrer, skogsbærsnurrer og skoleboller.
Åååå, den som hadde så stor fryser!
Jeg har tenkt å bake ost- og skinkehorn, bla annet for å kunne ta med i fødebagen.
Andre forslag kan være müsliboller, med rosiner, tranebær, nøtter eller andre digge ting?
 
Hehe.. Jeg har liten fryser,så da jeg fikk bakeånden over meg en dag, ble både magen og fryseren sprengt :hilarious:
Derfor har jeg gått over til å bake kjeks nå. Har bare bakt en porsjon. Høres jo ut som om jeg har tatt helt av :hilarious::joyful:
 
Jeg bakte kanelsnurrer.... Meeen så har kjæresten min sluttet å snuse siden vi skal ha barn, og da er han ofte på utkikk etter noe annet å putte i kjeften så nå er det bare en liten igjen :p

Har også liten fryser, så har bakt sjokoladekjeks. Det tar lite plass. Og pizzaboller :)
 
Hva med krydderkake? Enkel å lage i langpanne og er god og saftig når du tiner den. Jeg bakte også grove rundstykker, pizzahorn og ciabatta, men åt det opp før fødsel :rolleyes:
 
Jeg hamstrer alltid opp med gulrotkake i langpanne. Synes den oppskriften fra Søte Gleder er veldig god (men dobler glasuren). Deler opp i tre eller fire og fryser ned. Og har alltid en haug med brød i fryseren. Ellers var det jo mange gode tips i denne tråden! Namnam!
 
Jeg har laget horn m/ost og skinke, grove horn uten fyll, sjokoladekake i langpanne og kanelboller :happy:
 
Jeg blåste en pakke med egg som skal bli en reall mengde vaffelrøre som blir puttet på flasker i frysen. Orker ikke bake noe da det vil friste for mye og med svangerskapsdiabetes er det ikke rom for synding på bakst:chicken::dead:
 
Jeg blåste en pakke med egg som skal bli en reall mengde vaffelrøre som blir puttet på flasker i frysen. Orker ikke bake noe da det vil friste for mye og med svangerskapsdiabetes er det ikke rom for synding på bakst:chicken::dead:
Så kjempelurt! Dette tror jeg at jeg skal gjøre også :) Nå er det ostehorn i fryseren, og en hvetebakst på heving, så her blir det ihvertfall litt kos som kan tines ved behov :)
 
Har absolutt ingenting i fryseren, selv om jeg kunne hatt plass til haugevis. Næh, de som vil serveres, får ha det med seg selv :p
 
Liker ikke å ha unødvendig søtt liggende. Men lasagne, rundstykker, knekkebrød, gryteretter osv er fint å ha i fryseren.
 
Jeg skulle ønske jeg rakk å gjøre dette før jeg fødte! Hadde vært så praktisk å ha fryseren full :D Dagene går med til bleieskift, amming og prøve å sove litt selv.. heldigvis er babypappa flink til å mase om at jeg må hvile.
 
Back
Topp