Bakovervendt sete og stort barn

Pin-up

Forumet er livet
Jeg har en gutt på snart to og et halvt som til nå har sittet bakovervendt i Besafe x3i, og vi har vært veldig fornøyde med setet. Dessverre går det bare opp til 18 kilo og gutten veier allerede snart 17. Det er ikke aktuelt å snu ham, så vi må ha nytt bakovervendt.

I tillegg til at det (selvsagt) må være sikkert både ift front- og sidekollisjon bør det være romslig og godt for en stor unge. Setter pris på tips til et godt sete :-)

Vi er veldig fornøyd med besafe isi plus:)
Det går opp til 25 kg.

Vi har besafe izi pluss til vår toåringen. Han er en stor gutt. 15,5kg og 93cm lang. Han sitter godt i det og har greit med plass enda.

Vi har hatt unger i maxway til de ble 5,5-6 år og enda god nok plass, men da fikk de beltestol.

Mine har dog vært av den slankere typen. Der vekta er noe av det som holdt meg fra å snu dem før

Vi har axkid duofix og kjempe fornøyd, får minus på tester pga det kan festes med ISOfix (opp til 18 kg) og belte (opp til 25 kg) samt kan brukes begge veier men for oss er det kun aktuelt å bruke bakovervendt. Snuppa på 4 har god plass og sitter fint et år til :)

Ellers er Britax fine seter som ofte er romslige, går opp til 25 kg og gjør det bra i tester :)

Eldste vår var ei "stor" jente. Hun satt i
Britax Multi Tech
Britax MaxWay
Britax Two Way Elite

Veldig fornøyd med izi plus. Vesla her er 102cm og sitter veldig godt i det, god plass!

Fant akkurat ut at jeg ikke har satt nakkestøtta på det høyeste enda heller, så den stolen kommer til å vare lenge hos oss! Hun er snart 3,5, men kan nok bruke det leeeeenge, er bare 15kg..

Britax maxway, byttet fra besafe izi combi til det når eldste var 2 år. Kjøpte maxway til minsten også:) Veldig fornøyd! Tar liten plass men god plass til barnet!

Vi er veldig fornøyd med besafe isi plus:)
Det går opp til 25 kg.
Signerer denne, vi er veldig godt fornøyde med vårt besafe izi plus-sete. Festes med forankringsseler (medfølger) og bilens egne setebelter.

Back
Topp