Bakovervendt hvor lenge?

Chevron

Gift med forumet
Julibarna 2019
Juliknøttene 2022
Når en skal velge bilsete nr 2, velger en da fra 0-18 kg (besafe izi combi, etter hva jeg finner ut er det beste), eller 9-25 (britax multi-tech som vel også er bra)?

(Er ikke barna 6-7 år ved 25 kg..? Sitter de den veien fremdeles da?)

Ha tålmodighet med min eventuelle uvitenhet i spørsmålene [;)]

Når lillesøster skal overta småen sitt sete kommer vi til å kjøpe britax til ham... Vi har Besafe nå, kjempebra sete, men kommer til å satse på de med litt mer plass neste gang[;)]

Takk for svar [:)]

Men regner du da med at han skal sitte den veien helt til skolealder..? Min mann er veeldig skeptisk til at det går an (at barna skal ville det) og jeg prøver å argumentere for, uten å egentlig ha noen argumenter annet enn sikkerhet da, som vi jo begge er enige om [:D]

Jeg lelste en artikkel med uttalelse fra en lege om at  frem til 4 år , så skal de sitte bakovervendt.

Sønnen min nærmer seg 4 år men har ingen planer om å snu han enno, blir nok en god stund til han blir snudd[:)]

ORIGINAL: Cathrine76

Sønnen min nærmer seg 4 år men har ingen planer om å snu han enno, blir nok en god stund til han blir snudd[:)]

Han blir ikke lei av å sitte den veien? Mannen mener det er større sjangse for å bli bilsyk når de blir eldre og fremdeles sitter den veien [8D]

ORIGINAL: Oline

Gutten vår er litt over 3 år. og 21 kg.
Sitter bekovervendt i Britax Multitech og Britax Two Way Elite.
Kommer til å sitte sånn til han er 4

Er han stor for alderen, eller er det sånn de veier i den alderen.. Aner virkelig ikke *blush*

Men da er kanskje 4 år det magiske tallet her [:)] Takk for svar!

Vår gutt satt bakovervendt til han var over 4 år i ett acta sete. Tror ikke det selges lenger.

Vi fikk faktisk spørsmål fra folk som så oss plassere gutten bakovervendt, om han virkelig ville sitte sånn.... Vell, her i huset er det oss voksne som bestemmer og ikke barna. Om han hadde nektet, hadde han heller ikke fått være med. Enkelt og greit[8D][:D] Sjelden han protesterte da.

ORIGINAL: Mikke

Det er jo anbefalt at barna skal sitte bakovervendt til de er 4 år.

Men når du spør slik er det rett at de fleste barna gjør ikke dette. Tror de fleste blir snudd når de er rundt 2 år. Men det er ikke flertalle som alltid roper høyest her inne. [;)]

Selv er jeg enig i at det er best å sitte bakovervendt så lenge som mulig, men dette er en sak som har flere sider.

Hehe, nå trodde jeg at for å gjøre riktig så måtte hun sitte den veien til skolealder, og det så jeg for meg ville bli en utfordring. Men til 4 år skal vi da klare [:D] Tenker kanskje den Britax MultiTech-en er veien å gå.

(Er litt tidlig i forhold til snuppas alder, men det er 20% på babyshop.no, og jeg liker å være tidlig ute [8D] Er det sannsynlig at det kommer nye modeller til neste år, eller er det stabile produkter..?)

ORIGINAL: Lois Lane
Vell, her i huset er det oss voksne som bestemmer og ikke barna. Om han hadde nektet, hadde han heller ikke fått være med. Enkelt og greit[8D]

Haha, akkurat det jeg også sa! [:D] Jeg har planer om å være sjefen i huset [;)] Takk for meget godt svar [;)]

ORIGINAL: KonTrolla

Han blir ikke lei av å sitte den veien? Mannen mener det er større sjangse for å bli bilsyk når de blir eldre og fremdeles sitter den veien [8D]
han sier ikkje ett ord om det han, veit ikkje om noe annet heller-både han og søsteren sitter sånn[:)]

Si til mannen din at han skal slutte å tenke på hva som kan skje[8D][;)] Ja, han kan bli bilsyk, men det er like stor sjangs at han ikke blir det.

vi har britax multitech og han er 3 år.. sitter bakovervendt.. hvis vi snur han til neste år når han er 4, så kan vi fremdeles bruke multitechen.. bare å koble av 5pktselene og bruke det som en vanlig beltestol (15-36kg) til han veier 25 kg.. det er justerbar rygg/nakkestøtte på det, så det er sant som reklamen sier at man kan bruke det til man er 6-7 år (eller lenger om man ikke veier mer eller blir for høy)

eldste min er 3,5 år. antar hun er ca 16 kg, sitter i multi techen.. synes den er mye romsligere å sitte i for henne enn besafen.

ORIGINAL: * supermeg*

eldste min er 3,5 år. antar hun er ca 16 kg, sitter i multi techen.. synes den er mye romsligere å sitte i for henne enn besafen.

helt sant [:D]  vi hadde besafe fram til han var 2, da solgte jeg det og kjøpte multitech.. han hadde nok ikke kunne sitte veldig mye lenger i besafestolen, for nå veier han 16 kg.. og er igrunn en kraftig plugg med brede skuldre [:D]

ORIGINAL: Lillingen

Si til mannen din at han skal slutte å tenke på hva som kan skje[8D][;)] Ja, han kan bli bilsyk, men det er like stor sjangs at han ikke blir det.

Hihi.. Beskjeden er viderebringt, og mottatt, men det er meg som bestemmer tilslutt uansett [8D]

Gutten vår er litt over 3 år. og 21 kg.
Sitter bekovervendt i Britax Multitech og Britax Two Way Elite.
Kommer til å sitte sånn til han er 4

Er han stor for alderen, eller er det sånn de veier i den alderen.. Aner virkelig ikke *blush*

Men da er kanskje 4 år det magiske tallet her [:)] Takk for svar!

Han er stor for alderen. Både å vekt og ikke minst høyde.

Om han blir lei av å sitte bakovervendt?
Han vet ikke om noe annet. Har aldri klaget.
Men når det er sagt så hadde det ikke hatt noe å si
Det er VI som bestemmer, og for oss er det viktigere med sikkerhet enn hva som er gøy

Helt enig! Høres ut som min plan det [:)] Greit å høre at det funker!

ORIGINAL: Dollface

vi har britax multitech og han er 3 år.. sitter bakovervendt.. hvis vi snur han til neste år når han er 4, så kan vi fremdeles bruke multitechen.. bare å koble av 5pktselene og bruke det som en vanlig beltestol (15-36kg) til han veier 25 kg.. det er justerbar rygg/nakkestøtte på det, så det er sant som reklamen sier at man kan bruke det til man er 6-7 år (eller lenger om man ikke veier mer eller blir for høy)

Så bra! Det var virkelig god informasjon! Så da trenger man kanskje ikke kjøpe mer en et bilsete til, før man ikke trenger bilsete lengre? Så fint [:D]

han sier ikkje ett ord om det han, veit ikkje om noe annet heller-både han og søsteren sitter sånn[:)]

Det er jo helt sant! Så lenge de ikke vet om noe annet, så er jo det normalen for dem [:)]

ORIGINAL: * supermeg*

Kjekt å vite [:)] Det ser ut som Britaxen er det riktige for oss også [:D]

Back
Topp