Bakovervendt livmor

meteorit

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg har fått vite ved GU at jeg har bakovervendt livmor. Leser litt på forum om andres erfaringer av dette, men finner ikke så mye om det. Noen opplever mye smerte, treg mage ol.
Men hva med selve tiden man går gravid, og ikke minst fødsel? Noen som har erfaring, eller som selv er førstegangsfødene med bakovervendt livmor?

9+5
 
Jeg har fått vite ved GU at jeg har bakovervendt livmor. Leser litt på forum om andres erfaringer av dette, men finner ikke så mye om det. Noen opplever mye smerte, treg mage ol.
Men hva med selve tiden man går gravid, og ikke minst fødsel? Noen som har erfaring, eller som selv er førstegangsfødene med bakovervendt livmor?

9+5

Har også fått beskjed om at jeg har det. Sliter ikke med treg mage eller noe annet i den forbindelse, i så fall det motsatte ;-) Har født, og da var ikke det tema i det hele tatt. Kan være litt vanskeligere ved ultralyd, ellers tror jeg ikke det har så stor betydning :)
 
Har også fått beskjed om at jeg har det. Sliter ikke med treg mage eller noe annet i den forbindelse, i så fall det motsatte ;-) Har født, og da var ikke det tema i det hele tatt. Kan være litt vanskeligere ved ultralyd, ellers tror jeg ikke det har så stor betydning :)

Bar forresten forrige barn veldig inni kroppen, fikk ikke en typisk struttende mage før helt på slutten. Kanskje noe som KAN påvirkes litt, siden livmoren vender bakover-innover i kroppen? Bare en tanke.
 
Bar forresten forrige barn veldig inni kroppen, fikk ikke en typisk struttende mage før helt på slutten. Kanskje noe som KAN påvirkes litt, siden livmoren vender bakover-innover i kroppen? Bare en tanke.

Kan det tenke seg at vi med bakovervendt livmor vil kjenne svangerskapet bedre på kroppen / inne i kroppen, enn de med forrovervent livmor?
 
Kan det tenke seg at vi med bakovervendt livmor vil kjenne svangerskapet bedre på kroppen / inne i kroppen, enn de med forrovervent livmor?

Haha! Interessant tanke. Vil vel si nei. Tipper det hadde vært noe form for info om det da. Jeg vil på egne vegne si at jeg ikke merket noe spesielt sist. Hadde også morkaka foran, så lite spark og ubehag sånn sett :)
 
Sniker, jeg har det. Har tatt lang tid før magen har kommet, ellers ikke merket så mye til det (har treg mage, da). Men måtte ta morkakeprøve, og det ble mer trøblete fordi livmoren lå bak «alt annet».
 
Sniker

Kan være vanskeligere å få riktig bilde ved TUL, men ellers har jeg hørt at livmoren vil vende seg mer riktig etter hvert som den og barnet vokser til.
Tror det varierer om den forblir riktig vei eller går tilbake til bakovervendt etter fødsel
 
Har lest at man ofte får færre symptomer av typen spark og ofte mindre mage. Jeg har også bakovervendt livmor og hadde relativt liten mage sist
 
Sniker... Jeg har bakovervendt livmor og har aldri hatt noe ubehag eller problemer iforhold til det. Har født et barn og er gravid med nr 2 nå. Fikk ganske raskt mage begge gangene og har kjent spark tidlig. Men det har nok også noe å si med hvor morkaken ligger. Jeg har den på baksiden nå og det hadde jeg forrige gang også.
 
Jeg har det og har merket det i starten ved at den presser litt mer mot blæra å sånn(kjennes ut som den "deler" blæra i to så det er vanskelig å tømme helt. Men ikke hatt noe problemer ellers :)
 
Har også bakoverlent livmor.. Alltid hatt det. Fått tre levendefødte barn og alt har vært normalt [emoji5] Gikk tilbake til å vende bakover etter alle fødslene .
Har ganske stor grad selv og har derfor alltid slitt med smerter ved mens, samleie og liten blære da den trykker på blæren..
Spesialisten jeg går til sier det har lite å si for svangerskapet da den blir "rettere" mens baby og livmor vokser ,men at det er litt vanskelig ved gyn (vondt også) siden den da må vippes fram.
 
Back
Topp