Bakovervendt livmor og smerter

Lille Piken

Juli2015
Noen som har erfaring med dette?
Fikk bakovervendt livmor etter førstemann.
(Blitt påpekt av alle som har undersøkt etterpå. Ingen før førstemann som nevnte noe så da går jeg utifra at det kom etterpå.)

Har mye større smerter i livmor-område dette svangerskapet og lurer på om det kan ha en sammenheng. Er 9+3 i dag. Livmora har ikke kommer opp ennå, som ikke er unormalt. Det var tydelig oppe i uke 11 sist. Da var det jordmora som påpekte det. Så venter jo i spenning på at den skal komme opp og det blir litt romsligere nedi der.

Noen erfaringer på området?

Har ikke så mye erfaring på området enda, men jeg har også bakovervendt livmor. Jeg har så langt nesten ikke hatt smerter - litt stikkinger enkelte dager. Jeg er 12+5 og kjenner ikke livmor tror jeg.

Har også bakovervendt har ikke smerter, men den har alltid vært bakovervendt. Er vel kanskje et foster som strekker mer du har fått deg.

Har også bakovervendt, og har heller ikke hatt noe smerter.. Det positive de jo at vi ofte kjenner de første sparker tidligere enn de som har den fremover :)

Jeg og har bakovervendt, og opplever tidvis sterke smerter. I går var det såpass at vi vurderte å dra til legevakta, men gav seg til slutt. Får intense stikkinger og veldig mye strekk-smerter. I tillegg kjennes det nesten betent ut til tider - eller i hvert fall samme type smerter som da jeg hadde betennelse i eggledere og livmor i sommer.

Vet ikke om det er mer normalt med smerter når man har bakovervendt livmor, skulle egentlig ikke tro det, for både leger og gyn sier at det ikke har noen medisinsk betydning :)

Har visst alltid hatt bakovervendt her, og ikke merket noen smerter i forbindelse med det. Ifølge legen min skal det ikke ha noe å si på noe bortsett fra at magen kanskje kommer litt senere.
Har du hatt smerter hele tiden? Kanskje det kommer når den retter seg opp? Hvor langt er du på vei?

Har visst alltid hatt bakovervendt her, og ikke merket noen smerter i forbindelse med det. Ifølge legen min skal det ikke ha noe å si på noe bortsett fra at magen kanskje kommer litt senere.
Har du hatt smerter hele tiden? Kanskje det kommer når den retter seg opp? Hvor langt er du på vei?

9+4 i dag. Smertene har kommet den siste uka. Minner om kynnere av den litt mer ubehagelige typen. Hadde MYE kynnere sist så kjenner det godt igjen. Men skjønner ikke hvorfor det er så vondt så tidlig. Men da er det kanskje bare meg og ikke noenting med fasongen på livmora.

9+4 i dag. Smertene har kommet den siste uka. Minner om kynnere av den litt mer ubehagelige typen. Hadde MYE kynnere sist så kjenner det godt igjen. Men skjønner ikke hvorfor det er så vondt så tidlig. Men da er det kanskje bare meg og ikke noenting med fasongen på livmora.

Kynnere har jeg ingen erfaring med siden dette er min første baby. Mulig de kan komme så tidlig?

Håper det gir seg snart da, og at du slipper å gå med vondt hele svangerskapet

Jeg har mye magesmerter og bakovervendt livmor... Aner ikke om det henger sammen... Jeg hadde det før jeg ble gravid med 1 mann da. Her er nok smertene fordi jeg er ekstra følsom i mageregionen, jeg kunne ikke ha spiral en gang, kjente den og fikk smerter enda den satt helt riktig... Tror det er sånn at noen sv oss er mer følsomme enn andre:)

Back
Topp