Baking

Twinkle*Star

Flørter med forumet
Da nærmer det seg permisjon og mange har vel sykemeldt seg frem til fødselen, så da har vi vel god tid hjemme. Jeg tenkte da at vi kunne legge inn gode oppskrifter på kaker eller noe annet godt dere har på lur. Har hatt lyst på noe godt i det siste, men vet bare ikke hva. Kanskje dere har lyst å dele litt?

Jeg lagde akkurat denne kaka:

Oppskriften finner du her:

http://www.passionforbaking.com/blog/2012/02/26/flourless-chocolate-cake-fresh-raspberry/

Heeeeelt nydelig! :) Og ikke så vanskeig heller. Forøvrig en helt fantastisk blogg da. Så kanskje finner du noe annet der inne du vil lage også ;) Et lite tips til den bringebærpuréen; prøv med gelatin i stedet for gele. Synes ikke min bringebærkrem ble så fast som jeg skulle ønske. Mulig det var fordi bringebærpuréen ikke var så varm lengre når jeg tilsatte geleen, men det står at den både skal avkjøles helt og at den skal være varm... Uansett, om du velger å lage kaka så tror jeg du bør holde puréen varm ;)

WOW! Takk for oppskrift! =) 
Spiser lite mel selv og har ei søster med glutenallergi, så den der var genial!
Mon tro om man kan bytte ut sukkeret med sukrin og... =)

Fru H skrev:

Det kan du helt sikkert! Svigermor elsker kaka og har allerede "bestilt" en til bursdagen sin på torsdag ;) Hehe... Og så er jo bringebærene sååååå gode nå!!!! :D

Jeg måtte bare lage rullekake med sjokoladesmørkrem i dag :-) kjempeenkel og utrolig god :-)

lillepolly skrev:

Fru H skrev:

Det kan du helt sikkert! Svigermor elsker kaka og har allerede "bestilt" en til bursdagen sin på torsdag ;) Hehe... Og så er jo bringebærene sååååå gode nå!!!! :D

Det er ikke alle oppskrifter/ ingredienser som oppfører seg helt likt med sukrin, men denne tror jeg faktisk kunne tålt det =) 
MÅ testes =) 
Men er den grei å fryse tror du?

Fru H skrev:

lillepolly skrev:

Fru H skrev:

Det er ikke alle oppskrifter/ ingredienser som oppfører seg helt likt med sukrin, men denne tror jeg faktisk kunne tålt det =) 
MÅ testes =) 
Men er den grei å fryse tror du?

Hmm... Det har jeg ikke peiling på... Vil tro den kremen blir litt rar når den tiner fra fryst tilstand, men jeg er ingen mesterkokk så kan ikke svare for sikkert ;) Men den holder seg fint noen dager i kjøleskapet :)

Ja, den er nok ikke ideell å fryse...

Back
Topp