bakovervendt sete med isofix

LadyMom

Gift med forumet
Vi har nå fått ny bil med isofix :O) :O)

Vil kjøpe nytt sete til småen, men hvilke seter er bakovervendt med isofix? Går det evnt an å snu dem senere?Han er 2.5 år. Tror han har passert 15 kg nå...

Vi har Besafe Izi kombi X3 bakovervendt med isofixfester til vår på 2 år og 3 mnd. Sitter kjempe fint i det, og kan nok sitte der en god stund enda. Det går opptil 18 kilo. Det er et kombisete, så kan sånnsett brukes forovervendt, men det er ikke anbefalt å bruke kombiseter forovervendt, da er det bedre med et rent forovervendt sete.

Kjøpt et rent bakovervendt sete til han du, også når han skal snus bytter dere til beltestol.

Det er ikke anbefalt å ha slike kombiseter framover. Britax har mange gode seter opp til 25 kg bakovervendt. 

Men hvilken stol har han nå? Dere må jo ikke feste med isofix hvis dere har et sete fra før.

hvis han er 15 kilo nå vil jeg egentlig si det er bortkastet å kjøpe nytt sete med isofix. Bakovervendte seter med isofix går kun til 18 kilo.

**Moonlight** skrev:
hvis han er 15 kilo nå vil jeg egentlig si det er bortkastet å kjøpe nytt sete med isofix. Bakovervendte seter med isofix går kun til 18 kilo.

Sign.
Vi tenkte også på å bytte av samme grunn. Men når jeg fant ut at isofix kun går til 18 kg, da er det ikke vits!

Vi har et Britax som kan brukes begge veier og et Besafe som kan brukes begge veier.Men siden bakovervendt isofix bare kan brukes opp til 18 kg, så er det like greit og fortsette med de vi har. Vi venter en ny liten nå i sommer, så om vi hadde kjøpt et bakovervendt med isofix,så kunne jo denne brukt det når den tid kommer... Jeg har sett så frem til ny bil og isofix :O)

Det kan jo ta kjempelang tid fra 25 til 18 kg da.
Vi har axkid og er kjempefornøyd med det =)

og når en er 18 kg så går en vel over til beltestol, eller? Vet det varierer,men hvor gammel er en ca da?

LadyMom skrev:
og når en er 18 kg så går en vel over til beltestol, eller? Vet det varierer,men hvor gammel er en ca da?

Her satt eldstemann bakovervendt så lenge det bakovervendte sete som gikk opp til 25 kg passet. Han var 6 år, over 120 cm og 23-24 kg da han ble snudd. Så lenge barna har det fint er det ingen grunn til å snu før setet er utvokst :) Fireårsgrensen er en minimumsgrense så det er ingen fare å ha barnet bakovervendt lenger om det lar seg gjøre.

Tenker forresten som de andre at jeg nok heller hadde gått for et bakovervendt sete som går til 25 kg enn et bakovervendt sete som bare går til 18 kg m/isofix.

Om du vill ha ett sete med Isofix, men også skal gå lengst mulig i vekt. Så er det vel bare ett sete du kan kjøpe tror jeg. Så er det dette http://www.google.no/search?hl=no&client=safari&gl=no&biw=480&bih=269&tbm=isch&sa=1&q=axkid+kidzofix&oq=axkid&aq=1L&aqi=g-L2&aql=&gs_l=mobile-gws-serp.1.1.0i19l2.4186.4326.0.10671.2.2.0.0.0.0.354.354.3-1.1.0...0.0.CmE3gkGG3CI&mvs=0#p=0 Vi har dette, veldig fornøyd. Stort å fint sete der min fireåring kan sitte veldig lenge til. Isofixen går ikke lenger enn til 18 kg, men etter 18 kg kan du feste det med belte frem til 25 kg bakovervendt. Jeg har får ikke sagt nok gode ord om dette sete. Den har alt som alle andre seter. Vi har også britax multitecen og i det sete må vi snu han pga store ubehag:(

Back
Topp